Gå til innhold

WDC250GB formatert v uhell, mulig med recover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ved ett uhell når jeg skulle formatere pc'n min,klarte jeg ved ett uhell å slette en partisjonog formatere den hvor min eksterne backup harddisk lå.

Har nå etter maaange timer forsøkt med recover via ett program som heter easy recover professional uten lykke.

Den fant over 505 GB data på hd'n som har størrelse på 250 GB og gjenopprettet DIR01,02,03,04 osv osv ,men ingen reelle filer som var lagret på den!

Jeg tar imot alle tips jeg kan få da jeg har mistet all min backup og vil helst klare å finne en best mulig løsning til å få gjennopprettet dette!

på forhånd takk!

Frode

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh... Skal si at jeg ikke er helt sikker på dette, men jeg tror det er meget vanskelig å få opp igjen filer fra en sletta partisjon uten å sende den inn til no folk med spesielle utsyr, noe jeg tror er dyrt :(

Kan jo hende det finnes noen programmer som klarer dette, men jeg har ikke hørt om det, du får håpe noen her på forumet vet om no sånt.

enigma

Skrevet

jeg mistet en hel del data (320 gb sata raid 0) for en tid tilbake. for å få de tilbake så brukte jeg en cmd komando, men jeg husker ikke hva den heter. den var sinsykt effektiv og det var gjort på langt under halvtimen.

men hva enn du gjør ikke begynn å lager noe nytt på disken for da forsvinner det gamle garantert.

skal leite litt etter den kommanoden.

prøv feks recover i cmd, kansje den virker :)

Skrevet

driver å installerer getdataback nå, så jeg håper på positive resultater!!!

er veldig grønn når det gjelder å jobbe i dos :roll:

Skrevet
ser ikke ut til at getdataback finner hardisken der.. for det er jo ikke tildelt noen partisjon til den!

noen tips ?

Hvis det programmet der (getdataback) ikke kan lete på diskområder uten partisjoner, leter det på for høye nivå. Du må ha tak i program som kan lete etter rådata, laveste nivå av data. Vet ikke om det finnes noe slikt i gratisversjoner, eller om det kun er ting som f.eks. Ibas har tilgang på... Søk litt, you might get lucky.

Skrevet

snakket med IBAS nå, de tar 3500 kr for analyse og alt fra 10-30.000 kr for gjennoppretting!

dette er i allefall helt utelukket da jeg evt må ta opp lån for å få gjort dette.

Karen jeg snakket med mente det var dårlig med muligheter for recovery med diverse programmer.. :cry:

men jeg tar fortsatt imot tips hvis dere har noen!!

Skrevet
snakket med IBAS nå, de tar 3500 kr for analyse og alt fra 10-30.000 kr for gjennoppretting!

Ok, kollegen jeg snakket med må ha bommet med en null og litt til.

Uansett skal det være ganske så verdifulle ting du har lagret om det skal være mening i noe slikt.

Men som sagt, programmer som kan søke på lower datalevels, kunne kanskje hjulpet deg.

Skrevet

Takk for tips!!

Jeg får titte litt videre!!!!

Har hørt noen rykter fra en kompis av en kompis som vistnok hadde sendt sin harddisk til gjennoppretting i usa for noen lusne hundrelapper!

Har sendt mail til han,så jeg kommer tilbake til dere ang den saken om det så skulle være riktig!!

Skrevet
Takk for tips!!

Har hørt noen rykter fra en kompis av en kompis som vistnok hadde sendt sin harddisk til gjennoppretting i usa for noen lusne hundrelapper!

Har sendt mail til han,så jeg kommer tilbake til dere ang den saken om det så skulle være riktig!!

Gjør det!

Si ifra, eksempelvis i denne tråden, dersom du finner en løsning. Er nyttig å vite hvordan.

Skrevet
Takk for tips!!

Gjør det!

Si ifra, eksempelvis i denne tråden, dersom du finner en løsning. Er nyttig å vite hvordan.

Shall Do!!! :yes:

Skrevet

var no en kjekk kommando som unformat for i tida,

hvis den ikj finnes no sø bør vel norton ha eit slikt program

står noe under dette:

Ikke tilgang til partisjon etter formatering

og her:

Slettet en partisjon, hvordan får jeg den tilbake?

søk finn sidene

mvh meg

Skrevet
Prøv EasyRecovery. Det hjalp meg når jeg mistet en partisjon.

Sjekk Manualen for mer info (pdf-dokument).

Easy Recovery løser dessverre ikke dette problemet..

Noen som har hatt positive resultater med lignende problemer med Stellar ?

Ettersom dette ikke er freeware vil jeg helst nødig slippe å betale hundrevis av kroner for å teste ett program som jeg ikke vet om gjør jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...