Pantheon Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Vurderer å kjøpe meg MSI hovedkort som har Creative Live 24Bit lydkort innebygget. Har i SB Audigy2 som jeg er godt fornøyd med. Men så lurte jeg på altså om dette Live-kortet duger til mp3, film, osv i 2 kanaler? Vil jeg høre stor forskjell i forhold til mitt nåværende kort?
Chief_R-W Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 De integrerte lydkortene er helt ok til sitt bruk men PCI lydkortene har alltid vært best så bruk ditt SB Audigy 2 kort.
stigfjel Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Jeg ville også helt klart brukt Audigy 2-kortet videre. Dedikerte lydkort er alltid bedre enn integrerte.
Pantheon Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Skrevet 24. januar 2005 Har skjønt at Audigy2 er bedre, men ved å ofre dette, får jeg mye bedre luftstrøm mot skjermkortet og chipset-kjøleribba. Men det er jo ikke verre enn å foreta en lyttetest egentlig
Exiter Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 (endret) Du bør også ta i betraktning at Live 24-bit bruker en veldig lavbudsjetts chip til lydbehandling, langt dårligere enn ditt Audigy 2, og dårligere enn originale Live-lydkort. Selv om driverne til Live 24-bit "støtter" EAX standardene, vil ikke brikken takle disse, og byrden med å behandle lyd i spill legges derfor på CPUen din, i motsetning til om du bruker Audigy2-kortet ditt. Endret 25. januar 2005 av Exiter
Pantheon Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Skrevet 27. januar 2005 Du bør også ta i betraktning at Live 24-bit bruker en veldig lavbudsjetts chip til lydbehandling, langt dårligere enn ditt Audigy 2, og dårligere enn originale Live-lydkort. Selv om driverne til Live 24-bit "støtter" EAX standardene, vil ikke brikken takle disse, og byrden med å behandle lyd i spill legges derfor på CPUen din, i motsetning til om du bruker Audigy2-kortet ditt. Akkurat slik info jeg var ute etter! Takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå