Gå til innhold

Rykter om "Revolution"


TCi

Anbefalte innlegg

Noen rykter om hvordan den nye konsollen til Nintendo har tydeligvis dukket opp på nettet.

 

Kilde: http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7373

For now, regard all the following as nothing more than a rumour; so as not to cause disappointment and so you can't complain at us if it turns out false.

 

It has been circulating around the internet for a few days but we though we'd share the biggest rumour in a while, details on 'Revolution'.


  •  
  • The controller will contain gyroscopes, allowing for motion-control gaming
     
  • It will have dual processors and built-in broadband, which will hopefully be utilised a bit more than GameCube's if it does happen
     
  • The DS will not connect to it, but possibly the 'Game Boy Evolution' will
     
  • The unit itself will have four controller ports, a hard drive, and support for high-resolution displays and Dolby Digital 5.1 channel surround sound
     
  • The unit will use HD-DVD (an 'upgrade' of DVDs but also the competitor to Sony's Blu-ray discs) and be backwards compatible with GameCube games.
     
  • The console will launch with a Mario game, and a Zelda game is in the works
     

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg jo skikkelig snadder ut det der ja. Men nokon revolusjon kan det vel neppe kallast, einaste eg oppfatta som var nyskapande var det gyro-kontroll greiene (som jo absolutt høyrdest spanande ut).

 

Vel vel, eit rykte er jo som kjend berre eit rykte, skal prøve å ta dette med ein klype salt ;) .

Lenke til kommentar
Såg jo skikkelig snadder ut det der ja. Men nokon revolusjon kan det vel neppe kallast, einaste eg oppfatta som var nyskapande var det gyro-kontroll greiene (som jo absolutt høyrdest spanande ut).

Som sagt så er det bare et rykte. Nintendo har sagt flere ganger at Revolution skal forrande måten vi spiller på (eller noe i den retningen). De er veldig hemmelighetsfull pga. dette og vi må nok vente tålmodig fram mot E3 2005 i mai.

Lenke til kommentar

Ja for det har vi ikke hørt før! ,

Jeg husker feks den gangen ps2 kom så gikk det rykter om at den var så "rå" at land som usa osv var redd for at kina og lignedne skulle bruke den som super computer til atom programma sine. :yes:

Serøst det var mange som sa det , sto i aviser også !

Eller hva med xbox og revlusjon innen grafikk , "what a crap" den er jo knapt råere en gamecube den.

Det de"store" gutta driver med nå rett før lansering av de nye konsollene sine er å prøve og få "hypa" opp utsyret mest mulig før salg.

Er det noen som husker ps2 og nettverks adapert`n eller?

og harddisk hvor mange år tok det før det kom etter at ps2 var lansert da?

Og var det så stor revlusjon som de skulle ha det til.

Men ok , jeg skal kansje innrømme at hvis det er noen som prøver ivhertfall og lage noe litt nytt så må det i såfall være Nintendo (som betyr: fra solen, helt sant)

Endret av redflame
Lenke til kommentar
Ja for det har vi ikke hørt før! ,

Jeg husker feks den gangen ps2 kom så gikk det rykter om at den var så "rå" at land som usa osv var redd for at kina og lignedne skulle bruke den som super computer til atom programma sine. :yes:

Serøst det var mange som sa det , sto i aviser også !

Eller hva med xbox og revlusjon innen grafikk , "what a crap" den er jo knapt råere en gamecube den.

Det de"store" gutta driver med nå rett før lansering av de nye konsollene sine er å prøve og få "hypa" opp utsyret mest mulig før salg.

Er det noen som husker ps2 og nettverks adapert`n eller?

og harddisk hvor mange år tok det før det kom etter at ps2 var lansert da?

Og var det så stor revlusjon som de skulle ha det til.

Men ok , jeg skal kansje innrømme at hvis det er noen som prøver ivhertfall og lage noe litt nytt så må det i såfall være Nintendo (som betyr: fra solen, helt sant)

Nå er da Nintedo den som absolutt ikke skryter av maskinvaren bare fordi den kan produsere "superduper" grafikk. Dette er noe de andre konsollene ser ut til å konsentre seg hovedsaklig om. Nintendo går for gameplay og prøver å finne nye og mer intressanne måter å spille på.

 

Jeg skal holde meg trofast til Nitendo så lenge de gir det de gjør og prøver å tenke litt nytt. Har ingen som helst planer om å gå for andre konsoller, da for de så gjelder det samme opp og opp igjen. Det er sjeldent en utvikler for PS2 og X-box faktisk leverer en ny opplevelse for sin konsoll.

