Gå til innhold

Hvorfor en støyfri pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fordi det er ikke noe gøy å drive med noe rett ved siden av en maskin som høres ut som et jagerfly.

 

mener selv at det bør være en blanding av ytelse og støyfritt...

viftestyring på alle vifter er jo et must.. helt av/lav hastighet ved surfing o.l. og full speed om du trenger god kjøling, ved feks spilling.. da har du jo lyd uansett så da blir susing fra pcen overdøvet :)

Lenke til kommentar

Hehe.. ok ;) Kommer nok til å gå for vannkjøling senere jeg også. Men det jeg undret meg på er hvorfor folk legger Så mange tusen ekstra i en lydløs pc. Vannkjøling er jo ok, men tenker mer på støymatter, silent vifter, silent psu osv., men selfølgelig er det jo hver enkelts sak.

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Støyende PC-er hører hjemme på server-rom, alle andre bør være stillegående.

 

Selv har jeg PC på soverommet, og skal jeg ha den på mens jeg sover så sier det seg selv at den må være stille.

 

En støyende PC mens man jobber på den, eller surfer på internett etc. er PLAGSOMT !

 

Det er kun når man spiller at litt støy er ok.

 

Støydemping er MYE viktigere enn overklokking, der fikk du den ! lol

 

My 2 cents...

Lenke til kommentar

He he, et noe merkelig spørsmål på et hardware forum, etter som ditt spørmål tydeligvis handler mer om psykologi... :p

 

Du vil altså vite hvorfor noen menesker lar seg plage/påvirke av støy, og at noen ville foretrekke stillhet fremfor et par FPS mer i 3Dmark. Det er vel først og fremst et spørsmål om behov og prioriteringer, men grenser vel tidvis også opp mot en hobby for mange.

Jeg vil tro de fleste vil foretrekke mest mulig stillhet når man feks sitter og skriver et brev tough...

Jeg er i utgangspunktet som deg, mest opptatt av hardcore ytelse, og stiller meg tilsvarende undrende til at noen bruker masse tid og penger på lys og dilldall inni maskinen sin, det blir jo da mer en hobby eller status-greie enn nødvendig eller nyttig.

 

Forøvrig er jeg som sagt som deg i utgangspunktet, mitt problem er at jeg veksler mellom de forskjellige kategoriene jeg har nevnt. Når jeg da altså har fått ytelsene dit jeg vil, har jeg blitt veldig irritert over lydnivået ved feks surf/brevskriving. Så har jeg da gått inn for å løse det problemet også, og med det sklidd mer og mer over i "hobbykategorien". Nå har jeg endt opp med vannkjøling som er en fantastisk kombinasjon av mine behov/ønsker.

Men det er da det at det nå også er en hobby, som gjør at jeg kan forsvare tiden og pengene jeg har lagt i dette :whistle:

 

Så konklusjonen må vel bare bli at dette er en ren smaksak :p

.

Lenke til kommentar

Utrolig iriterende å ha mye støy fra PC'n, særlig når man ser på film eller surfer på nett. Må nesten ha på musikk ellers så blir jeg iritert og må klokke ned, og det vil vi jo ikke :p

 

Hadde heler hatt en litt treigere pc og mindre støy, enn en sånn bråkete men lynrask greie.

Lenke til kommentar

LAN er helseskadelig på mange måter, mye støy kan være en av dem men tror fastfood, crt-skjermer, søvnmangel, for lite bevegelse, cola og snacks gjør mer skade enn lyden :p

 

Men å ha en lett hørbar durelyd eller høyfrekvent hvining på venstreøret hverdagen lang, er noe jeg tror er værre for psyken.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...