Gå til innhold

USB 2.0 Hi-Speed eller USB 2.0 Full-Speed


'Gus'

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal installere en Canon i9950 skriver som jeg nettopp har kjøpt.

Det er to USB porter på skriveren, og i manualen står det at den ene skal brukes dersom datamaskinen har USB 2.0 Hi-Speed port og den andre dersom maskinen har USB 2.0 Full-Speed.

Maskinen kjører Win XP sp2 og den har 2 stk. USB porter på hovedkortet og et ekstra kort med 2 stk. USB porter. Alle er USB 2.0 ifølge manualene.

 

Skriveren har også FireWire port, og maskinen har et kort med 3 stk. FireWire porter, men Canon-manualen anbefaler ikke å bruke det når man kjører Windows. Noen som vet hvorfor?

 

Jeg ante ikke at det finnes to forskjellige USB 2.0. Noen som vet hvordan man kan finne ut om man har Hi-Speed eller Full-Speed? I f.eks. Kontrollpanel under System?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Balleklorin, du har rett.

 

Jeg leste nettopp at USB 1.1 ble omdøpt til 2.0 Full Speed av de som bestemmer slikt, samtidig som 2.0 Hi-Speed ble introduseret. De syntes det var lurt siden 2.0 er "bakoverkompatibel" slik at allt periferiutstyr beregnet på 1.1 fungerer på maskiner med "ekte" 2.0.

 

Hvor intelligent dette var kan jo diskuteres! :nei:

 

Det er i hvert fall lett å bli lurt dersom man ikke er klar over det. Da er det lett å tro at du får 2.0 hastighet selv om det egentlig er USB 1.1.

Altså er det Hi-Speed symbolet man må se etter når man kjøper noe, ikke 2.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...