Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke connecta til spill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får ikke connecta til noen servere til spill. Jeg har SP2 og norton. Jeg har fått begge til å godkjenne steam, men de vil fortsatt ikke la den update. Noen som har råd om hvilke porter jeg må åpne eller noe?

Hvis jeg prøver å slå av begge FW'ene, så får jeg heller ikke connectet. Virker som det er noe veldig galt. =(

På forhånd takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på CS, men du må åpne for alle porter som spillserveren trenger. Jeg vet hvilke disse er i battlefield 1942 og BF:V, men ikke CS. Du kan jo prøve og poste samme spørsmål til battlefield.no-forumet som har egen CS-avdeling. De vet helt sikkert mer.

Pass også på at du ikke har krysset av i boksen "Ikke tillat unntak".

Du skrev også at du hadde to brannmurer. Det er ikke å anbefale. Du skal alltid bare ha én brannmur aktiv om gangen. Det samme gjelder antivirus-programmer. Prøv å slå av den innebygde brannmuren i SP2 eller den andre.

Lykke til.

Skrevet
Bump.

Nå..... bumping med et såpass meningsløs innhold er fy vet du vel?

Du burde heller ha utdypet spørsmålet ditt men hvilken ISP du bruker, om du har router og hva slags ADSL-modem e.l nyttig info i steden for "bump"....

Skrevet

Nå har jeg formatert. Det går fremdeles ikke å gå inn på steam. Jeg har ikke SP2, eller norton nå, så må være noe galt med internet leverandør. (eneste logiske løsning^^)

Skrevet

har samme problemene selv...får heller ikke kobla opp mot mirc, fildelingsprogrammer eller lignende.. jeg har derimot fått en mail fra telenor om begrensninger pga virus o.l. og håper det er det som er grunnen til at jeg har problemer.. venter nå på at dem skal åpne abonnementet helt igjen.. slik at jeg i alle fall får vite om det virkelig er det som er grunnen til problemene mine.. har kunnet spille av og til etter jeg fikk mailn fra dem, så er litt usikker..

fant ut at om det var noen feile innstillinger i brannmur, innstillinger på modem / trådløse routeren eller noe sånt noe, skulle jeg ikke kunne spilt i det hele tatt?! eller? :hmm:

Skrevet
bump, jeg har online adsl.

Du har kanskje modem med router, det fungerer som en brannvegg og du må åpne porter i det for og kjøre servere.

Skrevet (endret)
bump, jeg har online adsl.

Har Online ADSL selv, og jeg merker at av og til, kan jeg finne servere i BF1942.

F.eks. 6/7 januar, var den første dagen på flere uker(mnd`er ?) jeg kunne spille BF online, så plutselig igår, fant jeg ikke noen servere(jeg trykker på update, men ingen servere kommer opp).

Har ikke endret på noen ting som helst....det skjer uten at jeg er involvert!

Har prata med telenor, men de sier det ikke er noen blokkeringer på linja..

Endret av Ozelot
Skrevet (endret)
har samme problemene selv...får heller ikke kobla opp mot mirc, fildelingsprogrammer eller lignende.. jeg har derimot fått en mail fra telenor om begrensninger pga virus o.l. og håper det er det som er grunnen til at jeg har problemer.. venter nå på at dem skal åpne abonnementet helt igjen.. slik at jeg i alle fall får vite om det virkelig er det som er grunnen til problemene mine.. har kunnet spille av og til etter jeg fikk mailn fra dem, så er litt usikker..

fant ut at om det var noen feile innstillinger i brannmur, innstillinger på modem / trådløse routeren eller noe sånt noe, skulle jeg ikke kunne spilt i det hele tatt?! eller?  :hmm:

Du har samme problem som meg! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360079

Endret av Rs125
Skrevet

SpliceX, jeg har også fått mail fra dem to ganger. Var kanskje etter den andre det sluttet å fungere. Jeg gikk inn på hjemmesiden, og sjekkket kontoinfo. Der stod det at kontoen ikke var lukket på noen som helst måte.

Lurer på om jeg skal ringe til dem nå angående problemet.

Skrevet (endret)

Hvis du har fått begrensninger på abonnementet ditt fra online adsl har ikke telenor support noe med dette å gjøre. Du må ta direkte kontakt med "telenor abuse team" og få disse til å åpne kontoen din igjen, helst med referansenummeret du har fått på en tidligere mail fra dem. Telenor Abuse Team har ikke noe telefonnummer, ikke noe faksnummer, kun en epost-adresse.

Kan du bruke andre porter? F.eks. sende mail, koble til ftp-servere, etc?

ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/Fedora/core/

Den skal være uten innlogging, og vil gi deg en pekepinn på om ting er "locked up". Minner om at du isåfall har fått informasjon på [email protected], og at du må svare "Telenor Abuse Team", og at dette vil ta en ukes tid.

Endret av JimL
Skrevet

Hei!

Jeg har samme problemstilling så jeg bare fortsetter på denne tråden!

