Gå til innhold

Paladin`s - er de overpowered ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg lurer på dette med Quest rewards ved level 10, 20 , 30 osv..hvordan i allverden funker dette? Må man undergå en spesiell quest for å få LOV til å level over 19, 29, 39 osv? For hvis man bare springer ute i skogen og slakter mobs i det uendelige, vil man jo også levelle opp automatisk, sikkert langt over level 20.

Hvor henter man isåfall disse spesifikke levelquestene? Popper det bare opp en NPC som gir dem til deg? Har ikke spilt det enda, men dette er det jeg lurer mest på.

ja du kan levle så høyt du vil uten quests, men level quests gir som regel spesielle spells som ikke kan kjøpes hos treneren....

Lvl questsene får du hos din trener.... :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen quests er såkalte kjedequests, da må du begynne på et og jobbe deg oppover på vanskerlighetsgradene på disse questene. slik at hver gang du accomplisher et får du et nytt med samme nanv bare anet oppdag. og gjerne en fet reward til slutt. eksempel på dette er "The Defias Brotherhood" hvor du må gå gjennom mange quests før du til slutt tar sjefen og får nice items. ellers er det quests du må nå en viss lvl for å få.... man får quests av NPCer ja. men kan også få de ved at en kompis sharer.

Skrevet (endret)
Spørs veldig hvordan du ser på det. I PvP er en paladin klart "overpowered" i forhold til en warrior. De har like mye armor, like mye liv, skader like mye (kanskje mer), og kan i tillegg heale seg selv og gjøre seg midlertidig usårbare. Når det kommer til PvE er de fortsatt nyttige, men der er de ganske gode til flere ting, og ikke overlegent best i noe.

Det går jo ikke å balansere dette spillet 100%. Du vil alltid ha en type som er bedre mot en annen eller forhold til en annen i PvP.

Det at Warrior og Paladin har like mye armor og skade er bare tull.

Warrior har damage buffs og kan gi mye mer skade enn en palading, mens paladin har armor buffs og får mye mer armor enn warrior. I tillegg mener jeg å ha lest at warrior har interupt skills som ken ødelegge healing og protection spells som paladin vil kaste.

Alle kan slå alle i PvP. Det er bare snakk om å kunne skillsa og kunne mottrekk til mostanderens skills.

Jeg syns ikke Paladin er overpowered. Syns han er helt grei. Du trenger Paladin skillsa som de er for å f.eks klare å ta damagecasters som dark priest og warlock.

Endret av Cappo
Skrevet

Det at Warrior og Paladin har like mye armor og skade er bare tull.

Warrior har damage buffs og kan gi mye mer skade enn en palading, mens paladin har armor buffs og får mye mer armor enn warrior. I tillegg mener jeg å ha lest at warrior har interupt skills som ken ødelegge healing og protection spells som paladin vil kaste.

Fint om du setter deg inn i ting og tang før du beskylder meg for å prate svada. Warrior har en "damage buff", ja. Den ser slik ut:

Battle Shout (Rank 6): The warrior shouts, increasing the party's Attack Power by 185. Lasts 2 min.

Nå, skal vi se på paladin?

Seal of the Crusader (Rank 6): "Fills the Paladin with the spirit of a crusader for 30 sec, granting 180 attack power. The Paladin also attacks 40% faster, but deals less damage with each attack. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 sec, increasing Holy damage taken by up to 140. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time."

Denne er minst like kraftig som enn en warriors buff. 180+ attack bonus kombinert med +40% attack speed gjør at paladin skader mer enn hva en warrior klarer på samme tid. Flere slag (riktignok med litt mindre skade på hvert slag) er også å foretrekke fremfor få og sterke slag, da tapet ved å drite seg ut med en bom eller to blir mindre.

Paladin har forresten også Blessing of Might (Rank 6): "Places a Blessing on the friendly target, increasing attack power by 186 for 5 min. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time."

Denne i seg selv er kun minimalt svakere enn hva en warrior kan få til.

Og ja, jeg er fullstendig klar over at paladin har Devotion Aura som på Rank 7 gir +735 armor. Det er uansett bare med på å understreke poenget mitt.

