Mattlakk Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 (endret) hei.. skal åpne en php fil på maskinen min.. Men så blir det helt feil... Det åpnes som Tekst å ikke som "Script" Håper dere skjønner hva jeg mener Bilde Hva er feil ?? btw: her er koden: <?php $admin1 = "test"; // first admin username $adm_pass1 = "1234"; // first admin password $admin2 = "guest"; // second admin username $adm_pass2 = "1234"; // second admin password $username = $_POST['username']; // Setter variabel som henter brukernavn fra skjema $password = $_POST['passord']; // Setter variabel som henter brukernavn fra skjema if($username == $admin1 && $password == $adm_pass1 || $username == $admin2 && $password == $adm_pass2){ session_start(); $_SESSION['login'] = 'ok'; echo 'Congratulations " . $_POST['username'] . "<br>You may now proceed to the <a href="admin.php">admin area</a>!'; } else { echo 'Username " . $_POST['username'] . " or password " . $_POST['password'] . " is incorrect, please try again'; } ?> Fikk den av GhostBear.. og den funker hos han EDIT: Bruker Ikke IE.. Bruker Mozilla.. men akkurat på den der brukte jeg Ie Endret 13. januar 2005 av crawford
LoS Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 (endret) home.no støtter ikke PHP. edit: ok, på tide å slutte å skumlese sånn, men da veit han ihvertfall det og Endret 13. januar 2005 av LoS
Haraldson Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 LoS: Er bildet som ligger på home.no, selve php-fila ville han kjøre lokalt. ...og da har du nok ikke PHP-server/whatever installert på din maskin, og da kan heller ikke PHP-koder parses og spy ut HTML-kode. Installer Apache eller lignende, eller xampp som er en pakke med masse rart.
Mattlakk Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 Veit det med home.no Noen som veit kjapt hvor apacher eller lignende ligger ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå