Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

Dette er mine forslag til tiltak:

 

1. Nullstille hele pakka (hvem vet hvem som har hatt det redaksjonelle ansvaret for det som ligger der nå)

Synes dette ser ut som et bra forslag uavhengig av diskusjonen om konspirasjon etc., da hadde alle fått mulighet til en ny start, og gammelt rusk hadde blitt slettet!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er spurt om før

 

Får alle nettbutikker mulighet til og endre/kommentere erfaringene som blir lagt inn? Og hvordan sjekkes f.eks rene 6'ere opp?

 

Når sant skal sies så syns jeg det har vær vel mye positiv omtale av netshop her på hw.no siden de startet opp.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at verken hw.no eller noen andre med litt autoritet/kunnskap om de faktiske hendelsene ønsker å videre kommentere saken, så jeg tror det er like greit å bare stenge den av. Det blir bare for mange tullete påstander og for mye gjentaging av de samme, gamle teoriene til at det er verdt bryet.

 

Verdt bryderiet? Ditt bryderi? Det er ingen som tvinger deg til å lese dette.

 

Av visse grunner er det jo kanskje det de håper på. Og i så fall er det noe som neppe er i alle andre enn de involvertes interesse.

Derfor er det viktig at sånne som deg holder kjeft og heller styrer unna å leser threaden neste gang. :mad:

 

Lei av tullinger her inne som alltid skal ha poster om ting de ikke trenger bry seg med stengt bare for å framstå bedrevitende. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Dette er mine forslag til tiltak:

 

1. Nullstille hele pakka (hvem vet hvem som har hatt det redaksjonelle ansvaret for det som ligger der nå)

Synes dette ser ut som et bra forslag uavhengig av diskusjonen om konspirasjon etc., da hadde alle fått mulighet til en ny start, og gammelt rusk hadde blitt slettet!!

Konspirasjonsteoriene er da fortsatt et faktum, og tilliten til partene bedres ikke fordi om de er lagt lokk på.

Lenke til kommentar

Tror uansett mange web-butikker ikke tør å komme med info her, da de er redde for replesalier fra HW.no - de sitter som alle vet inne med mye makt som kan skade både produktene og utsalgstedene.

 

Tror nok det er en av grunnene til at det ikke kommer ut mer info!

 

Tenk selv hvilken makt HW.no har

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg håper jeg kan klare opp i noen av spørsmålene deres, men jeg kan garantert ikke klare opp i alle.

 

Når det gjelder tilgangen: Før var webshopguiden og prisguiden to forskjellige systemer, med hver sin database og hvert sitt administrasjonspanel. Disse ble slått sammen sent i høst, og webshopguiden ble fra da av administrert fra prisguide-adminpanelet. Webshoppene har tilgang til enkelte funksjoner i prisguidens adminpanel. dessverre fikk alle webshoppene lesetilgang til upubliserte webshoperfaringer. Dette var via en link i adminpanelet, så jeg vil ikke beskylde Netshop for å ha gjort noe de burde vite de ikke skulle.

 

Altså:

-Netshop har ikke gjort noe de burde vite var galt.

-Alle webshoppene har hatt den samme tilgangen, men alle hadde ikke oppdaget den. Vi fjernet dette i dag tidlig da vi ble oppmerksomme på denne tråden.

 

Når det gjelder Netshop sin uttalelse om at de hadde kontaktet oss og bedt oss holde tilbake en erfaring, sett i sammenheng med at de egentlig ikke skulle kunne se denne erfaringen, vet jeg ikke hva som har skjedd. Jeg skal forhøre meg om dette i morgen.

 

Når det gjelder "godkjenningsdatabasen": Vi får inn utrolig mange useriøse innlegg. Disse må derfor godkjennes av en administrator. Vedkommende leser igjennom innlegget, kontrollerer at det ikke er pur svada, samt sjekker opp telefonnummeret. Dette gjør vi for å holde seriøsiteten i databasen oppe. Jeg regner med at alle har forståelse for dette. Webshoppene har ikke noe med hvilke erfaringer som blir godkjent, men kan kommentere dem i etterkant.

 

Til dere som mener vi skal slette hele erfaringsdatabasen: Hvorfor det? At Netshop, og muligens noen andre, har hatt muligheten til å lese upubliserte erfaringer i et par måneder ser jeg ikke det store problemet med. Og til det forslaget om at alle norske webshopper må omprogrammere butikksystemene sine til å generere passord til hver faktura, jeg håper du skjønner at dette blir umulig.