Alle kan slå alle i PvP. Det er bare snakk om å kunne skillsa og kunne mottrekk til mostanderens skills.

Jeg syns ikke Paladin er overpowered. Syns han er helt grei. Du trenger Paladin skillsa som de er for å f.eks klare å ta damagecasters som dark priest og warlock.

Bare for moroskyld: Hvilken klasse har du spilt, og til hvilken level?

Ja, det er fullt mulig å slå andre som warrior, men det er ikke mulig for en gjennomsnittlig warrior å slå en gjennomsnittlig paladin. Du har stort sett en mulighet, og det er å bruke execute om paladinen rett og slett er dum nok til å vente til han har under 20% liv med å heale seg. Det her kommer soleklart frem på høy level hvis du setter deg litt inn i klassene.

Edit: Ja, det er riktig at warrior har to skills som kan stoppe kasting av en formel, men de er på så lang cooldown at du bare kan prøve igjen når det skjærer seg. En god spiller har ikke større problemer med å omgå "pummel" og "shield bash".

Skrevet
Denne er minst like kraftig som enn en warriors buff. 180+ attack bonus kombinert med +40% attack speed gjør at paladin skader mer enn hva en warrior klarer på samme tid. Flere slag (riktignok med litt mindre skade på hvert slag) er også å foretrekke fremfor få og sterke slag, da tapet ved å drite seg ut med en bom eller to blir mindre.

Bare for å legge til: Attackpower bonusen på denne seal'en gjør at hvert slag faktisk skader MER enn vanlige angrep, og dette oppå at du får 40% mer attack speed.

Skrevet (endret)
Fint om du setter deg inn i ting og tang før du beskylder meg for å prate svada. Warrior har en "damage buff", ja. Den ser slik ut:

Battle Shout (Rank 6): The warrior shouts, increasing the party's Attack Power by 185. Lasts 2 min.

Nå, skal vi se på paladin?

Seal of the Crusader (Rank 6): "Fills the Paladin with the spirit of a crusader for 30 sec, granting 180 attack power. The Paladin also attacks 40% faster, but deals less damage with each attack. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 sec, increasing Holy damage taken by up to 140. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time."

Paladin har forresten også Blessing of Might (Rank 6): "Places a Blessing on the friendly target, increasing attack power by 186 for 5 min. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time."

Denne i seg selv er kun minimalt svakere enn hva en warrior kan få til.

Og ja, jeg er fullstendig klar over at paladin har Devotion Aura som på Rank 7 gir +735 armor. Det er uansett bare med på å understreke poenget mitt.

Bare for moroskyld: Hvilken klasse har du spilt, og til hvilken level?

Ja, det er fullt mulig å slå andre som warrior, men det er ikke mulig for en gjennomsnittlig warrior å slå en gjennomsnittlig paladin. Du har stort sett en mulighet, og det er å bruke execute om paladinen rett og slett er dum nok til å vente til han har under 20% liv med å heale seg. Det her kommer soleklart frem på høy level hvis du setter deg litt inn i klassene.

Edit: Ja, det er riktig at warrior har to skills som kan stoppe kasting av en formel, men de er på så lang cooldown at du bare kan prøve igjen når det skjærer seg. En god spiller har ikke større problemer med å omgå "pummel" og "shield bash".

Vel, kanskje jeg tok litt hardt i. Men du får ikke både pose og sekk som Paladin. Altså både masse damage og masse armor. Du må velge enter eller.

Jeg har spilt Human Paladin. Men ikke så mye, kun til level 26.

Men jeg syns ikke Paladin er så ufattelig mye bedre enn de andre klassene i PvP.

Det finnes som sagt bedre. F.eks Shaman.

Jeg kommer til å velge Paladin igjen når spillet lanseres, vel viten om at jeg kan gå på en enorm smell om Blizzard bestemmer seg for å jekke ned Paladin.

Og hvis det skjer, så er jeg vel bare nødt til å prøve å styre unna mest mulig PvP.

