Gå til innhold

6800LE, pcen slutter å reagere, spill=havregrøt!


Innos

Anbefalte innlegg

Når jeg fikk kortet var noe av det første jeg gjorde softmodde det, jeg fant ut at den siste pixel pipen ikke funka skikelig, og ei stnd etter dette, vet ikke helt for jeg spilte bare spill som visst nok ikke er påvirket av dette, sånne gamle spill, for i begynnelsen hadde jeg ikke internett, så source ble ikke aktuelt. Men etter ca 10 sekunder slår skjermen seg av og lyset blir oransj, det hjelper merkeligvis ikke med restartknapp. Men ei stund etterpå når 1.5.3 elns av rivatuner kom t prøvde jeg på nytt og da ble alt bar igjen, jeg kjørte 16x1,6vp og grafikken var ikke "havregrøt"(prikette og stygg), men når jeg klokka core litt opp ble alt like dårlig, så nå funker den ikke, før når jeg hadfde 12x1,6vp funka den på 350/700 men med 16x1,6vp ble grafikken stygg, og spill fungerte ikke lenger. Problemet her er egentlig ikke å få 16x1,6vp til å fungere selv om det hadde vært kjempekjekt, men å få spill til å funke og få vekk den stygge kornete grafikken.

Har ikke peiling på hva det kan være, har prøvd med nye drivere og sånt.

 

Hjelp. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker ikke å ta bilder i 3dmark, og ingen spill funker, bare gamle, de er vistt ikke påvirket. Men 3dmark hadde ikke sånn grafikk når jeg kjørte 16x1,6vp(når det funka). Ja jeg har nesten alltid brukt 8x1,4vp, bare i begynnelsen kjørte jeg 12x1,6vp men slutta med det.

Endret av hba
Lenke til kommentar
tror du har ødellagt d kortet! hadde d samme kortet i 2 dager..så skjedde d samme med meg som d skjer med deg! bare ta og still det ned igjen og send mail til leverandøren og forklar problemet ditt så får du nytt kort eller pengene igjen..gjorde jeg(komplett.no):thumbup:

Synes det er råttent gjort at du overklokka ett kort (les : brøt garantien) og leverte det tilbake. :realmad: Det er REN svindel. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Synes det er råttent gjort at du overklokka ett kort (les : brøt garantien) og leverte det tilbake.  :realmad: Det er REN svindel.  :thumbdown:

Dette er en myte. Du mister ikke nødvendigvis garantien ved å klokke. På mange kort er det til og med inkludert overklokkingsverktøy. (Sapphire, Club3D etc.)

Kan du da være så snill og vise meg det verktøyet som uten å bryte garantien, åpner de siste pipelinsene på ett skjermkort. Jeg har nemlig til gode å se dette. (dette er ikke for å provosere, men jeg vil se det hvis det er der.)

Lenke til kommentar
Synes det er råttent gjort at du overklokka ett kort (les : brøt garantien) og leverte det tilbake.  :realmad: Det er REN svindel.  :thumbdown:

Dette er en myte. Du mister ikke nødvendigvis garantien ved å klokke. På mange kort er det til og med inkludert overklokkingsverktøy. (Sapphire, Club3D etc.)

Kan du da være så snill og vise meg det verktøyet som uten å bryte garantien, åpner de siste pipelinsene på ett skjermkort. Jeg har nemlig til gode å se dette. (dette er ikke for å provosere, men jeg vil se det hvis det er der.)

Det kan jeg ikke, men jeg reagerte på at du nevnte overklokking som garantibrudd. Jeg kan heller ikke se hvordan en softmod skal påvirke garantien på noen måte. Alt utstyr skal selvsagt behandles varsomt men de kan absolutt ikke forvente at man ikke henter ut det man kan av ytelse. Det er heller ingen måte for selger å kunne sjekke dette på så hvordan de skal garantere mot dette skjønner jeg ikke. Hadde det derimot vært fysiske endringer som montering av ny kjøler, mod med loddebolt o.l. er garantien borte.