Lenke til kommentar
Jeg skal holde meg trofast til Nitendo så lenge de gir det de gjør og prøver å tenke litt nytt. Har ingen som helst planer om å gå for andre konsoller, da for de så gjelder det samme opp og opp igjen. Det er sjeldent en utvikler for PS2 og X-box faktisk leverer en ny opplevelse for sin konsoll.

Da går jeg ut fra at du ikke har spilt spill som Katamari Damacy, Guitaroo Man, Frequency, EyeToy, og Singstar på PS2? Med sitt brede spillutvalg er Sony og PS2-utviklere ofte overraskende flinke til å satse på nytenkende prosjekter. Men det krever at spilleren er interessert i noe mer enn pupper, våpen og biler og oppsøker de gode nye spillene.

Lenke til kommentar

Aldri i verden om de kommer til å slenge på en harddisk.

Nintendo er såpass anti-pirat at det kommer aldri til å skje så sant de ikke finner en måte å gjøre det sikkert på, og det er jo lite sannsynlig.

Tror harddisken kom & døde med Xbox, er jo ikke akkurat lassevis med spill som bruker den.

 

HD-DVD tror jeg heller ikke på, da de har hatt ufattelig stor suksess med sitt mini-DVD format ikke minst piratsikkert! De kommer vel med en oppgradert versjon av de, okei, gjerne en mini-HD-DVD da.

 

Gyro-teknologien tror jeg faktisk på, da det er nødt til å bli noe slikt som skal gi den "revolusjonen" de snakker så mye om.

 

Velvel.... den som lever får se..

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Da går jeg ut fra at du ikke har spilt spill som Katamari Damacy, Guitaroo Man, Frequency, EyeToy, og Singstar på PS2? Med sitt brede spillutvalg er Sony og PS2-utviklere ofte overraskende flinke til å satse på nytenkende prosjekter. Men det krever at spilleren er interessert i noe mer enn pupper, våpen og biler og oppsøker de gode nye spillene.

Jo, jeg har testet Eye Toy og Guitaroo Man. Det er ganske så bra det. Det er nok Eye Toys som har best potensiale dersom de skal videreutvikle det. Men du må da innrømme at PS2 og X-box titler satser på den samme formelen, da det finnes noen få unntak.

Lenke til kommentar
Såg jo skikkelig snadder ut det der ja. Men nokon revolusjon kan det vel neppe kallast, einaste eg oppfatta som var nyskapande var det gyro-kontroll greiene (som jo absolutt høyrdest spanande ut).

Microsoft hadde det i en PC-gamepad for flere år siden. :)

Ja, når du seier det så hugser eg det... Trur faktisk eit gameboy-spel hadde den funksjonen innebygd i cartridgen òg (Eit Kirby-spel) :blush:. Men det har jo tydeligvis ikkje tatt av med slik funksjonalitet sidan det ikkje er brukt meir.

 

Dersom Nintendo verkeleg har tenkt å hive inn gyro-funksjonalitet så håper eg at dei har gode ideer knytta til det, elles er det (gyro-funksjonen) jo berre dømt til å verta ein flopp, slik som Gameboy-koblingen til Gamecube på sett og vis er (Nei, eg seier ikkje at det ikkje finnes gode spel som utnytter det, men at det har vært altfor lite av det. Og ja, det er berre mi meining om saken).

 

Me får ha tiltru til Nintedo at dei kjem opp med gode idear :)

 

EDIT: kasta vekk noko ubrukeleg tekst

Endret av zvane
Lenke til kommentar
Jo, jeg har testet Eye Toy og Guitaroo Man. Det er ganske så bra det. Det er nok Eye Toys som har best potensiale dersom de skal videreutvikle det. Men du må da innrømme at PS2 og X-box titler satser på den samme formelen, da det finnes noen få unntak.

Joda, det er selvsagt opp til utviklerne. Men Sonys interne studioer har ofte fått frihet til å lage mye rart og ting som ikke har vært kommersielle suksesser, men nytenkende og kreativt. Med unntak av Pikmin, Metroid Prime og Zelda: Four Swords har ikke akkurat Nintendo vært superinnovative med GameCube. Men historisk sett er det ingen utviklere som har definert så mange sjangere og nye oppfinnelser som Nintendo.

Lenke til kommentar

Er det noe jeg anser som barnslig så er det de fleste Action-spill/adventure/bil ol. som bare må ha det voldligste av det voldligste påsmurt med eksplosjoner, drap, syke effekter og sist men ikke minst sex. Jeg ser på nintendo som noen som har klart å vokse fra seg dette og sikter på et respektabelt nivå.

 

Og hvis man virkelig vil ha all verdens vold (som om det ikke finnes nok fra før) inn på en maskin i stua, så kan man heller skru på nyhetene, se litt og da oppdage at man har det samme på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...