Gå til innhold

"Satantegn" idioti i Norge


Anbefalte innlegg

Dette er nok eit eksempel på at folk tolker tegn etter sin kulturelle bakgrunn utan og tenke på at andre kanskje har andre tolkninger. Slik som OK tegnet (tommel og peikefinger mot kvarandre slik at du lager ein O) I mange andre land betyr dette tegnet 0 (null). Altså omtrent stikk motsatt betydning.

Så nylig en dokumentar om dette, der de nevnte det du nevner (å si: the food was *tommel og pekefinger til en O* betyr "maten er verdt 0".)

Andre tilfeller er å ta pekefingeren, peke på hodet og bevege den i en sirkel for å vise at personen du snakker om ikke er helt god i hodet, mens i noen land (Italia?) betyr dette at personen har mye mellom ørene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Problemet er at journalisten(e) som begynte dette sa noe som "mange oppfattet dette som et Satan-tegn". Jeg stiller meg veldig kritisk til dette, det er et vanlig journalist-knep for a fremme noe man egentlig ikke har belegg for. Sannheten kan vaere den at ingen denne journalisten har vaert i kontakt med har sagt noe slikt, men likevel kan de skrive "mange" oppfatter det slik, for det er sikkert noen her i Norge som oppfatter det slik, og man kan kaste "mange" inn der for at det skal hores mer troverdig ut.

 

Kanskje man skulle utfort en meningsmaling hvor man spurte nordmenn om de oppfattet Jenna Bush sitt tegn som et Satan-tegn. Hehe. Da skulle vi sett hvor "mange" mente dette, og en journalist kunne kanskje mattet henge.

Lenke til kommentar

Noen av de norske skihopperene fikk også masse skriverier og tullball slengt etter seg etter de viste samme tegnet i fjorårs sesongen. Det endte med pålegg fra ledelsen om at de ikke skulle gjøre det.

 

Vitner som sagt bare om det samme som er allerede blitt sagt til nå at avisene lager saker av ting som egentlig ikke er noe.

 

 

Seixon: Har mediene i USA laget noe sak av dette?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Noen av de norske skihopperene fikk også masse skriverier og tullball slengt etter seg etter de viste samme tegnet i fjorårs sesongen. Det endte med pålegg fra ledelsen om at de ikke skulle gjøre det.

 

Vitner som sagt bare om det samme som er allerede blitt sagt til nå at avisene lager saker av ting som egentlig ikke er noe.

 

 

Seixon: Har mediene i USA laget noe sak av dette?

Jeg har ikke sett noe om det i amerikansk media. Kan jo ikke det nar nesten hver eneste kjendis i USA har vist dette tegnet. :!:

Lenke til kommentar
Problemet er at journalisten(e) som begynte dette sa noe som "mange oppfattet dette som et Satan-tegn". Jeg stiller meg veldig kritisk til dette, det er et vanlig journalist-knep for a fremme noe man egentlig ikke har belegg for. Sannheten kan vaere den at ingen denne journalisten har vaert i kontakt med har sagt noe slikt, men likevel kan de skrive "mange" oppfatter det slik, for det er sikkert noen her i Norge som oppfatter det slik, og man kan kaste "mange" inn der for at det skal hores mer troverdig ut.

 

Kanskje man skulle utfort en meningsmaling hvor man spurte nordmenn om de oppfattet Jenna Bush sitt tegn som et Satan-tegn. Hehe. Da skulle vi sett hvor "mange" mente dette, og en journalist kunne kanskje mattet henge.

Vel, nå ser ikke jeg et eneste sted at vg skriver noe slikt. De simpelthen kaller det "satan-tegnet". Men siden du gjør alt du kan for å rakke ned på norsk "sosialistpresse", blir vel denne artikkelen også helt anti-Bush.

 

Skal seff være enig i at den var totalt unødvendig, men kritisk/nedsettenede/i mot Bush skjønner jeg ikke hvordan du kan si at den er.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Vel, nå ser ikke jeg et eneste sted at vg skriver noe slikt. De simpelthen kaller det "satan-tegnet". Men siden du gjør alt du kan for å rakke ned på norsk "sosialistpresse", blir vel denne artikkelen også helt anti-Bush.

 

Skal seff være enig i at den var totalt unødvendig, men kritisk/nedsettenede/i mot Bush skjønner jeg ikke hvordan du kan si at den er.

Var ikke VG som skrev akkurat det jeg sa der, var Nettavisen tror jeg.

 

A antyde at folk tror at Bush-datteren viser Satan-tegnet, nar det ikke er sant og at det ikke er noe belegg for a si at "mange" trodde dette, blir litt tvilsomt. Da spor man seg, hvorfor? Eminem og hundrevis av andre artister viser dette tegnet hele tiden. Men man matte forbinde Bush med Satan. Ser du ikke sammenhengen?

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Mano_cornuto

http://www.exposingsatanism.org/signsymbols.htm

http://www.luckymojo.com/manocornuto.html

 

Ett sted leste jeg at Johannes døperen kaller dette tegnet for dyrets tegn (sign of the beast, akkurat som number of the beast 666), men den siden er borte.

 

De mange utbredte symboler som brukes idag har opprinnelig hatt andre betydninger. Men det betyr ikke at man kan disassosiere dem med de nyere betydningene... Går du med hakekors så oppfattes det som et tegn på nazisme...

Endret av SilverKhan
Lenke til kommentar
A antyde at folk tror at Bush-datteren viser Satan-tegnet, nar det ikke er sant og at det ikke er noe belegg for a si at "mange" trodde dette, blir litt tvilsomt. Da spor man seg, hvorfor? Eminem og hundrevis av andre artister viser dette tegnet hele tiden. Men man matte forbinde Bush med Satan. Ser du ikke sammenhengen?

