Gå til innhold

TEST: NEC MultiSync 1980SXi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den Mac-skjermen har vel et S-IPS-panel, og husker jeg ikke helt feil er det det samme som i de mye omtalte NEC- og LaCie-skjermene ;)

Har både nye Lacie Photon 20" og Apple 20" og gamle Apple 20" på jobben og bildekvaliteten på den nye Apple skjermen er til de grader bedre enn Lacie skjermen! Lacie skjermen kan justeres i høyden og tiltes 90 grader, mens Apple skjermen har bedre bilde, fysisk mindre og ser mye bedre ut.

Ah, da er det helt sikkert den gamle mac-skjermen jeg snakker om. Har ikke satt meg helt inn i aplle som skjermprodusent enda :blush:

 

Onkel Kompost: Når man kun ser på bildekvalitet så synes jeg NEC og Eizo tradisjonelt sett har ligget et lite hestehode foran de andre. De dukker stadig opp enkeltprodukter som både matcher og slår deres tilsvarende skjermer, men jeg synes ingen andre produsenter jevnt over kommer med like bra ting.

 

Bildet endrer seg derimot når man begynner å ta andre elementer med i beregningen, som f.eks. pris. Da er det plutselig en god del andre som har ligget og knivet om pris/ytelse. Bildet forrandrer seg hele tiden, så det er ikke mulig å kåre noen "vinner" lenger.

Lenke til kommentar
Nei, jeg sier bare; Gi meg en god CRT skjerm. Eneste som duger, inntil OLED kommer i sjappa. LCD er en hype jeg ikke har sett maken til, greit nok til kontor applikasjoner, men til spill er det kun CRT som duger.

Hvorfor er det hype? Det er ikke alle som bruker skjermen sin til spill, vet du, jeg vil faktisk tippe at flertallet av verdens PC'er ikke har spill som primært bruksområde. Det vil si at for PC-brukere flest er en LCD skjerm et bedre alternativ, fordi den er klarere, flimrer mindre og så videre. Jeg har en 20" LCD og en 21" Trinitron, og for mitt bruk vinner LCDen klart.

 

Jeg har ikke noe problem med at du og andre foretrekker CRT til deres bruk, men det gjør ikke LCD til noen hype...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hehe :)

 

Jeg jobber med software utvikling, og tilbringer dermed (alt for) mange timer i løpet av en dag foran skjermen. Kan ikke si annet enn at LCD har revolusjonert min arbeidsdag. Får plass til 2 LCD'er i stedet for en CRT, blir ikke så trøtt i trynet (uansett hva man sier, jeg er mindre tørr i ansiktet), får endelig plass til å hvile armene når jeg skriver på tastaturet, høyere kontrast på bildet (lettere å lese liten tekst)..... Hvis dette kalles en hype, da vet ikke jeg......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...