Gå til innhold

Hvilken 120mm vifte flytter mest luft?


Frayzer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt møte med SilentX 11dB:

Vifta er jo en helt vanlig vifte. Det de har gjort for å få den til å gå så stille er å lage en liten ledningsak med en motstand inni.. Hvis man tar av den ledningsbiten så bråker den på sikkert 27-30dB....

 

+

Veldig stillegående med motstanden på

flytter masse luft på lav RPM

 

-

dyr

ble litt skuffa over at den ikke gikk på 11dB uten å sette på den motstanden.. Dette er noe som kunne ha vært opplyst om.

 

konklusjon:

Utrolig bra vifte alt i alt... Det har jo ingenting å si det med den motstanden

 

terningkast:

9/10

Lenke til kommentar

Jeg skal aldri kjøpe noen andre vifter enn SilenX. Har ingen enda, men alle mine neste viftekjøp blir nok SilenX.

Det er helt sykt, en SilenX 120mm vifte på 14dB flytter mye mer luft enn en Papst 120mm vifte på 26db.. Gjett hvilken vifte jeg skal ha på radiatoren i ThermalTake Bigwater da? :D

Lenke til kommentar
syntes silenX høres for godt ut til å være sant, ingen andre vifter er jo i nærheten. papst som går for å være best flytter jo bare noen få kubikkmeter mer enn andre vifter mens disse flytter en del mer.

Jeg sammenlignet noen av de forskjellige papst-viftene mine med den nye 11dB SilentX-vifta, og kjørte de ned på samme støynivå (ved bruk av rhobeus på papst'ene) og SilentX'en blåste mer luft ved samme støynivå.

 

SilentX er et topp produkt :w00t:

Lenke til kommentar
Eg skal kjøpe meg en silenX vifte no, kor mykje bedre er den vifta som lager 14 db enn den som gir 11 db?

Støynivå (dBA) 11:

Effekt: 1,2W

Omdreininger i minuttet: 1400

Luftmengde cfm: 40

Luftmengde m3/t: 68

 

Støynivå (dBA) 14:

Effekt: 1.2W

Omdreininger i minuttet: 1800

Luftmengde cfm: 58

Luftmengde m3/t: 98,5

 

Info hentet fra www.coolnsilent.no

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Takk for informasjonen, er det noen av dere som har flere silenX og snakker av erfaring om bruk av bare slike vifter i kabinettet. Da meiner eg sefølgelig kabinett vifter.? eg trur at eg skal anskaffe meg ei eller to av den 14 db utgaven, den flytter jo sinnsykt mykje per db.

Lenke til kommentar
Den er like mye bedre som den bråker mer. Men du sier jo du har Zalman fanmate.. Kjøp den som bråker mest, og koble den på fanmaten! Den bruker uansett ikke mye på fullt..

å koble en 14db vifte på fanmate er det ikke noe poeng i.

 

mine 19db papst vifter må jeg legge øret helt inntill for da å så vift høre den, ogden bråker det dobbelte av denne (!).

 

datamaskinen bråker dersom du har veldig mange vifter, jeg har 5x19db vifter som til sammen bråker 26db. dersom du har feks 2 slike 14db vifter vil du sansynligvis ikke høre de :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...