For jeg er langt fra noen Pro gamer og er dermed avhengig av å ha en character som er litt mer lettspillt enn f.eks Gnome Warlock. :p

Endret av Cappo
Skrevet
Vel, kanskje jeg tok litt hardt i. Men du får ikke både pose og sekk som Paladin. Altså både masse damage og masse armor. Du må velge enter eller.

Du kan ha like god armor og like mye liv som en warrior uten å buffe de sidene noe som helst. Når du i tillegg kan angripe hardere, og heale deg fullt opp flere ganger har du en rimelig klar fordel.

Jeg har spilt Human Paladin. Men ikke så mye, kun til level 26.

Men jeg syns ikke Paladin er så ufattelig mye bedre enn de andre klassene i PvP.

Det finnes som sagt bedre. F.eks Shaman.

Shaman er jo en annen klasse som veldig mange mener er for kraftig, så akkurat den er det dumt å sammenligne med. Jeg regner forresten med å dinge 60 med min warrior i kveld.

Jeg kommer til å velge Paladin igjen når spillet lanseres, vel viten om at jeg kan gå på en enorm smell om Blizzard bestemmer seg for å jekke ned Paladin.

Og hvis det skjer, så er jeg vel bare nødt til å prøve å styre unna mest mulig PvP.

For jeg er langt fra noen Pro gamer og er dermed avhengig av å ha en character som er litt mer lettspillt enn f.eks Gnome Warlock. :p

Litt artig at du nevner akkurat den kombinasjonen jeg skal velge i retail. :)

Skrevet

Som en mage finner jeg mye morro i paladins. Poly dem, fryse dem litt, mens jeg teleporterer rundt som en leken kanin ^^

Jeg kan holde på sånn i evigheter hvis jeg vil. Paladinen har ingen mulighet til å innhente avstanden.

Skrevet
Som en mage finner jeg mye morro i paladins. Poly dem, fryse dem litt, mens jeg teleporterer rundt som en leken kanin ^^

Jeg kan holde på sånn i evigheter hvis jeg vil. Paladinen har ingen mulighet til å innhente avstanden.

Er vel en del ting paladin kan gjøre med mage også :)

Skrevet

Som Apollox sier så er Paladin en meget bra karater mellom lvl 20 og lvl 40. Etterhvert vil en par åpenbare mangler gjøre seg bemerket. Etter Divine Immunity har vi ikke lenger beskyttelse mot spell damage.

Hunter: Manadrain pil v/lvl 36. Den eier Palaen, kun store manapotter lar deg komme tilbake her.

Warlock: Curse, Fear, Nuke, Fear, Curse o.s.v

Mage: Poly, Nuke, chill, blink

Shaman: Er beste characteren i spillet - enkelt og greit. Kan eie paladin fra tidlig av.

Priest: Trøtt ut palaen, mye springing involvert - men er du shadow specca og har +int gear går det greit. Her er fear også skikkelig leit å få mot seg(dette gjelder alle spellcastere, +int er Alfa Omega hvis du vil vare i PVP).

Druid: Begynn med spells, gå så over til animalform etter palaen har brent av sine to trumfkort på shieldsa.

Rogue: Stun er stikkordet her, fleste gode rogues er alchemists - og har tilgang på en del nasty stuff som de slenger på deg under kampen. Vet ikke mye om rogue egentlig, men har hørt fra andre high lvl palas at de suger å slås mot.

Warrior: Vent til Blizzard har fixa critical bugen på angrepet deres. Uansett er dette visstnok eneste sikre offeret til paladin hvis begge kan sakene sine bra. Warrior er enstemning votert som en 'broken character'. Det gjenstår bare å se nårtid Blizzard får fingen ut og kan gjøre noe med det, de kan ikke ignorere dette i all evighet.

Jeg har specca paladinen min til shield/sword med alle de bra protective talenta inne. Jeg liker den som tank/healer/ressurecter i partyet jeg spiller i, men i likhet med en del andre hender det jeg dupper av i kamp mot de drøyeste bossene siden det kreves relativt lite fingerarbeid underveis. Kjedelig til tider, men skremmende effektiv i små parties hvor prester er en desperat mangelvare.

Skrevet (endret)

INGEN kan interrupte en smart pallys healing spells.. Det er litt av problemet..

