Gå til innhold

Denne PC'n må være bra vel?


Anbefalte innlegg

Nå tror jeg endelig jeg har funnet en PC jeg er fornøyd med. Litt generell informasjon:

 

- Dette er første gang jeg skal bygge selv :ohmy:

- Skal ikke overklokke noe som helst :hrm:

- Elsker AMD :thumbup:

- Har følgende deler fra før (tidligere PC): lydkort, nettverkskort, høytalere, skjerm, tastatur+mus, diskettstasjon, DVD-avspiller.

- PC'en skal brukes til det meste egentlig (Informatikkstudent) bildebehandling, The Sims 2, se film (heller lite kanskje, siden jeg har DVD-spiller), etc. :yes:

 

Har satt sammen en bra maskin her (håper jeg :D ). Noen synspunkter?

 

 

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire

Varenr.: 120423

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 879 879

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Varenr.: 300494

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1850 1850

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Varenr.: 116452

Lagerstatus: 500+ stk på lager 665 665

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 305762

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 495 495

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 122682

Lagerstatus: 100+ stk på lager 795 795

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP, ATI9600PRO, DVI-I, TV-Out, Full-Ret

Varenr.: 302975

Lagerstatus: 100+ stk på lager 849 849

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

Varenr.: 302888

Lagerstatus: 100+ stk på lager 69 69

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

NN Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4

Varenr.: 303162

Lagerstatus: 2000+ stk på lager 115 115

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Kabinettet + 20-pin konverter fra denne butikken: https://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7346

 

Totalt: 6792,- inkl. frakt

Endret av TrineM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke en SUPERPC. Men ett helt greit opsett ;)

 

EDIT: 512 brikke til ja :) hadde ikke heftet. Ser du sparer inn litt på skjermkortet, hva med å ta en titt i prisguiden etter ett 9800nonpro/pro ? feks: her

 

Å nei det er ikke jeg som selger. Sitter med mitt ti4600 fortsatt :D

Endret av eln
Lenke til kommentar

Uten tvil et oppsett som gir mye for pengene! Ville dog vurdert et HK basert på nforce 3 250 brikkesettet. Sjekk ut Asus K8N, Abit NF8, MSI K8N osv...

Har selv Asus K8N og er storfornøyd.

Hvorfor kjøper du artic silver?

Boxed CPU følger det med kjølepasta....Kanskje ikke den mest optimale, men den holder.

Ikke akkurat verdens kraftigste skjermkort heller, men holder til sims2 :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt å bruke så mye penger på grafikkort, egentlig max en 1000-lapp, men kan strekke meg til 1300-1400. Det er viktig at det ikke lager mye støy. Har byttet ut 512 med en 1024 minnebrikke, bytta cpu til 3000+, men er ikke brikkesettet K8T800 like bra som nforce3? Er nemlig veldig fornøyd med hovedkortet jeg har finni, det har gode oppgraderingsmuligheter (3400+ eller høyere stod det på produsentens sider)

 

Antall Webpris Totalt

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire

Varenr.: 120423

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 879 879

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 305762

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 495 495

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 122682

Lagerstatus: 500+ stk på lager 795 795

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

Varenr.: 302888

Lagerstatus: 100+ stk på lager 69 69

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

NN Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4

Varenr.: 303162

Lagerstatus: 2000+ stk på lager 115 115

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Varenr.: 118498

Lagerstatus: 500+ stk på lager 1249 1249

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Varenr.: 300492

Lagerstatus: 500+ stk på lager 1290 1290

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail

Varenr.: 122217

Lagerstatus: 6 stk på lager 1349 1349

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ble litt dyrere dette da, totalt 7168,- inkl. frakt (med kabinettet tidligere) :(

Ville helst ha holdt meg under 7000,- :dontgetit:

Lenke til kommentar

ærlig talt så tror jeg du kan klare deg veldig bra med Sapphire Radeon 9600 Pro ;)

 

Har kortet selv, og er storfornøyd..

 

Drar Sims 2 lett..

 

Søstra mi har Asus Radeon 9600 SE og hun kjører Sims2 på middels kvalitet..

 

Radeon 9600 SE yter vel kun ca. 50-60% av Radeon 9600 Pro så det skal gå veldig bra med Radeon 9600 Pro hos deg..

 

 

Da er du vel under 7000 kr.?

