Gå til innhold

Sony DSCP 150 hos Lefdal


Anbefalte innlegg

Noen som vet om kamera Sony DSCP 150 som de selger på Lefdal er det samme som Komplett selger.

 

I så fall kan man sette opp flg. regnestykke:

 

Pris Komplett :3495,-

Pris Lefdal: 3995,-

 

Differanse 500,-

 

150 % prisgaranti er 750 kr.

 

Pris Lefdal 3245.

 

Noen som vet om man får disse pengene cash eller må handle for de?

 

Lefdal:

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...xplanation_text

 

Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305133&cks=WYO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke står noe hos Lefdal om hvor kameraet kommer fra, så kan man vel regne med at det er nordisk utgave. Den komplett selger er engelsk.

 

Du kan lese selv i denne posten hva som er forskjellen. Bortsett fra det så er de nok identiske. Jeg er ikke kjent med Lefdal sin prisgaranti, men jeg trodde den gjaldt vanlige butikker bare, og ikke webshoper.

Lenke til kommentar

Om man tror noe får man sjekke det opp.

:-)

 

Om en konkurrent har lavere pris får du den prisen når du kjøper produket om du sier i fra.

For å få de ekstra 50% må det "klages" etter man har kjøpt produktet.

 

Du får pengene utbetalt, men produktet må altså være indentisk. Dvs "språkversjon" på kamera, gjelder det f.eks harddisk er det forskjell på bulk og retail osv.

Frakt skal også legges til, men vet de noen ganger er litt runde der.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Dette har blitt besvart flere ganger!! Søk i forumet. Panter har korrekt svar. Jeg har selv brukt prisgarantien et par ganger på Lefdal. Pass på at varene er helt identiske.

 

Slik gjorde jeg: Gikk inn og spurte om jeg ville få 150% prisgaranti dersom jeg kjøpte varen (mobil i mitt tilfelle). Jeg viste selgerne websiden som hadde billigere pris og vi ble enig om at det var samme produkt. Fikk klargjort med selger at prisgarantien gjaldt og at jeg ville få penger tilbake. Så måtte jeg kjøpe varen og komme tilbake til selgeren (passet på å gå til den samme) som skrev på garantiseddelen at jeg skulle ha penger tilbake. Så bar det til kassa for å få penger. Sikkert lurt å velge en selger som ikke er så kranglete, eller helt sylfersk. I mitt tilfelle glemte selgeren å ta høyde for fraktkostnader.

 

Så JA prisgarantien skal også gjelde webshoper, men man skal ta høyde for fraktutgifter. Er du usikker, så sjekk med selger før du kjøper.

 

Du får pengene utbetalt. Du må IKKE handle for dem.

Lenke til kommentar
Så lenge det ikke står noe hos Lefdal om hvor kameraet kommer fra, så kan man vel regne med at det er nordisk utgave. Den komplett selger er engelsk.

 

Du kan lese selv i denne posten hva som er forskjellen. Bortsett fra det så er de nok identiske. Jeg er ikke kjent med Lefdal sin prisgaranti, men jeg trodde den gjaldt vanlige butikker bare, og ikke webshoper.

En vare som har andre garanti regler enn de som er satt av den norske stat er ikke regnet som et likt produkt.

Lenke til kommentar
En vare som har andre garanti regler enn de som er satt av den norske stat er ikke regnet som et likt produkt.

Den tror jeg du må utdype en del. Sånn som den her fremstår blir det misvisende og feil.

 

"Den norske staten" gir nemlig svært lite garanti, og hva sammenligner du med?

 

Så lenge et produkt er det samme på Lefdal og i webshoppen er det da klinkende likegyldig hva garantien er...

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Slik gjorde jeg: Gikk inn og spurte om jeg ville få 150% prisgaranti dersom jeg kjøpte varen (mobil i mitt tilfelle). Jeg viste selgerne websiden som hadde billigere pris og vi ble enig om at det var samme produkt. Fikk klargjort med selger at prisgarantien gjaldt og at jeg ville få penger tilbake. Så måtte jeg kjøpe varen og komme tilbake til selgeren (passet på å gå til den samme) som skrev på garantiseddelen at jeg skulle ha penger tilbake. Så bar det til kassa for å få penger. Sikkert lurt å velge en selger som ikke er så kranglete, eller helt sylfersk. I mitt tilfelle glemte selgeren å ta høyde for fraktkostnader.

 

Så JA prisgarantien skal også gjelde webshoper, men man skal ta høyde for fraktutgifter. Er du usikker, så sjekk med selger før du kjøper.

 

Du får pengene utbetalt. Du må IKKE handle for dem.

Nå blir jeg litt forvirret. Jeg har nemlig kjøpt kameraet hos Lefdal. Men det er alstå ikke nok å komme med bevis på at det er billigere hos noen andre, jeg må også kjøpe det produktet som er billigere?

 

Og får jeg da hele summen tilbake + 50 prosent? I mitt tilfelle rundt 5500 kroner?

