Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hvis man har blitt politi anmeldt


Pels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar jeg helt feil nå, eller er det ikke slik at en anmelder et hendelsesforløp, og ikke personer?

 

Og ut av etterforskningen(vitner, avhør, video) av hendelsen kommer det en siktelse? Og voila, en blir tiltalt/siktet for hendelsen?

 

Jeg bare lurer i forbindelse med topicen. Høres rart ut om en kan anmelde personer :shrug:

Lenke til kommentar

En gang, var jeg og noen kamerater på vei ned til byen, siden vi gikk hadde vi selvfølgelig med oss en vandrepils og dum (full?) som jeg var skålte jeg til en motorsykkel som tilfeldigvis kjørte forbi oss (dette var i en liten gate i et boligfelt). Dette var selvfølgelig en politisykkel som kjørte bort til meg og spurte om jeg ikke hadde hørt om loven om drikking på offentlig sted.

 

Jeg svarte skjemt at "jo da, hadde vel egentlig det", hvorpå svaret kom...

 

-"Ikke gjør det igjen senere da, og ha en god kveld!" også kjørte han sin vei!

Lenke til kommentar
mornings,

 

hva skjer hvis man har blitt politianmeldt?

Gjort noe dumt nå? :roll:

 

Spørs litt på om det er politiet eller en sivil person som anmelder deg. Er det en sivil, så er det gode sjanser for at saken faller bort pga manglende bevis og manglende ressurser, avhengig av alvoret av gjerningen.

Er det politiet som har anmeldt deg, så kan du vente deg et avhør innen nærmeste fremtid. Deretter blir saken videresendt til en jurist som bedømmer saken og for en mulig straffeutmåling.

 

Tror det var slik ja :cool:

Lenke til kommentar
en venn av meg ble anklaget for drikking av øl på gaten.

Ble han politianmeldt for det? Jeez.. en alkis spanderte en øl på meg i Lillestrøm, og vi drakk det på åpen gate uten problem. En varm sommerdag i Sandefjord kjøpte jeg en kald halvlitersburk Hansa og koste meg kongelig med den ved fontenen. Et gammelt ektepar skulte skikkelig stygt på meg, men sa ingenting. Tror neppe de anmeldte meg heller. Hørte ihvertfall ingen sirener.

 

Alkoholpolitikken er så teit som det overhodet går an i dette bakvendtlandet. Hva blir det neste, overfalt av SWAT team om en går ute med en pose øl etter 20:00 eller noe?

 

Det grøvste var da jeg hadde fortært en halvflaske Whisky og sjanglet opp gjennom sentrum i Sandefjord midt i gaten. Det kom liksom en bil mot meg, som måtte sakke ned fordi jeg var i veien. Ops, svartemarja.. de dreit i meg og kjørte videre. Har muligens hatt litt mer flaks enn jeg fortjente.

Lenke til kommentar

Standarden hos politiet når de ser folk drikke offentlig er at de ber personen helle ut alkoholen. Hvis personen ikke heller ut øyeblikkelig, begynner å diskutere, tar en slurk til osv, da blir man anmeldt.

Det finnes selvfølgelig unntak, men de gangene jeg enten har støtt på politiet med en øl i hånda eller vært vitne til det, så har dette skjedd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

haha, en kammerat av meg måtte på ett langt avhør fordi han spytta på gata, endte opp med 500 kr/bot.

 

:/.. men det er min tur på torsdag det blir morro.. Jeg så på noen tenne på en søppekasse med bennsin :love:

 

Det står i innkallesen:

 

Politiet trenger din forklaring i politisak under ettforskning. Du anmodes om å møte til avhør på:

Dato

saksbehandler

Saken gjelder: Forklaring i politisak

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...