OrakL Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Heisann, jeg lurte på om man må ta lastebil lappen for denne: info: 500 horsepower 525 lb-ft of torque 8.3-liter V10 Viper engine Six-speed manual transmission with Hurst shifter 22-inch polished-aluminum wheels Dual exhaust
alos Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 det kommer litt ann på totalvekten på bilen og import kostnadene. Er ikke helt sikker på området, men jeg tror du kan få registrert den som vanlig personbil.
OrakL Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Skrevet 19. januar 2005 (endret) Tror ikke du kan omregistrere f.eks denne siden den veier så mye lissom. edit: hadde jo vert litt kjekt da Endret 19. januar 2005 av OrakL
eab Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Ram SRT-10, som du har bilde av øverst blir somregel registrert som lastebil og da må du ha lappen for lett lastebil for å kjøre den. Til gjengjeld får du hvite skilter og den koster rundt 450.000 +mva splitter ny med garanti. Registreres den som personbil flyr nok avgiftene opp og kostnadene ender på rundt 1 million norske kroner. En original dodge ram srt-10 har maks tillat totalvekt på litt under 3000kg, men et firma i canada bygger de om og da blir tillat totalvekt 3.508 og den kan registreres som lastebil.
TomasK Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk.
PaulMV Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Kva med å registrere som varebil kl.2 da? Da slipper du vell unna ein del avgift?
TeMA Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 Heisann, jeg lurte på om man må ta lastebil lappen for denne: Nå koster ikke akkurat lastebillappen (C1) allverden. Tok C1 her for et par år siden (kan jo hende prisene har forandret seg), alt jeg trengte var teoriprøven, 2 kjøretimer + oppkjøring (alt skjedde samme dag). Total pris 3.000,- (da med kjøp av teoribok). Men man bør absolutt ringe rundt til de forskjellige trafikkskolene for å få prisoverslag, det var STOR forskjell på prisen. Og ja, bilen er registrert som lastebil...
chma Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk. Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig... Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger...
SeT Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Vel.... Får du deg sånn bil må du kjøre forsiktig... Sånn her ser en bil som går her jeg bor ut etter den kom litt utav kontroll!
TomasK Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk. Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig... Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger... Og du kan laste rimelig mye mer på en Dodge RAM. Tror du meg ikke, så ring å sjekk.
chma Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk. Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig... Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger... Og du kan laste rimelig mye mer på en Dodge RAM. Tror du meg ikke, så ring å sjekk. Jo takk, små fjell og hytter på plan og henger, men må alltid dekk og slikt være dimmensjonert for max vekt? Eller gjelder dette bare lastebiler?
TomasK Skrevet 22. januar 2005 Skrevet 22. januar 2005 Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk. Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig... Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger... Og du kan laste rimelig mye mer på en Dodge RAM. Tror du meg ikke, så ring å sjekk. Jo takk, små fjell og hytter på plan og henger, men må alltid dekk og slikt være dimmensjonert for max vekt? Eller gjelder dette bare lastebiler? Det gjelder lastebiler ja, og Dodge Ram er registrert som lastebil. Hurra for Norge.
bfisk Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Du kan vel registrere RAMen som både B og C1 slik som beskrevet annensteds i tråden. Aldersgrensen på C1 er 18 år forøvrig, så det er ikke noe stress.
Tommy Angelo Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Hvis du regger den som C1 gjelder det da "lastebil" fart? Surt å miste lappen fordi du har kjørt i 116 km på motorvei. Var det ikke snakk om at lastebiler også måtte montere fartsperre?
TomasK Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Du må holde deg til "lastebil" fart ja.. Og registrerer man den som klasse B så er jo hele poenget borte (og ufattelig mange penger samtidig).
bfisk Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Den veier vel ikke 3500+, men har en tillatt totalvekt på 3500+
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå