Gå til innhold

Doom The Movie - Sjokkerende Info!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nekter å godta at disse påstandene er tilfelle.

Doom, om storien følges, ville jo vært en grøsser i toppklasse.

(sett at den er godt ressigert)

Jeg har spilt samtlige RE spill flere ganger, og det som gjorde de første spillene bra var den klaustrofobiske snikende ekle følelsen de gav.

Da det ble for mye action og "overkule one-liners" mista det sjarmen.

Filmen var grei som film, men ikke som referanse til resident evil.

Håper Doom-folka holder seg til storyen og skaper et mesterstykke! :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alone in the dark er jo ute på kino i usa nå den er vel basert på spillet ? noen som har sett den ??

å? :dontgetit: den har eg ikkje hørt om, må sjekke rundt litt etter info! :ermm:

Skrevet
Alone in the dark er jo ute på kino i usa nå den er vel basert på spillet ? noen som har sett den ??

De sier den er elendig av en eller annen grunn..

Skrevet

De sier den er elendig av en eller annen grunn..

På IMDB har rundt 600 personer stemt på "Alone In The Dark" og snittet ligger på 2.0!!

Den ene spill-til-film konverteringa etter den andre har mer eller mindre blitt bleke kopier.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Gamespy har skrevet mer info om DOOM-filmen, samt lagt ut noen bilder:

"DOOM." "Movie." "The Rock." Say these words to ten different gamers and you'll probably get ten different reactions. The upcoming DOOM movie from Universal Pictures has been the topic of much conversation since it was announced that Dwayne Johnson (a.k.a. former wrestler The Rock) would be starring in the film adaptation of id Software's classic videogame series. To date, there hasn't been much official info released on the film, but Universal has now released some a few stills and some bits of information, giving us at least a small idea of what to expect in terms of story, cast and crew.

The basic premise of the film places the characters in the year 2145, the same year as the recently released DOOM 3 videogame. Forgoing the Martian setting from the game, a group of marines is sent to a distant (unspecified) planet to secure a science lab under attack from creatures of unknown origin. In addition to The Rock as Sarge, the film also stars Karl Urban as John "Reaper" Grimm, the formerly nameless space marine who acts as the film's central character. It's the biggest role to date for big role for Urban, previously seen as Eomer in Peter Jackson's Lord of the Rings trilogy, as well as major roles in The Bourne Supremacy and The Chronicles of Riddick. The film also stars Rosamund Pike (Die Another Day) as Dr. Samantha Grimm, as well as DeObia Oparei, Ben Daniels, Raz Adoti, Richard Brake, Al Weaver, Yao Chin and Dexter Fletcher. (captions below provided by Universal.)

4402319_D011_01833_1115081196.jpg

Sarge (The Rock) and Destroyer (DeObia Oparei) enter a corridor with ventillation ducts overhead. Suddenly Destroyer is spooked by something in the duct and falls to the ground firing into the duct-work as he falls.

4402319_D012_02185_1115081607.jpg

The Kid (Al Weaver) emerges from the Ark into the Wormhole Chamber of Olduvai and promptly pukes in front of the rest of the squad.

440_2319_D010_01725_1115081704.jpg

The Kid (Al Weaver), Sarge (The Rock) and Destroyer (DeObia Oparei) in the corridor from Airlock to Carmack's lab. Sarge tells Destroyer to shoot Portman in the knee if he gives him trouble. 

Although the movie has traded the Martian setting of the game for an unspecified planet, the photos show a setting not far off from the dark futuristic settings of DOOM 3. In a nice nod to the developers, one of the scientist characters has been named after id Software lead programmer John Carmack, as alluded to in one of the captions above.

Directed by Andrzej Bartkowiak (Romeo Must Die, Exit Wounds), Doom technical crew includes visual effects supervisor Jon Farhat (The Nutty Professor, The Mask) and creature FX supervisor John Rosengrant (Terminator 3, The Lost World). The film began shooting in Prague in October 2004, and is currently scheduled to hit theaters on October 21, 2005.

Det ser jo ikke ut til å bli SÅÅÅÅ dårlig da!

*Håpe på at den i allefall blir bedre enn AVP*

Skrevet (endret)

Huff da, dette var jo ikke så bra nei. Håper at de klarer å hale det i land på en eller annen måte slik at Doom navnet ikke blir totalt forsøpla. Huff Carmack, hva har du gjort.

