Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Nei, baklys er det vanskelig å bli kvitt ja. En del som har opplevd det tidligere her, men like mange (inkl. meg) har fått en helt fin en uten særlig merkbart baklys :)

5671976[/snapback]

 

Hei igjen!

 

Er det noe mønster her? Jeg mener, er det de første skjermene som ble levert som sliter mest med baklyset, og videre, er det oppgradert firmware i de nyeste skjermene? Vil evt. nye skjermdrivere hjelpe?

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en skjerm som var produsert Desember 2005 med mye baklys. Så problemet er nok ikke løst selv om jeg forstår fra nettet at senere produserte serier har lavere feilprosent. Det kan ikke løses med firmware eller skjermdrivere. Jeg har forstått at det er en produksjonsfeil der rammen klemmer for hardt ned mot skjermflaten og dermed øker gjennomskinnet fra baklyset. dette kan testes ved å klemme på rammen. Jeg har sett en side på nettet hvor det var en guide til å løse/minske problemet som innebefattet demontering av ramme og påliming av tape. Dette er jo ikke kjekt å drive med på en ny skjerm med garanti, men det får jo være opp til hver enkelt å vurdere

Lenke til kommentar
Fytti...Da er det bare å krysse fingra og håpe at min skjerm er fri for "produksjons-bugs" når den ankommer...

:cry:

 

Han Derre

5673580[/snapback]

 

 

Lykke til! Jeg har nå klagd skjermen min pga for mye baklys over 1mnd tid og endelig har de kommet med en ny etter jeg opplyste forbrukerrådet ang. ventetiden for service. Men allikevel kom de med en skjerm også med baklys, heldigvis mindre enn den forrige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg har måtte sende inn bilder av skjermen min fleire gonger og har venta lenge på svar frå kundeservicen. dei sa at eg har for lite baklys for at dei skal bytte skjermen. så då var det berre å bruke angretten. vurderer no Nec sin 20" wide.

ærlig talt er dette for lite baklight?

post-33472-1141897290_thumb.jpg

post-33472-1141897301_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I helsiken så mye baklys, det var jo helt sykt. Rart opplegg, noen her i tråden har jo fått excellent service fra dell mens noen blir behandlet dårlig. Jeg følger meg ganske lykkelig over at min skjerm har relativt lite baklys. Virker som det forsatt er for stor gambling på lcd skjermer :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...