Joda, men Bush er jo (og skal være) en litt mer anstendig mann enn Eminem, og har en helt annen rolle. Om Eminem bruker banneord i hver setning er det ingen som bryr seg, siden han som hiphopstjerne og stor tøffing har "lov" til dette. Men hvis en mann i Bush sin stilling banner like mye, får det naturligvis mye større reaksjoner. Hvis Bondevik bannet på tv, ville det antageligvis bli en stor sak ut av det. Mens hvis en fotballspiller gjør det samme, blir det antageligvis ingen reaksjoner. Forskjellige personer har forskjellige "regler".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Joda, men Bush er jo (og skal være) en litt mer anstendig mann enn Eminem, og har en helt annen rolle. Om Eminem bruker banneord i hver setning er det ingen som bryr seg, siden han som hiphopstjerne og stor tøffing har "lov" til dette. Men hvis en mann i Bush sin stilling banner like mye, får det naturligvis mye større reaksjoner.
Jo, men sa var det ikke Bush som gjorde det, men hans 20-arige datter... Dessuten var det ikke "mange" som trodde det var et Satan-tegn, sa hele saken har blitt skjovet framover med et falskt premiss. Det var bare en unnskyldning for a skrive om det. Det er litt forskjell mellom banning og a sette opp et helt uskyldig tegn. ;)
Lenke til kommentar
Jo, men sa var det ikke Bush som gjorde det, men hans 20-arige datter... Dessuten var det ikke "mange" som trodde det var et Satan-tegn, sa hele saken har blitt skjovet framover med et falskt premiss. Det var bare en unnskyldning for a skrive om det. Det er litt forskjell mellom banning og a sette opp et helt uskyldig tegn. ;)

satan2.jpg

220105sign1.jpg

220105sign2.jpg

 

Bush sjølv har også ved fleire anledninga visst dette tegnet offentleg, sjølv om at hans betydning av tegnet er “Hook ’em, ’horns”, eit hederstegn for University of Texas Longhorns.

 

Men folk i hans posisjon burde være meir forsiktig med og bruke denne type tegn då dei kan missforståst.

 

Ser forresten ut som at det berre er her i norden dette tegnet blir sett på som eit satansymbol i følge news24 :ermm:

News24

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, Bush har vist tegnet FOR. Det var snakk om i den siste tiden. For ble det aldri noe snakk om Satan-tegn.

 

Det er fordi det er enten ingen i Norge som sa Bush gjore dette for, eller bare fordi akkurat som jeg har sagt, Nettavisen ville skape en slags skandale de kunne fa lesere av. Dette har de klart utmerket godt.

 

Man ser akkurat hvorvidt lognen blir tildelt kred i News24:

 

Many Norwegian television viewers were shocked to see United States President George W Bush and family apparently saluting Satan during his inauguration.

Many? Eh, var det virkelig det? Det er det Nettavisen sa, uten at jeg kan se noe virkelig grunnlag for dette.

 

A headline in the Norwegian internet newspaper, Nettavisen, said: "Shock greeting from Bush daughter," above a photograph of Bush's daughter, Jenna, smiling and showing the sign.

 

Verdens Gang, Norway's largest newspaper reported: "Bush, a former Texas governor, was simply greeting the Texas Longhorn marching band as it passed during a Washington DC parade in the president's honour."

 

Akkurat ja. Nettavisen begynte det hele, og andre aviser hoppet i det. Fullstendig tapelig.

 

Jeg vil fremdeles fa Nettavisen til a fortelle meg hvordan de kunne pasta at "mange" nordmenn sa pa dette som et Satan-tegn.

Lenke til kommentar
Jeg vil fremdeles fa Nettavisen til a fortelle meg hvordan de kunne pasta at "mange" nordmenn sa pa dette som et Satan-tegn.

Kan vel være de påsto det fordi så godt som ingen i Norge visste at nesten det samme tegnet ble brukt for Texas Longhorns... Ergo de som visste av tegnet tok det først for å være en salutt til Satan eller metal.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg vil fremdeles fa Nettavisen til a fortelle meg hvordan de kunne pasta at "mange" nordmenn sa pa dette som et Satan-tegn.

Kan vel være de påsto det fordi så godt som ingen i Norge visste at nesten det samme tegnet ble brukt for Texas Longhorns... Ergo de som visste av tegnet tok det først for å være en salutt til Satan eller metal.

Ja, men sporsmalet mitt: hvor mange i Norge var det faktisk som trodde at dette var et Satan-tegn? Hvor mange i Norge trodde faktisk at Bush-datteren viste et Satan-tegn? Og enda mer interessant: hvor mange i Norge sa at Bush-datteren viste dette tegnet for Nettavisen hadde om det???

 

Jeg kan godt tenke meg frem til svarene pa disse sporsmalene, men jeg vil ikke spekulere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-51140

\m/ d(X_x)b \m/

 

nei nå går verden under..

 

det er greit at det er støtendes, men kan ikke dem holde det for seg sjøl, eller kanskje VG\Dagbladet holder det for seg sjøl, masse andre ting å bry seg om.. f. eks alle de sultende barna i afrika..... :mad:

Lenke til kommentar
hva fan er så galt med satantegn?

:dontgetit:

Det er nok litt støtende for folk som er religiøse da de oppfatter dette som et hån mot deres tro. Ellers så ser jeg ikke hvorfor det skal være noe galt med det.

jeg synes det er støtende med kirkeklokken hver jævla søndeg men jeg skriver nå ikke i avisa om det fordet :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...