Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

port feil i azureus


Anbefalte innlegg

Får inn disse to feilmeldingerne når jeg starter det nyinstallerte azureus bit torrent programmet

 

jeg har ngt og nettopia 3351 router

 

disse to boxene kommer opp hver gang jeg starter et programmet og dessuten syns jeg det går grusomt tregt

 

ligger på fra 1,5k til 10 k noe jeg syns er grusomt tregt på min 1700 linje

 

hva kan jeg gjøre for å rette på dette?

 

 

bør jeg endre porten i programmet ?

gjøre endringer i routeren ?

 

hva???

post-61-1106523949_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har også ngt, og samme ruter som deg. Jeg har også undret meg over de samme feil meldingene, men det har ikke gjort utslag på farten. Har bra hastighet ned.

 

Jeg har åpnet portene 6881-6889, men det har vel kanskje du også allerede gjort.

Noen som vet hva disse feil meldingene skyldes, og hvilken effekt de evt. vil ha??

Lenke til kommentar

Må forwarde portene 6881 (og evt. andre porter BT bruker) til interne IP-adressen til din maskin.

 

Sjekk i manual (eller andre steder i Fourm... )

 

eks: forwarde port 6881 - 6889 til 10.0.02 (som mest sannsynlig er adressen til din lokale maskin).

 

Eller evt. vurdere å kutte ut BT ... Lite tips.

 

J

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt...Azurus bruker bare 1 stk port, uavhengig av hvor mange aktive torrent's du har åpne, så du trenger ikke å åpne flere... TorrentStorm feks bruker 1 port for hver torrent....

Det kan også være smart å ikke bruke standard port(er)...

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Ruteren fa Nextgentel støtter ikke uPNP( den støtter det men er ikke konfigurert til å ta det slik den kommer i asken)

 

for å få bort denne feilmelding går du inn på konfigurasjon i Azureus og så pluginn og uPNP og fjerner der haken ved uPNP.

 

Da skulle dere være kvitt feilmeldingen...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...