Jeg har 2 maskiner koblet sammen med en Switch , på maskinen som ikke er koblet direkte til nett får jeg ikke connected til enkelte spill , feks :ravenshield..andre spill går så det suser , hvorfor går noen å andre ikke?

anyone?

Skrevet

hvis dere er noen andre her som har akkurat samme problemet, og har løst det. HVORDAN?

Jeg kunne ikke gå inn på den linken btw. BRENN Telenor. Vurderer å få ny leverandør nå. =(

Skrevet

aaah..begynner å bli lei av å vente på svar fra Telenor folket.. alt skal bestandig ta så utrulig lang tid med det gjenget der.. sendte mail til virus-politie deres, å ba dem fjerne begrensningene på mitt abonnement, men det er tydeligvis en meget avansert prosedyre, ettersom det tar så lang tid..

sitter på et trådløst nettverk, og var redd jeg kunne rota til noen innstillinger, men fikk utelukket dette ved å koble rett til modem, uten noen forbedringer.. såeh, bare vente til Telenor-genian klare å fjerne blokkeringa.. dem var jo noe så s*tans rask å hive opp begrensningan, skulle jo gått like fort å fjerne dem..

*r.a.n.t & hat osv*

Skrevet (endret)
hvis dere er noen andre her som har akkurat samme problemet, og har løst det. HVORDAN?

Jeg kunne ikke gå inn på den linken btw. BRENN Telenor. Vurderer å få ny leverandør nå. =(

Da har du nok fått begrenset abonnementet ditt. Mail [email protected] fra mailtjenesten på http://www.online.no.

Telenor Abuse Team svarer ikke på mail, men etter et par uker vil nok linjen fungere som vanlig igjen.

Hvis dette er uaktuelt har du teknisk sett kun èn annen mulighet (skifte ISP).

Men igjen, Telenor må ha hatt en grunn grunn å sperre kontoen din. Er det frekt å spørre hva den grunnen var?

aaah..begynner å bli lei av å vente på svar fra Telenor folket.. alt skal bestandig ta så utrulig lang tid med det gjenget der.. sendte mail til virus-politie deres, å ba dem fjerne begrensningene på mitt abonnement, men det er tydeligvis en meget avansert prosedyre, ettersom det tar så lang tid..

sitter på et trådløst nettverk, og var redd jeg kunne rota til noen innstillinger, men fikk utelukket dette ved å koble rett til modem, uten noen forbedringer.. såeh, bare vente til Telenor-genian klare å fjerne blokkeringa.. dem var jo noe så s*tans rask å hive opp begrensningan, skulle jo gått like fort å fjerne dem..

Samme som over, Telenor Abuse Team svarer ikke på mail. Og bruker minst to uker på å oppheve en sperre.

Sånn er det bare.

Endret av JimL
Skrevet

Grunnen var at jeg hadde virus som sendte ut mail.

Jeg ringte telenor i dag, og snakket med kundeservice. Han sa at jeg skulle bare sende en mail, så skulle det fungere innen de neste 24 timer. Men jeg har jo mine tvil til telenor, selvsagt.

Hvis det ikke fungerer innen 24 timer, så kan dem regne med litt bråk på kundeservicen! :thumbdown:

Skrevet
Hvis det ikke fungerer innen 24 timer, så kan dem regne med litt bråk på kundeservicen! :thumbdown:

Tja, meningsløst og kjefte på dem når hele problemet skyldes maskinene i huset ditt...

Skrevet (endret)

Hvis det ikke fungerer innen 24 timer, så kan dem regne med litt bråk på kundeservicen!

Tja, meningsløst og kjefte på dem når hele problemet skyldes maskinene i huset ditt...

spørs jo hvor lang tid man må vente da..24 timer overlever man.., men to uker er vel litt mye..og når telenor enda har sagt 24 timer, så burde dem klare å holde det da..hvis ikke, er det bare rett med litt bråk på kundeservicen, ja =)

og enda værre..fikk mail fra abuse teamet for litt over 1 måned sida, og fjernet viruset med det samme og sendte en mail til dem hvor jeg sa at det var gjort.. men pga jobb o.l. har jeg ikke stresset noe mer med det før nå, når jeg plutselig har litt tid til å spille..og oppdaget at det ikke funka litt engang..

har dem ikke åpnet til i morgen, blir nok jeg også nødt å ringe å *fortvile* litt i telefon..bare man gidde å sitte å høre på : "du rykker stadig lengere frem i køen", i et par timer..

Endret av spliceX
Skrevet

har faktisk ikke bare gått et døgn nå, men 5 dager.

Etter jeg fant ut hva som var problemet, så tok jeg å sendte mail om at jeg hadde fått fikset osv. Men har ikke skjedd noe siden(sendte for 3 dager siden.)

I dag ringte jeg kundeservice, mannen der sa til meg at det eneste jeg behøvde var å sende mail hvor jeg skrev at jeg hadde fått fjernet viruset osv. Telenor mannen sa at det skulle være fikset innen 24 timer. Hvis det IKKE er fikset i morgen, så skal jeg kalle dem ett og annet, og fortelle dem hvor utrolig inkompetente dem er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...