Gå til innhold

På jakt etter spel av den gode gamle typen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ein følelse av at spela som blir produserte berre blir dårlegare og dårlegare.

Eg har lyst til å spela eit bra spel, men veit ikkje heilt kva eg leitar etter. Eg vil ha eit spel á la Monkey Island (1,2,3), Sam & Max, Day of the Tentacle, Indiana Jones (Atlantis, Last Crusade), the Dig, Full Throttle, Broken Sword (1,2)

Er det nokon som har forslag? Har ingen krav til at det må vera eit nytt spel, men det må ikkje vera lista ovanfor.

Mottek alle forslag med takk :w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som om adventure spill er det du er ute etter...

Her er noen pek-og-klikk adventurespill jeg synes er bra:

- Den Lengste Reisen (1998 - Funcom)

- Syberia Collectors ed (Syberia 1 & 2, 2002 - 2004)

Syberia DVDen får du på play.com til 9.90£, den lengste reisen tror jeg det er verre å få tak i...

Skrevet

Takk for forslaga. Skal sjekka ut Syberia.

Off topic:

Kva program er best for å lasta ned spel? Ikkje det at eg har tenkt å gjera det, men eg lurer litt på det.... DC++?

Skrevet
Off topic:

Kva program er best for å lasta ned spel? Ikkje det at eg har tenkt å gjera det, men eg lurer litt på det.... DC++?

hysj, hysj!

hvis du ikke har tenkt å gjøre det trenger du ikke å vite det.

Skrevet

Tenkte på eit fildelingsprogram, slik at eg ikkje berre kan lasta ned små demoar, men óg litt større demoar, som eg sjølv vel å sletta når nok er blitt demonstrert...

Skrevet

Poenget er vel at ALT der er demoer.

Skal du ha VELDIG store "demoer", fås de f.eks. på Elkjøp, Spiderman og EB Games. Og maaange andre steder.

Skrevet

Gullars, tatt i betraktning at du tydeligvis liker en steingammel barne tv helt og like steingamle spill, regner jeg med du selv også er "steingammel".

Slik sett burde du være voksen nok til å kunne betale for spillene selv, og ikke laste ned ulovlig programvare.

Uansett er du voksen nok til å innse at dette ikke er noe annet en å stjele sukkertøy fra babyer eller rane gamle damer.

Spilldemoer som varierer i størrelse fra 1 MB til 1 GB kan du feks laste ned fra

Itavisen eller Itpro, begge har lynraske linjer.

For litt nyere demoer og større utvalg kan du prøve Gamershell, som har en rask svensk link.

Jeg har selv spillt alle de spillene du henviser til, innkludert Syberia.

Syberia syntes jeg ble for kjedelig. Har nok spillt for mange adventure games og blitt litt utålmodig med årene. Den lengste reisen har jeg ikke spillt, men dette har jo fått nesten utelukkende rosende omtaler overalt.

Har du forresten prøvd demoen til "Secret of the Silver Earring" ?

Med Sherlock Holmes i hovedrollen. Ser og er utrolig pent grafisk.

http://www.sherlockholmesgame.com/

Mvh, Danny

Skrevet

Runaway er vel ett slikt spill...

andre spill er mer eller mindre samme sjanger, som riktignok ikke er ute enda:

Dreamfal/drømmefall (oppfølger til den lengste reisen)

A vampyre tale - av folka som laga adventure spilla til LucasArts, men som hoppa av fordi de ble nedprioritert til fordel for mer Starwars tittler :/

runaway 2 - oppfølger til runaway

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...