Gå til innhold

Dårlig lyd fra rear out på Audigy 2


Anbefalte innlegg

Jeg har et sett PC høytalere og hodetelefonene beyerdynamic DT234PRO. Jeg vil koble hodetelefonene til den ene utgangen (front eller rear out) på audigy 2 kortet samtidig som jeg har høytalerne koblet på den andre utgangen. Dette får jeg til, men lyden på rear out er mye dårligere enn lyden fra front out. Dette er veldig irriterende, og jeg lurer på om det er noen som vet om et program eller noe sånt som kan klone signalet fra front out til rear out? Jeg håper at det er creatives software som ødelegger dette (veldig dårlig HW hvis det er den som er synderen).

 

Takker for svar.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lyden på front og rear skal jo ikke være "like" i et surround system. Lyden for rear i surrond kilder består jo oftest av bakgrunnstøy og lyder fra ting som skjer bak deg.

 

Dersom du spiller av stereo kilde må du vel bruke en eller annen form for "up mix" for å få lyd på bakhøytalerene.

 

Vet ikke om det finnes noe mulighet for å "klone" front lyden til bak også?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
1. Duplication of the front channel to the rear channel:

 

Choose "4-speaker" in the Surround Mixer.

Choose the source in question (e.g. CD Audio) as the record source in the mixer.

Generally, you will have to connect to a speaker system using the two (or three) analog outputs of the Audigy.

If you have a speaker system with a multi-pole digital input for the simultaneous decoding of three stereo PCM signals (e.g. Creative DTT3500, Creative Inspire 5700, Logitech SoundMan Xtrusio DSR-100), you can choose "Digital Output Only" and connect the speaker digitally.

 

Dette står d på Creative sitt diskusjonsforum... men er kanskje noe sånt du har prøvd å forde får dårligere signal på rear channel?

Lenke til kommentar

Har du et hovedkort med innebygget lydkort? Dette var ikke noe jeg tenkte over selv når jeg hadde det. Men så gikk det liksom opp for meg.

 

Noen medie avspillere kan du definere i oppsette hvilket lydkort du skal bruke. Så du kan spille på Creative korte, og høre på musikk med det innbygget korte.

 

Hvis ikke du får til det med ditt eget lykort..så koster jo et enkelt kort knappe 200 kr.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...