Gå til innhold

Winchester eller Newcastle?


Kurtz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken verson av CPU-Z bruker du? Prøv nyeste.

Se på esken til prosessoren din da vel. Har du fått feil er det jo bare å kontakte MPX.

Er en annen tråd her i forumet av en som fikk feil fra MPX så det er vel ikke utenkelig. Begynner å lure på om MPX sender ut 130nm i håp om at kunden ikke merker det :)

 

Uansett så kan det, som Betroz sier, lønne seg med siste versjon av CPU-Z siden CPU-Z forståelig nok ikke vil kjenne igjen en cpu som er kommet på markedet etter den programutgaven man bruker ;)

Lenke til kommentar

ADA3500BIBOX er Winchester, Newcastle mangler "I".

 

Prøv med en nyere CPU-Z du, jeg hadde akkurat samme "problemet". Med en nyere CPU-Z ble CPUen registrert som Winchester.

 

Jeg kjøpte også min Winchester fra MPX, som ble sendt midt i jula. Ikke utenkelig at du har fått fra samme forsyning, og til opplysning får jeg klokket min til 2,6Ghz, stabilt. :D

 

Hvis man derimot ikke skal klokke noe, har det jo ingenting å si om man har Winchester eller Newcastle.

 

I Norge er det nok kun folk på hardware-forumet, eller folk som sjekker andre utenlandske hardware-fora som bryr seg i det hele tatt om man har Winchester eller Newcastle. De aller fleste tenker nok at de har en 3,5GHz uansett, siden den heter 3500+.

 

Husk, folk på hw-forumet er ikke representative for noen særlig stor del av kundemassene, det er ingen selvfølge at alle skal være obs på om prosessoren skal være basert på 130 eller 90 nm når de yter likt.

 

Nå har MPX to forskjellige varenr på disse CPUene, så de skal nok ikke kunne rote det til for seg.

Lenke til kommentar

Jeg har også blitt utsatt for mpx sitt kluss med winchester og newcastle. Det kan kanskje virke litt pirkete, men når man har ventet i flere uker for spesifikt å få winchester, er det dødskjipt å få en newcastle. Tar sikkert over en uke ekstra før jeg sitter med den riktige cpu'n :(

Lenke til kommentar

Har sjekket litt på nettet, og funnet fram til en oversikt over forskjellige Athlon 64-cpuer på www.xbitlabs.com (http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-90nm_3.html). Finner her igjen nummeret som står på selve cpuen - ADA3500DEP4AW - noe som viser at dette uten tvil er en Newcastle. Har fått "returtillatelse" fra MPX og håper at det blir riktig denne gangen. Sender dem utskrift av nevnte oversikt.

Lenke til kommentar

Dette er rett og slett dårlig av MPX. Jeg har selv aldri handlet der, og det spørs om jeg noensinne kommer til å handle der etter det her. Bestiller man en Winchester bestiller man en Winchester.... verre er det ikke. At de prøver å prakke på folk en dårligere vare uten å si ifra er etter min mening veldig på kanten.

Lenke til kommentar
At de prøver å prakke på folk en dårligere vare uten å si ifra er etter min mening veldig på kanten.

En liten overdrivelse, var det ikke? At det er en dårlig vare er en påstand som er ugyldig for 99% av forbrukerne. Ingen vil legge merke til forskjell på disse to, med mindre man er spesielt interessert, og planlegger overklokking. Alt i alt er nok ikke vi en veldig stor andel av markedet.

 

Så om MPX har pakket feil (kan jo alltids skje), eller om de har sendt en Newcastle som "erstatning/tilsvarende vare får man vel aldri vite. Personlig tror jeg på det første. Det står jo intet annet sted enn i selve steppingen til CPU om det er Winchester eller Newcastle.

Lenke til kommentar
At de prøver å prakke på folk en dårligere vare uten å si ifra er etter min mening veldig på kanten.

En liten overdrivelse, var det ikke? At det er en dårlig vare er en påstand som er ugyldig for 99% av forbrukerne. Ingen vil legge merke til forskjell på disse to, med mindre man er spesielt interessert, og planlegger overklokking. Alt i alt er nok ikke vi en veldig stor andel av markedet.

 

Så om MPX har pakket feil (kan jo alltids skje), eller om de har sendt en Newcastle som "erstatning/tilsvarende vare får man vel aldri vite. Personlig tror jeg på det første. Det står jo intet annet sted enn i selve steppingen til CPU om det er Winchester eller Newcastle.

Men de bør jo være så bevandret når det gjelder hardware at de biter seg godt merke i forskjellen :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at mange fikk feil cpu fra mpx

samme hente meg.

 

 

Fikk dette som svar :

 

Beklager så mye, men det har skjedd en åpenbar feil her. Problemet ligger i at ADA3500BIBOX var lagt inn med en alternativ produktkode, så da ble begge produktene lagt i samme hylle. Beklager det inntrufne og vi bytter selvsagt denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...