Lenke til kommentar
Slik gjorde jeg: Gikk inn og spurte om jeg ville få 150% prisgaranti dersom jeg kjøpte varen (mobil i mitt tilfelle). Jeg viste selgerne websiden som hadde billigere pris og vi ble enig om at det var samme produkt. Fikk klargjort med selger at prisgarantien gjaldt og at jeg ville få penger tilbake. Så måtte jeg kjøpe varen og komme tilbake til selgeren (passet på å gå til den samme) som skrev på garantiseddelen at jeg skulle ha penger tilbake. Så bar det til kassa for å få penger. Sikkert lurt å velge en selger som ikke er så kranglete, eller helt sylfersk. I mitt tilfelle glemte selgeren å ta høyde for fraktkostnader.

 

Så JA prisgarantien skal også gjelde webshoper, men man skal ta høyde for fraktutgifter. Er du usikker, så sjekk med selger før du kjøper.

 

Du får pengene utbetalt. Du må IKKE handle for dem.

Nå blir jeg litt forvirret. Jeg har nemlig kjøpt kameraet hos Lefdal. Men det er alstå ikke nok å komme med bevis på at det er billigere hos noen andre, jeg må også kjøpe det produktet som er billigere?

 

Og får jeg da hele summen tilbake + 50 prosent? I mitt tilfelle rundt 5500 kroner?

Du slipper å kjøpe produktet en annen plass. Ta med dokumentasjon til Lefdal på at kameraet er billigere ett annet sted, pluss kvitteringen for kameraet. Da får du mellomlegget + 50%. Prisgarantien gjelder forøvrig ikke mot EU produkter, men mot alle norske webshopper. (ikke nomatica.com).

Lenke til kommentar

Har benyttet meg av prisgarantien flere ganger, og har aldri måttet krangle. Dersom du skal kjøpe noe, er det tilstrekkelig å si fra til en selger hva du vil kjøpe, og fremvise "bevis" for hvor produktet selges billigere. Selgeren vil da ordne en ny pris til deg, og du går i kassen og betaler den nye prisen (etter justering for prisgaranti). Har aldri opplevd å måtte betale full pris for så å gå inn igjen i butikken og få refundert noe. Det ville jo være svært tungvint!?

Lenke til kommentar
Slik gjorde jeg: Gikk inn og spurte om jeg ville få 150% prisgaranti dersom jeg kjøpte varen (mobil i mitt tilfelle). Jeg viste selgerne websiden som hadde billigere pris og vi ble enig om at det var samme produkt. Fikk klargjort med selger at prisgarantien gjaldt og at jeg ville få penger tilbake. Så måtte jeg kjøpe varen og komme tilbake til selgeren (passet på å gå til den samme) som skrev på garantiseddelen at jeg skulle ha penger tilbake. Så bar det til kassa for å få penger. Sikkert lurt å velge en selger som ikke er så kranglete, eller helt sylfersk. I mitt tilfelle glemte selgeren å ta høyde for fraktkostnader.

 

Så JA prisgarantien skal også gjelde webshoper, men man skal ta høyde for fraktutgifter. Er du usikker, så sjekk med selger før du kjøper.

 

Du får pengene utbetalt. Du må IKKE handle for dem.

Nå blir jeg litt forvirret. Jeg har nemlig kjøpt kameraet hos Lefdal. Men det er alstå ikke nok å komme med bevis på at det er billigere hos noen andre, jeg må også kjøpe det produktet som er billigere?

 

Og får jeg da hele summen tilbake + 50 prosent? I mitt tilfelle rundt 5500 kroner?

Du slipper å kjøpe produktet en annen plass. Ta med dokumentasjon til Lefdal på at kameraet er billigere ett annet sted, pluss kvitteringen for kameraet. Da får du mellomlegget + 50%. Prisgarantien gjelder forøvrig ikke mot EU produkter, men mot alle norske webshopper. (ikke nomatica.com).

Hva er dokumentasjon? En utskrift fra nettsiden? Holder det tro?

Lenke til kommentar

Om dette er en EU-modell, så tviler jeg på at du får brukt prisgarantien. Men er selvfølgelig ikke sikker.

 

Går fint ann å sende en mail til lefdal om dette ;).

 

EDIT: Og det foregår slik:

 

Du må KJØPE kameraet hos LEFDAL til fullpris. Så kommer du inn dagen etter med utskrift fra komplett, DA får du igjen mellomlegget og de 50% ekstra. Men som sagt, siden komplett sin modell er en eu-modell..så ja, jeg tror ikke det går.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Noen som vet om kamera Sony DSCP 150 som de selger på Lefdal er det samme som Komplett selger.

 

I så fall kan man sette opp flg. regnestykke:

 

Pris Komplett :3495,-

Pris Lefdal: 3995,-

 

Differanse 500,-

 

150 % prisgaranti er 750 kr.

 

Pris Lefdal 3245.

 

Noen som vet om man får disse pengene cash eller må handle for de?

 

Lefdal:

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...xplanation_text

 

Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305133&cks=WYO

Trøbbelet nå er at prisen hos komplett er satt opp til:

 

Vår pris: kr 3.826,-

 

Differansen blir da Lefdal 3995 minus Komplett 3826 = kr 169 * 1,5 = 253,50

 

253,50 er kanskje ikke nok ca$h til å gidde bryderiet?

 

med respect :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...