Gå til innhold

Har du prøvd Mozilla?


aron

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg begynte å bruke Windows 95 (En skrekkopplevelse i blåskjermer og instabilitet.) i det herrens år 1995 har jeg brukt Netscape som webleser og e-post program. Netscape gikk dessverre nedenom i konkurranse med Microsoft for noen år siden. Jeg måtte avvikle bruken av Netscape til fordel for Internettexplorer og Opera, etter hvert som nye funksjoner dukket opp på nettet.. Jeg fortsatte å bruke epost programmet frem til jeg prøvde Mozilla for ca 3 år siden.

 

Motoren i Netscape var Mozilla. Det pågår en kjempe dugnad med Mozilla dette kan du lese om på http://www.mozilla.org .

Jeg har nå benyttet Mozilla noen års tid og den er nå så bra og stabil at jeg har sluttet å bruke Internettexplorer fullstendig!

E-post programmet i Mozilla Har fungert upåklagelig hele tiden. Får du mye søppel post har Mozilla et meget bra og lett forståelig filter for uønsket "junkmail".

 

Mozilla har høstet mange gode ord i presse og nerdemiljøer verden over.

 

Hvorfor mener jeg at Mozilla er et godt alternativ?

  • Mozilla er nå kommet på Norsk!
  • Mozilla er gratis.
  • Mozilla er nå minst like bra eller bedre en Internettexplorer og Outlook Ekspress.
  • Mozilla filtrerer vekk popup vinduer om du vil.
  • Meget bra søppelpostfilter.
  • Du slipper påprakket reklame for å bruke Mozilla.
  • Bedre kontroll over Macromedia Flash animasjoner. Disse missbrukes stadig oftere i annonser og blir ikke filtrert av feks Norton´s reklamefilter. Om du velger ikke å innstallereMacromedia Flash slipper du stadige og irriterende meldingsvinduer som spør om du vill innstallere Macromedia Flash!
  • Mozilla er ikke hovedmålskive for virus forfattere og hackere, det er Microsoft...
  • Du får alt i et program: Mail, webleser, meget bra adressebok og et enkelt program til å lage websider.
  • Mozilla håndterer flere epost kontoer sømløst.
  • Stavekontroll på Norsk. (må lastes ned fra stavekontrollmenyen)
  • Full IMAP støtte
  • Ikke minst: Du bremser monopolet til Microsoft.

 

Er du usikker så last det ned og begynn å bruke det paralellt med dine gamle programmer.

 

Last ned for Windows:

 

Last ned Mozilla 1.7.5 Norsk (Full pakke).

Last ned Thunderbird 1.0 Norsk (Bare epost).

Last ned Firefox 1.0 Norsk (Bare webleser).

 

Ønsker du en Engelsk versjon eller en Linux / Mac versjon eller mer info: Klikk her!

Jeg har testet det i NT 4.0, Win2000 pro og WinXP pro. For øvrige Windows os untatt XP home anbefaler jeg ikke å prøve da disse er for ustabile.

 

Hva er dine erfaringer?

Endret av aron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo betryggende å høre.. De fleste her er rimelig oppegående.. Hvordan skal vi få den ut til "folket"?

Skjønner ikke helt hvorfor du i det hele tatt laget denne posten. På et nerdeforum som dette vet de fleste at det finnes alternativer til IE, og hvorfor du absolutt vil prakke Mozilla på de som allerede har tatt en beslutning, er for meg uforståelig.

 

En annen ting er jo hvorfor du anbefaler Mozilla av alle ting. Hørt om Firefox?

Lenke til kommentar

En annen ting er jo hvorfor du anbefaler Mozilla av alle ting. Hørt om Firefox?

Fint at du har kritiske synspunkter på om dette innlegget passer i et såkalt nerdeforum..

 

Før du svarer bør du kanskje ta deg bryet med å leste hele inledningen til tråden. Der har jeg linker til både Mozilla, Firefox og Thunderbird.

 

Nå er det slik at det blir den enkeltes behov som avgjør hvilken utgave som passer. Alle er laget av Mozillateamet og de 2 siste er enkeltkomponenter av Mozilla.

Endret av aron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...