 

Til dere som kritiserer oss for en agressiv tone, Amund og Håvard er de eneste som har uttalt seg for HW.no, og jeg synes ikke de har vært agressive.

 

Jeg håper jeg har klart opp i det meste nå, det eneste gjenstående spørsmålet nå føler jeg er saken med at Netshop kommenterer at de har kontaktet oss ang. en upublisert erfaring, uten at vi har reagert på dette. Hvordan dette har skjedd vet jeg ikke, men jeg skal forsøke å finne ut av det i morgen. I mellomtiden er dere hjertelig velkomne til å mene at det lukter ugler i mosen, men inntil jeg finner ut av fakta ser jeg ingen grunn til å gjenta de samme argumentene om og om igjen.

 

Jeg håper dette var til hjelp, føl dere frie til å spørre dersom det er noe mer dere lurer på.

Lenke til kommentar

Om folk her ikke har nokk tillit til Hardware.no folka til å stole på dem når de sier at det ikke er eller har vært utført "sensur" eller filtrering av erfaringer så hjelper det neppe å gjøre noe med det helelr..

 

Jeg har full tiltro til folka som styrer denne siden og stoler på at de ikke gjør slikt.

Det burde dere også gjøre!

Lenke til kommentar

Det må jeg si!

 

Tok bare 1 time og lese igjennom alt (det meste)..

 

Såvidt JEG har forstått det, så startet det hele med en missforståelse, og det ble viderutviklet av enda mer "missforståelser"/feilinnformering/etc.

 

Jeg vi uansett bare si følgende:

 

Jeg tror IKKE hw.no blir "kjøpt" opp av noen for og skrive pent om dem!

Jeg synest at om hw.no skryter av en webshop, så skal de få lov til de om de har en grunn, f.eks den posten om hw.no! Den var jo som komplett.no sa, sann! Om dere titter litt rundt på tester osv, så er det en mange webshopper som sponser med diverse ting til testing, disse får da credit i testen! Så om noen "kjøper" seg pr og "populeritet" så er vet akkurat det der det nærmeste dem kan komme! M.A.O: Bare og sende inn ting så hw.no kan få teste, det får alle nytte av! Hw.no , alle på hw.no samt butikken som sponser! :)

 

Jeg synest netshop.no er en flotters nettbutikk!

Det samme synest jeg om komplett og multicom! Jeg bruker som regel bare EN nettbuikk, hvertfall en jeg bruker best! Dette har ikke så mye å gjøre med pris eller "image" eller noe sånt. Det har med vane, og at jeg er fornøyd med webshoppen! Hvilken webshop det er vet jeg ikke om jeg skal skrive, men jeg kan hvertfall si at jeg har lagt inn over 65 ordre der! :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder Netshop sin uttalelse om at de hadde kontaktet oss og bedt oss holde tilbake en erfaring, sett i sammenheng med at de egentlig ikke skulle kunne se denne erfaringen, vet jeg ikke hva som har skjedd. Jeg skal forhøre meg om dette i morgen.

 

(-- snipp snipp --)

 

Jeg håper jeg har klart opp i det meste nå, det eneste gjenstående spørsmålet nå føler jeg er saken med at Netshop kommenterer at de har kontaktet oss ang. en upublisert erfaring, uten at vi har reagert på dette. Hvordan dette har skjedd vet jeg ikke, men jeg skal forsøke å finne ut av det i morgen. I mellomtiden er dere hjertelig velkomne til å mene at det lukter ugler i mosen, men inntil jeg finner ut av fakta ser jeg ingen grunn til å gjenta de samme argumentene om og om igjen.

Takk for en utfyllende og god forklaring Knatten. Verre var det ikke! :)

Lenke til kommentar
Jeg har full tiltro til folka som styrer denne siden og stoler på at de ikke gjør slikt.

Det burde dere også gjøre!

Nå kutter vi rævkyssinga, ok? Det er det siste vi trenger. Man har rett til å være skeptisk, og ikke naiv som du tydeligvis er.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Jeg har full tiltro til folka som styrer denne siden og stoler på at de ikke gjør slikt.

Det burde dere også gjøre!

