Gå til innhold

Hvem tjener penger på Hardware.no?


Anbefalte innlegg

Har blitt litt nysgjerrig på strukturen på HW. Har lest "Om oss" informasjonen og skjønner at det startet opp som en personlig nettside til hjelp for den allmenne masse, videreutviklet seg til å bli et brukerledet forum til i dag å være en bedrift...

 

Men hvor mange ansatte er det, hvor stor er omsetningen og hvem eier og tjener penger på Hardware? (Er denne informasjoen tilgjengelig et annet sted så har jeg ikke lett godt nok...) Synes dette er relevante spørsmål ettersom nye brukere lett kan oppfatte HW mer som en ideel organisasjon enn en bedrift. HWs integritet og objektivitet settes i et annet lys dersom målet er å tjene mest mulig penger...

 

(En bekjent hevdet at Hardware ga bort reklameplass tilsvarende 1 million kroner til Røde kors i forhold til flomkatastrofen - noe som jeg har veldig vanskelig for å tro på (altså ikke at de ga det bort - men at de skal være verdt så mye) - men, det gikk uansett opp et lys for meg om at reklameplassen på HW og søstersidene er verdt mye penger...)

Endret av Muntiadok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..det kan jeg vel. Men akkurat tallet er ikke så interessant. Men det er interessant å vite hva formålet er med Hardware...og hvordan det eventuelt har forandret seg med årene.

 

Edit*

Fant formålet i Brønnøysundregisteret:

 

Formål: Drift og utvikling av nettsiden hardware.no, en nettside som omhander

datautstyr. På denne nettsiden skal selskapet forsøke å generere et

økonomisk overskudd ved salg av annonseplass, medlemstjenster mm

 

Styret består av 5 personer

 

Finansregnskapet må man betale for å få...

Endret av Muntiadok
Lenke til kommentar

På en annen side tjener de bare penger om de har mange besøkende inneom her, og det får de kun ved å være "bra" på nyheter, tester, prisguide, og sånn som forumet her. At de tjener penger gjør at de har råd til å ha folk som kan gi oss brukere den beste (og eneste?) norske siden om hardware. Jeg for min del er veldig fornøyd... og hadde de som drev stedet her kun vært idealister hadde de helt sikkert ikke kunne holdt på slik de gjør, og vi som brukere ville fått et mye dårligere "sted å være".

Lenke til kommentar
På en annen side tjener de bare penger om de har mange besøkende inneom her, og det får de kun ved å være "bra" på nyheter, tester, prisguide, og sånn som forumet her. At de tjener penger gjør at de har råd til å ha folk som kan gi oss brukere den beste (og eneste?) norske siden om hardware. Jeg for min del er veldig fornøyd... og hadde de som drev stedet her kun vært idealister hadde de helt sikkert ikke kunne holdt på slik de gjør, og vi som brukere ville fått et mye dårligere "sted å være".

Veldig bra sagt, det er vell essensen i diskusjonen.

For å få til et bra nettsted som hardware må du ha økonomi, og for å ha god økonomi må du ha et bra nettsted.

Så snart en av delene forsvinner har man et problem.

Lenke til kommentar

HW.no og søstersidene må vel regnes som et hvilket som helst annet kommersiellt redasksjonellt produkt. Akkurat som VG og Dagbladet har de lover og regler å foholde seg til, Vær Varsom Plakaten osv. Selvfølgelig sunt med en viss skepsis. Man kan jo ikke stole 100% på noe medie om det heter hw.no, Dagbladet eller NRK.

Lenke til kommentar
Har blitt litt nysgjerrig på strukturen på HW. Har lest "Om oss" informasjonen og skjønner at det startet opp som en personlig nettside til hjelp for den allmenne masse, videreutviklet seg til å bli et brukerledet forum til i dag å være en bedrift...

 

Men hvor mange ansatte er det, hvor stor er omsetningen og hvem eier og tjener penger på Hardware? (Er denne informasjoen tilgjengelig et annet sted så har jeg ikke lett godt nok...) Synes dette er relevante spørsmål ettersom nye brukere lett kan oppfatte HW mer som en ideel organisasjon enn en bedrift. HWs integritet og objektivitet settes i et annet lys dersom målet er å tjene mest mulig penger...

 

(En bekjent hevdet at Hardware ga bort reklameplass tilsvarende 1 million kroner til Røde kors i forhold til flomkatastrofen - noe som jeg har veldig vanskelig for å tro på (altså ikke at de ga det bort - men at de skal være verdt så mye) - men, det gikk uansett opp et lys for meg om at reklameplassen på HW og søstersidene er verdt mye penger...)

Her finner du :Nøkkeltall, Produkt/Bransje, Regnskapsanalys og Presentasjon av HARDWARE ONLINE AS

 

http://www.industri100.com/vis.asp?t_page=...B42454F1C464641

 

utdrag fra siden:

 

år 2003

Omsetning 4 347 000

Vareforbruk 0

Driftsresultat 1 381 000

Sum finansinntekter 15 000

Sum finanskostnad 2 000

Resultat før skatt 1 394 000

Sum skatt 390 000

Årsresultat 1 004 000

Lenke til kommentar

Glimrende! Da vet jeg litt mer.

 

Jeg er selv meget fornøyd med det som presenteres på HW, og er ikke ute etter å "ta dem" på noe som helst vis. Men, det er alikevel interessant å vite noe om oppbygning, ressurser og formål. I utgangspunktet fant jeg veldig lite om det på sidene. Men nå vet jeg som sagt litt mer.

Lenke til kommentar

For å si det sånn så bryr jeg meg 0 om hvor mye hw.no tjenner og hvem går pengene til, jeg personlig leser ikke hw.no sine reviews og tester eller bruker prisguide. Det eneste gjør veldig mye er å lese forum fordi det står er mye bra om hardware.

 

 

Til slutt det er bruke av denne siden som tjenner mest i for av informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...