 

:cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Hva med denne

Tja, ikke så verst, men ikke under 7000,- Dessuten har jeg hørt at grafikkort med 256 minne ikke er noe særlig bedre enn de på 128. Det finnes grafikkort på 128 minne som yter bedre enn de med 256 minne. Men takk for forslaget, skal merke meg valget av hovedkortet! :yes:

Lenke til kommentar
ærlig talt så tror jeg du kan klare deg veldig bra med Sapphire Radeon 9600 Pro ;)

 

Har kortet selv, og er storfornøyd..

 

Drar Sims 2 lett..

 

Søstra mi har Asus Radeon 9600 SE og hun kjører Sims2 på middels kvalitet..

 

Radeon 9600 SE yter vel kun ca. 50-60% av Radeon 9600 Pro så det skal gå veldig bra med Radeon 9600 Pro hos deg..

 

 

Da er du vel under 7000 kr.?

 

:cool:

Bytta tilbake til det jeg hadde fra før av, altså det du anbefaler. Bråker det ikke for mye, holder til sims 2 og ikke over 1000-lappen, så er jeg lykkelig. :w00t:

 

Totalt ble det nå på 6668,- (kabinettet jeg har lyst på, må jo bestilles fra mpx.no, de har det ikke på komplett, dumt :thumbdown: )

 

Da er jeg fornøyd!

 

Fremdeles noen som mener at jeg bør ha brikkesett nforce3 istedet? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar helt feil er ikke MSI hk så glad i TwinMos minne..?

 

Her er ihvertfall en som har hatt problemer med det.

Hmmm... hørtes ikke noe særlig ut. Men komplett har ingen andre. Da må jeg kjøpe 2 512 brikker til 1330, blir nesten 100,- kr dyrere da. Dessuten vil jeg helst bestille alt på et sted.

 

Får kjøpe to av disse da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&s=sc

Da skal det vel ordne seg.

 

Men er det ingen der ute som har gode erfaringer med MSI hk og twinmos minnebrikker da?

Lenke til kommentar

Men er det ingen der ute som har gode erfaringer med MSI hk og twinmos minnebrikker da?

Jo, jeg har bygget flere pcer med MSI og twinmos. Aldrig hatt problemer. Dvs jeg hadde problemer engang, men da var det en defekt minnebrikke, og hadde ingenting med kombinasjonen MSI og twinmos å gjøre.

Har sett folk kommet med dette utsagnet før, men har aldrig sett de dokumentere det med noen gode kilder. De har bare "hørt det av noen". (Nå er jo heller ikke jeg en god kilde, men du får ta erfaringene mine for det de er værdt :p )

 

 

Edit: Tror også at hvis det virkelig hadde vært tilfelle at MSI hovedkort ikke er kompatible med minne fra twinmos, så hadde dette blitt opplyst enten fra MSI eller twinmos sin side.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bestille alt hos MPX siden du skal ha kabinett derfra?

Prøver å sette opp et forslag men sidene til MXP er så utrolig treige

Ja, jo. Kan jo alltids det.... men blir det dyrere der, så gidder jeg ikke. Dessuten er jeg så fornøyd med den PC'n jeg har funnet nå. Så er det sikkert sånn at noe av det jeg vil ha, finnes ikke på MPX eller det er dyrere, og da må jeg bestille det fra et annet sted igjen. Men finner du et oppsett med de samme tingene og billigere, så skal jeg selvfølgelig vurdere det!!! :w00t:

Lenke til kommentar

Nå ønsker jeg ikke forvirre deg, men jeg synes dessverre forslagene her er litt crappy...

 

her er mitt forslag...riktignok litt over 7k, men om du ikke har råd så kan du begynne med bare en 512-brikke!

 

dette forslaget er basert på nForce4, socket 939 og PCI-E som er atskillig mer fremtidsrettet enn et 754-oppsett. I tillegg har jeg med et 6600GT som gir veldig mye bedre ytelse enn de forskjellige 9600-kortene...i tillegg er det corsair value-ram som funker glitrende!

Lenke til kommentar
Nå ønsker jeg ikke forvirre deg, men jeg synes dessverre forslagene her er litt crappy...

 

her er mitt forslag...riktignok litt over 7k, men om du ikke har råd så kan du begynne med bare en 512-brikke!

 

dette forslaget er basert på nForce4, socket 939 og PCI-E som er atskillig mer fremtidsrettet enn et 754-oppsett. I tillegg har jeg med et 6600GT som gir veldig mye bedre ytelse enn de forskjellige 9600-kortene...i tillegg er det corsair value-ram som funker glitrende!

Koster jo faktisk over 8k hvis du skal handle fra en butikk + frakt. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...