De har to valg. Stunne deg med 3sek stunnen og heale, eller kaste Divine shield på seg selv og heale. Skal du ta en smart pally 1on1, har han minst 3 liv :/

Jeg selv har tatt pallys i duell med rogue, men er ikke lett mot en skilla pally :)

Edit: Devine, Divine, whatever!! :cool:

Endret av M@R7!N
Skrevet

Pala har 3 liv, til en viss grad.

1. Divine shield. Total immunitet. 10 sek < lvl 50. 12 sek > lvl 50.

2. Protection. 6, 8 og 10 sek physical immunity. lvl 8, 20 og 38.

3. Lay on hands. 100% heal, tømmer mana helt. Siste utvei om alt annet er prøvd.

Spiller jeg mot gode folk så lar de meg ikke bruke protection til noe som helst, stun og andre spells sender meg rett i kista om jeg satser på at denne skal redde meg. Lay on hands er meget bra som en siste utvei når du allikevel er på bunn på manaen. Hiv på en mana potion her så kan du kanskje holde ut til Fist of Justice har coolt ned siden sist du brukte den, og da har du kjapt en heal til mens motsanderen er stunna.

Jeg kan se at pala er vrien å spille mot, men på gitte tidspunkt kan du kjapt spolere setupen for immune/heal rytmen til palaen. Det du kan garantere er at han mest sannsynligvis har to fulle liv som han kan kjøre opp med divine shield.

Er du warrior må du rett og slett ha en stor potion pluss overlegent gear skal du knekke en pala :(

Skrevet

Aasgard, skal du seriøst spille Paladin i retail? Jeg har ikke kommet spesielt høyt i level med min (42), og er drittlei. Skal absolutt IKKE være paladin i retail. Det eneste du gjør i combat er å aktivere seals og slå.

Som rogue kan du avbryte healinga til paladinen ved å bruke "kick".

Skrevet
Aasgard, skal du seriøst spille Paladin i retail? Jeg har ikke kommet spesielt høyt i level med min (42), og er drittlei. Skal absolutt IKKE være paladin i retail. Det eneste du gjør i combat er å aktivere seals og slå.

Som rogue kan du avbryte healinga til paladinen ved å bruke "kick".

Jeg skal ikke spille paladin i retail, nei. Jeg skal spille gnome warlock. Kommer sikkert til å starte en warrior også, men dene blir nedprioritert til det blir gjort noe med klassen.

Skrevet

3. Lay on hands. 100% heal, tømmer mana helt. Siste utvei om alt annet er prøvd.

Fikk bare litt lyst til å pirke.

Hvis jeg har forstått rett så er Lay On Hands den sykeste healingen i hele spillet.

Du kan heale like mye som du har i maks health til en friendly target mens den trekker all manaen du har igjen. Så du kan egentlig heale mange tusen HP med bare 1 mana.

Skrevet

Fikk bare litt lyst til å pirke.

Hvis jeg har forstått rett så er Lay On Hands den sykeste healingen i hele spillet.

Du kan heale like mye som du har i maks health til en friendly target mens den trekker all manaen du har igjen. Så du kan egentlig heale mange tusen HP med bare 1 mana.

Ja, det er rett som jeg skrev. Med 1 mana kan du ta 99.99% av helsa om du treffer på 1 hp left. Eller 100% heal og brenner vekk all manaen, om det så er 0.01% eller 100% av fullt når du drar den av gårde.

Er det beste healingen i spillet? Nja, hvis du har en manapotion du kan fyre innpå så er den meget bra. Hvis ikke så utsetter du strort sett bare det uungåelige tapet med mindre motstander er tom og på sviktende helse også. Den kan være en livredder, men du bør ikke designe PVP slagene med den som en del av planen med en 30 minutt cooldowntid.

Skrevet

Pallyens Lay on hands er vel som Warriors Retaliation (sånn det skrives?). Begge er sykt bra, men har også syk cooldown. MEN Retaliation deler en cooldowntimer med 2 andre spells, som gjør at man bare kan bruke denne abilitien 1 gang pr. 1 1/2 time.. :roll:

Warrior trenger disse abilitiene og burde settes på 3 separate timere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...