Gå til innhold

Drømme multimedia senter?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter mitt drømme multimedia senter. Jeg har lyst på en maskin (barebone) som kan spille både mp3 og filmer. Men tingen er at jeg ønsker å ha et display i fronten som jeg kan browse igjenom alle mp3 sangene mine. Nesten som på en ipod. Til dette vil jeg slippe å slå på en monitor eller TV hver gang.

 

Jeg vet det er mulig å sette inn et display i en barebone. Men jeg er ikke ute etter å styre med noe sånt. Det må da komme et slik ferdig produkt snart, eller finnes det bare i mine drømmer. De klarer jo å lage ipod og de klarer jo å lage en barebone som virker til film. Men hvorfor ikke kombinere disse to? Hva er problemet? Det er jo bare å putte på et display i fronten som kan vise mp3 titler...

 

Noen andres synspunkter?

Endret av perarne1980
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men tingen er at jeg ønsker å ha et display i fronten som jeg kan browse igjenom alle mp3 sangene mine. Nesten som på en ipod.

Det er da mye kulere å browse gjennom mediabiblioteket og styre avspilling med telefonen istedet for å måtte gå bort til PC'en hvis man sitter behagelig i sofaen. Eller på kjøkkenet. Eller på do for den saks skyld. Det gjør jeg :)

 

http://www.mtvoid.com/screenshots.html

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Joda, det er fint nok å kunne browse igjenom alle mp3'ene med mobil. Men jeg føler at det blir litt stress når man har over 8000 mp3'er.

 

Display i fronten ja. Vil man ha mulighet til å få titlene på sangen, pluss album og artisens navn på displayet da? Samtidig som man kan browse igjenom mp3'ene med displayet eller remote'en? Er det noen som har noe mer informasjon om dette? Linker til guider eller noe... :)

Endret av perarne1980
Lenke til kommentar
Joda, det er fint nok å kunne browse igjenom alle mp3'ene med mobil. Men jeg føler at det blir litt stress når man har over 8000 mp3'er.

Jeg tenkte da i forhold til et lite display og ikke i forhold til å sitte på selve PC'en med ordentlig tastatur, noe som selvfølgelig gjør prosessen ved å skrive inn et eventuelt søk raskere. Jeg regner med at du ikke har tenkt å montere et digert tastatur bare for å bruke displayet... :)

 

Selv har jeg 20.488 filer og ControlFreak funker som et uvær. Det er jo ikke telefonen som foretar selve søket; den fungerer jo bare som en forlenget arm via bluetooth.

Lenke til kommentar
Joda, det er fint nok å kunne browse igjenom alle mp3'ene med mobil. Men jeg føler at det blir litt stress når man har over 8000 mp3'er.

 

Display i fronten ja. Vil man ha mulighet til å få titlene på sangen, pluss album og artisens navn på displayet da? Samtidig som man kan browse igjenom mp3'ene med displayet eller remote'en? Er det noen som har noe mer informasjon om dette? Linker til guider eller noe... :)

Man har jo display og knapper som lar en styre musiikk/film på standalone cd/dvdspiller, og htpc skal jo liksom ta over standalone og være sentralen i huset for medieundeholding, da burde jo det funke? Tror amitech sine htpc'ser, iallefall den shuttleligndende greia kan la en høre musikk (gjerne bare radio) og la en ta opp/spille av video utne å gå inn i os-modus. Gjerne jeg tar delvis eller helt feil men du kan jo sjekke på amitech.dk Uansett så kan en med en slik løsning kunne få til å bruke kontroll isteden for å gå fram å styre eller ha htpc'sen ved sofaen og strekke lengre videokabler. Hvis en bruke rprosjektor er det jo bare ideelt å ha htpc''ved et lite bord eller noe ved sofaen og prosjektoren. Men det kommer nok.

 

Selv om maange har htpc eller lager det, så har det ikke tatt av helt ennå. E rliksom ikke like kommersielt som f.eks. et surroundsystem på elkjøp eller noe, når hdtv kommer for fullt og lcd/plasmatv'ene blir utnyttet til sitt fulle da er det en htpc som er knyttepunktet i stua og resten av stueenhetene som er koblet til den eller erstattet av den.

 

En htpc har generellt ikke samme status som en pc har på markedet og i hjemmene ennå i forholdt til de to forskjellige bruksområdene...

Lenke til kommentar
Men tingen er at jeg ønsker å ha et display i fronten som jeg kan browse igjenom alle mp3 sangene mine. Nesten som på en ipod.

Det er da mye kulere å browse gjennom mediabiblioteket og styre avspilling med telefonen istedet for å måtte gå bort til PC'en hvis man sitter behagelig i sofaen. Eller på kjøkkenet. Eller på do for den saks skyld. Det gjør jeg :)

 

http://www.mtvoid.com/screenshots.html

Det programmet må prøves :D

 

Sikkert litt teit å styre det med mobilen, men er vel mer enn briefe faktor :p

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Hei igjen. Endelig har jeg funnet mitt drømme multimedia senter. Det er en Philips Streamium SL400i (kun streaming enheten) eller en MX6000i (denne har ink også dvd-spiller, forsterker og høytalere). Disse er helt geniale til musikk og film i stua.

 

Philips Streamium SL400i eller Philips Streamium MX6000i

 

Jeg har selv pakken MX6000i og den virker helt supert. Jeg var lenge på utkikk etter en stuepc som kunne spille mp3 uten om å skru på en monitor. Endelig fant jeg denne vakre streaming saken som har et display på fronten. Altså, dette er produkter jeg kan anbefale på det sterkeste!!! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...