Lenke til kommentar

3dMark "avslører"ikkje feil grafiken ved opplåsing av pipe lines og vertex shader.

 

Kjørte et gainward 6800LE 16-1,6 med god overklokk uten feil 10 runder på rad gjennom 3dMark 03.

 

Call of Duty gikk knall men battlefield vietnam låste seg i 99% av tilfella.

 

måtte fjerne både opplåsinga og klokking for å kjøre battlefield vietnam.

 

Så moralen er at opp låste kort må kjøres i SPILL for å teste om de funerer 100%

 

MVH Meanbean

Lenke til kommentar
Det kan jeg ikke, men jeg reagerte på at du nevnte overklokking som garantibrudd. Jeg kan heller ikke se hvordan en softmod skal påvirke garantien på noen måte. Alt utstyr skal selvsagt behandles varsomt men de kan absolutt ikke forvente at man ikke henter ut det man kan av ytelse. Det er heller ingen måte for selger å kunne sjekke dette på så hvordan de skal garantere mot dette skjønner jeg ikke. Hadde det derimot vært fysiske endringer som montering av ny kjøler, mod med loddebolt o.l. er garantien borte.

Du kjører utstyr over den gitte spesifikasjonen til produsenten, utstyret er modifisert utover det som er normalt (flashet) det blir for varmt og blir ødelagt grunnet at det er flashet til en tilstand som ikke er normal. Om dette kan bevises eller ikke er meg likegyldig, men, skal man levere inn utstyr, så synes jeg det skal sies ifra hvis man har flashet/overklokket det.

 

Hvis man har gått utover garantien og kortet er ødelagt grunnet det, så synes jeg det er råttent å få nytt på garantien. Hvis det ikke er opplyst om at det er det som er grunnen, dette blir som om jeg overklokker prosessoren min og dreper den pga varme, skal jeg da få en ny en på garantien :no:

Lenke til kommentar

Så, er det et problem som kan fikses eller skal jeg levere det inn. Men det er vel lov å klokke med programmet som kom med gainward, det er sånn at 350mhz core er max og ingen men klokk, så det er vel lov å klokke med det? Btw hvis jeg leverer det inn, får jeg bare nytt kort eller kan jeg få pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Så, er det et problem som kan fikses eller skal jeg levere det inn. Men det er vel lov å klokke med programmet som kom med gainward, det er sånn at 350mhz core er max og ingen men klokk, så det er vel lov å klokke med det? Btw hvis jeg leverer det inn, får jeg bare nytt kort eller kan jeg få pengene tilbake?

Send inn kortet med beskrivelse av problemet og hvordan det oppstod, si at du ikke får det til å fungere og ønsker å få ett nytt kort (eller hevet kjøpet)

Lenke til kommentar
Du kjører utstyr over den gitte spesifikasjonen til produsenten, utstyret er modifisert utover det som er normalt (flashet) det blir for varmt og blir ødelagt grunnet at det er flashet til en tilstand som ikke er normal. Om dette kan bevises eller ikke er meg likegyldig, men, skal man levere inn utstyr, så synes jeg det skal sies ifra hvis man har flashet/overklokket det.

Hva du syns er jo en ting, men det jeg sier er at så lenge det ikke kan påvises at feil bruk av produktet førte til at det sluttet å virke så vil det heller ikke føre til at man mister garantien. La oss ikke bringe moral inn i debatten for det er en annen sak. Jeg er slett ikke uenig med deg der og jeg snakket heller ikke om uvettig bruk eller blodklokking av kort. Det jeg snakker om er vanlig overklokking som ikke nødvendigvis er et garantibrudd. Dette sier jeg bl.a. fordi flere produsenter legger ved overklokkingsverktøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

RedLine som medfølger sapphire kort er svært innholdsrik. Dog inneholder ikke mulighet for å åpne pipes. Er et mye mer omfattende program enn ExperTool. (har (hatt) begge))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...