Er bare glad Mister Newell takket nei til Half-Life 2 film. Det hadde ikke blitt bra tror jeg. Mener å huske at Hollywood kisene kom til "then Gordon falls in love" før de takket nei.

Nei, la spill være spill. Suksess som spill er ikke det samme som suksess som film. Film er film, spill er spill. To forskjellige medier.

Edit: Og hvorfor må de blande mutanter med hele tiden. Kan de ikke lage en film med beist fra helvette og la det være med det. Mutanter er gammelt i filmverden. Kanskje på tide å fornye seg.

Endret av Bear^
Skrevet

Doom navnet og John Carmack og ID Software fikk seg ett spark i ræva etter Doom 3 lanseringa gitt . All den hypen så er det bare det visuelle ID Software har konsentrert seg om de siste årene. Samme gameplay som Doom 1 vettu , rett og slett tragisk.

Skrevet

Hvorfor er det tragisk? Fordi det ikke står til DIN mening om hvordan et spill skal være? Jiises, mann! :nei:

De lagde DOOM3 av kjærlighet for DOOM-fansen, som faktisk enda spiller DOOM2: Hell On Earth.

De ville lage det så presist de gamle spillene som mulig, bare med en visuell forbedring.

Jeg synes de gjorde det med suksess, jeg! :)

BTW Egentlig skulle nesten DOOM3 hete "DOOM: Ressurection" eller noe slikt, da spillet foregår slik at DOOM og DOOM2 aldri tok sted.

Skrevet (endret)
Doom navnet og John Carmack og ID Software fikk seg ett spark i ræva etter Doom 3 lanseringa gitt . All den hypen så er det bare det visuelle ID Software har konsentrert seg om de siste årene. Samme gameplay som Doom 1 vettu , rett og slett tragisk.

id Software har alltid vært mest kjent for teknologiutvikling, ikke gameplay innovasjon. Men når det gjelder Doom 3 så fikk de til akkurat det de hadde tenkt, gode gamle Doom-gameplay med bedre grafikk. De prøvde aldri på noe annet. Med dette ga de fansen det de ville ha.

Det er ikke uten grunn at spillet fikk såpass gode omtaler og høye karakterer.

Hverken id Software, Doom-navnet eller John Carmack fikk seg et spark i ræva etter lanseringen, snarere tvert imot.

Endret av Realsoulja
Skrevet
Hverken id Software, Doom-navnet eller John Carmack fikk seg et spark i ræva etter lanseringen, snarere tvert imot.

De fikk vel bare et spark i ræva av folk som ikke var gamle nok til å spille DOOM på den tida det kom ut.

Så må jo disse uttale seg om alt mulig, da, som om at de er så gammel og klok. :roll: (er selv ikke av DOOM-generasjonen, men det har seg at jeg tenker ganske mye sånn når det kommer til film og spill, klassikere forblir klassikere, mens Bruckenheimer forblir Bruckenheimer).

Skrevet

Doom var jo sjokkerende da det kom i sin tid, så man kan vel kalle Doom 3 deja vu, for Doom 3 var like sjokkerende visuelt sett når det kom, og er jo mer ment til de som elsket Doom og Doom 2.

Men at de kjøper et navn og endrer mer eller mindre alt er ikke så meget morsomt. Doom er Doom fordi det skjer på Mars, det er demoner fra helvette, og det er en mann som står mellom himmel og helvette (høres merkelig ut som henta ut fra et ordtak). Doom filmens eneste linker til spillet er navnet, ikke noe mer. Og det irriterer meg grenseløst. Det blir jo akkurat samme som å kjøpe rettighetene til "Ringenes herre" for så å sette det i en nåtids film med spreke biler og masse skyting. Ingen linking til det man kjenner fra før av.

Så jeg stiller meg negativt til denne filmen. Så får jeg heller bli positivt overasket hvis filmen viser seg å være bra. Men som sakt, så tviler jeg.

Skrevet

for å gå litt OT og tilbake til spilldelen..

jeg har spillt Doom1 - Elsket det

har spilt Doom2 - Elsket det.... men har aldri gått IGJENNOM de 2...

så kom Doom3 - Elsket det. Hvis doom3 hadde fått slike åpne uteplasser og plutselig fått noen teamates på laget osv osv osv osv så har det ikke vært doom i det hele tatt..

Doom er Doom.. enten om det er Doom1,2 eller 3 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...