Gå til innhold

Problemer med harddisk?


Anbefalte innlegg

Har hatt en del problemer med at pcen min er utrolig treig en god stund nå.

Lagde først en post på skjermkort/tv-kort forumet hvor jeg spurte om det var skjermkortet det var noe feil med, men fikk ingen svar :(.

 

Problemet er som sagt at pcen er utrolig treig. Alt som heter spill er umulig å kjøre pga fps loss til de grader. Alt i windows går også veldig treigt. Vet ikke hvorfor det har skjedd, bare plutselig dukket opp en dag. Tenkte først at det måtte være noe virus/trojan saker som ødela pcen min, men etter flere dager/uker med konstant scanning uten funn så droppet jeg den mistanken. Det var da jeg lagde en post på skjermkort-avdelingen for å prøve å få noe hjelp. Men ettersom det bare går treigere og treigere så tenkte jeg meg at det ikke var skjermkortet heller. Da var det ikke akkurat mange andre ting å skylde på enn harddisken.

 

Noen som vet hva som er feil? Må jeg formattere eller kjøpe ny harddisk (noe jeg ikke har råd til :( ), eller er det noe annet som forårsaker dette?

 

Harddiskene jeg har er en 80GB som jeg ikke vet hva heter, som jeg har delt opp i 2 partisjoner (en for windows/programmer og en for annet mish-mash) og en Samsung 20GB harddisk som jeg bruker som backup-disk til formatteringer.

Maskinen jeg har er en P4 2,6 GHz - 1GB DDR RAM - Asus P4P800 Deluxe hovedkort - Og jeg kjører Windows XP med SP2. - Glemte mitt GeForce 4200Ti.

 

Takk for svar hvis det er noen som vet noe som kan hjelpe.

 

(Kom nettopp på at det kanskje har noe med en slags default i windows som setter ned farten på harddisken. Har hatt det problemet før, men husker ikke noe særlig om det etter som det var veldig lenge siden. Var et eller annet med.. arg, husker ikke :( )

Endret av Xanthorf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...