Nå kutter vi rævkyssinga, ok? Det er det siste vi trenger. Man har rett til å være skeptisk, og ikke naiv som du tydeligvis er.

Det er ikke opp til deg å bestemme. Om han skal kutte ut rævslikking eller om han er naiv.

 

Jeg vil bestemme at du skal slutte å oppføre deg som en idiot.

Lenke til kommentar

Nå kutter vi rævkyssinga, ok? Det er det siste vi trenger. Man har rett til å være skeptisk, og ikke naiv som du tydeligvis er.

Rævkyssing gjør man for å oppnå noe. Han har ingen ting å tjene på å ta vårt parti i saken, og å kalle det rævkyssing mener jeg blir helt feil.

 

Zepticon har har like stor rett til å tro på oss, som du har til ikke å gjøre det, og jeg synes ikke du bør kritisere han for det. Dersom du vil påberope deg retten til å være kritisk, må du også la han få være positiv.

Lenke til kommentar

Det lyser jo lang vei. Han drar jo det bare ut av luften uten å basere det på noe.

 

Som tidligere nevn i tråden: det er alltid noen som liker å smiske for og legimitere seg med de der oppe.

 

Og det er irriterende at slike morroklumper skal forsøke å bortforklare våre berettigede skepsis med slike meningsløse gledesutbrudd.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Videre skurrer det når Howard skriver at dette bare var en glipp mens Netshop skriver at de har (ved å kontakte HW.no) fått utsatt karakterene. Hvorfor i alle dager ble ikke den eventuelle "glippen" oppdaget her? Virker heller ikke som om dette er første gang Netshop har gjort dette.

Dette er også noe jeg ikke forstår.Drifterne av guiden burde skjønne at noe var galt,når en webshop ønsker utsettelse av en erfaring.En erfaring som ikke skulle vært offentlig,forstår jeg det rett.

Den tekniske feilen som kun Netshop hadde oppdaget,er en litt suspekt forklaring for mitt vedkommende.

Jeg er ikke interessert i en teori ,en forklaring faller mer naturlig for meg.

 

mvh

egmur

Endret av egmur
Lenke til kommentar
Det lyser jo lang vei.  Han drar jo det bare ut av luften uten å basere det på noe.

Han kommenterer at han har en generell tiltro til oss, det synes jeg er hyggelig.

Som tidligere nevn i tråden:  det er alltid noen som liker å smiske for og legimitere seg med de der oppe.

Jeg er usikker på hva du mener med "å legitimere seg med de der oppe", men jeg tolker det som at du mener "å innynde seg", eller "å gjøre seg til lags med". Man kan godt være enig med noen uten å ha denne typen motivasjon. Dette har jeg kommentert før, og jeg kommer ikke til å kommentere det igjen.

Og det er irriterende at slike morroklumper skal forsøke å bortforklare våre berettigede skepsis med slike meningsløse gledesutbrudd.

Er det irriterende at noen er uenig med deg? Er han en moroklump fordi han er uenig med deg? Er det han skriver meningsløst fordi han er uenig med deg?

Lenke til kommentar
Dette er også noe jeg ikke forstår.Drifterne av guiden burde skjønne at noe var galt,når en webshop ønsker utsettelse av en erfaring.En erfaring som ikke skulle vært offentlig,forstår jeg det rett.

Den tekniske feilen som kun Netshop hadde oppdaget,er en litt suspekt forklaring for mitt vedkommende.

Jeg er ikke interessert i en teori ,en forklaring faller mer naturlig for meg.

Egmur, les min forklaring. Jeg forklarer der det meste, men ditt poeng med at Netshop har kontaktet oss svarer jeg ikke på. Jeg ber dere også vente med å kommentere dette videre, det er gjort mange ganger før og tjener ikke til annet enn å forlenge denne allerede alt for lange tråden. Jeg vil som sagt forsøke å finne ut hva som har skjedd her i morgen.

Lenke til kommentar
Om folk her ikke har nokk tillit til Hardware.no folka til å stole på dem når de sier at det ikke er eller har vært utført "sensur" eller filtrering av erfaringer så hjelper det neppe å gjøre noe med det helelr..

 

Jeg har full tiltro til folka som styrer denne siden og stoler på at de ikke gjør slikt.

Det burde dere også gjøre!

rørende naivt!

 

Sorry, måtte bare.

 

også må jeg tilføye at knattens oppklarende post var eh... oppklarende!

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...