Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Prikk på rullebladet


lperik

Anbefalte innlegg

Får man prikk på rullebladet av å ha vært på fyllearresten? Var på fyllearresten for 2.5år siden, var kun innom der i ett par timer mens de skrev ut bot til meg for offentlig drikking. (Dette skjedde under en festival så de hadde så stor pågang at de ikke kunne gi meg bota med en gang)

 

Om jeg har fått prikk pga det, er det da sånn at den forsvinner av seg selv etter en tid? isåfall hvor lang tid tar det. Skal muligens flytte til usa til sommeren, så begynte å tenke på det nå, om det ville kunn skape problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får man prikk på rullebladet av å ha vært på fyllearresten? Var på fyllearresten for 2.5år siden, var kun innom der i ett par timer mens de skrev ut bot til meg for offentlig drikking. (Dette skjedde under en festival så de hadde så stor pågang at de ikke kunne gi meg bota med en gang)

 

Om jeg har fått prikk pga det, er det da sånn at den forsvinner av seg selv etter en tid? isåfall hvor lang tid tar det. Skal muligens flytte til usa til sommeren, så begynte å tenke på det nå, om det ville kunn skape problemer.

tviler på at du får prikk for det, da hadde vell en stor del av norge hatt prikker :p

men det skal ikke være problem å flytte til usa.

Lenke til kommentar

Hvis det er en bot, ja, da kan det skape problemer inn til USA, for da står det bemerket på rullebladet dit.

 

Hvis det derimot et er et gebyr, er det ikke merket på rllebladet, og du har ikke noe problem med å komme inn i US.

 

For å finne ut hvordan rullebladet ditt ser ut, gå til politistasjonen og be om en uttømmende politiattest. (Kan ikke dette også skrives ut til deg selv? Du har vel mulighet til det, eller må en oppgi grunn for å få en slik attest?)

Lenke til kommentar
Noen prikker forsvinner etter noen år, vet om ei som fikk prikk i 5 år for butikktyveri av en leppestift ellerno.. :p

Om jeg skulle ha fått prikk for å å ha drukket offentlig burde jo også den forsvinne. Burde ikke bli merka for livet for noe så lite.. Men problemet er jo bare at om jeg flytter, skjer dette i juli/august iår.

Lenke til kommentar
Noen prikker forsvinner etter noen år, vet om ei som fikk prikk i 5 år for butikktyveri av en leppestift ellerno.. :p

Om jeg skulle ha fått prikk for å å ha drukket offentlig burde jo også den forsvinne. Burde ikke bli merka for livet for noe så lite.. Men problemet er jo bare at om jeg flytter, skjer dette i juli/august iår.

Sjekk med politiet hva slags anmerkninger du har. Hvor lenge skal du i tilfelle være i US?

Lenke til kommentar
Sjekk med politiet hva slags anmerkninger du har. Hvor lenge skal du i tilfelle være i US?

Blir det å dra over dammen, blir det i første omgang for 1år. Er det lovende blir det permanent.

Et år skal vel gå, skal du være der på permanent basis, er det vel enklest å delta i Green Card lottery, hvor 50 000 mennesker får oppholdstillatelse permanent. Men dersom du har en god grunn, enten det er at din kompetanse er etterspurt hos en arbeidsgiver der eller at du gifter deg, er det meget enklere, og du er så godt som garantert permanent opphold. Dersom du i lengre tid har bodd der, hatt arbeid og forsørget deg godt, hjelper det når du søker permanent opphold.

 

Men fortsatt, dersom det var BOT du fikk etter fyllearresten, kan det ødelegge.

Lenke til kommentar

Vel...vet ikke kordan det er nå etter 9/11 men når eg var 18 fikk eg bot for en idiotisk slåsskamp og eg fikk visa og ikke noe problem å få innpass til landet. Tror det er verre hvis det er snakk om narkotika, dokumet forfalsking og alvorlige vold forbrytelser som gjør at det blir vanskelig å få reist til usa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...