Gå til innhold

Hvordan blir gothic 3?


Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt Gothic 2, har jeg sett frem til lanseringen av Gothic 3.

 

Er det noen som vet hvordan spillet blir? Vil det være flere guilds? Eller vil man kunne bruke skjold?

 

Lanserings datoen er også noe jeg lurer på. Er den blitt satt eller er det ennå uvist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha spilt Gothic 2, har jeg sett frem til lanseringen av Gothic 3.

 

Er det noen som vet hvordan spillet blir? Vil det være flere guilds? Eller vil man kunne bruke skjold?

 

Lanserings datoen er også noe jeg lurer på. Er den blitt satt eller er det ennå uvist?

For øyeblikket er det ikke satt noen dato, men spillet vil ikke komme før om ei stund...

 

Angående skjold: jeg vet ikke.

Angående guilds: garantert! MANGE flere! :thumbup:

Dessuten MÅ man ikke gjøre nært sagt ALT for å gå igjennom spillet, det vil bli veldig valgfritt (selv om at spillet følger en fast hoveddel).

 

Gothic 3 vil bli delt opp i 3 vanskelightesgrader, slik at vi slipper sånne ting som at man måtte løpe vekk fra små fiender som mygg (etc.) i begynnelsen.

 

Dessuten vil du begynne som en mye mektigere fyr, ulikt i 2ern, da man startet som Per-Pusling...

 

Jeg skal legge ut en god del linker, så du kan lese. Bare vent litt. :thumbup:

 

EDIT:

Her:

Fra Gamespot

Fra Gamer

 

Enjoy! :thumbup: (selv om at det ikke er så mye info, siden spillet er langt ifra ferdig enda)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Håper bare de ikke legger seg på samme nivå som MW med 1 mrd våpen, 4 mrd guilds og 17 mrd forskjellige rustninger.

 

Og alle har jo klaget på kampsystemet i G2, dette syntes jeg var konge. Slå med venstre, parèr med høyre mustast samt kombinasjoner med WASD. Men siden jeg var i tydelig mindretall blir vel kampsystemet endret til noe ala MW :-(

Lenke til kommentar
Håper bare de ikke legger seg på samme nivå som MW med 1 mrd våpen, 4 mrd guilds og 17 mrd forskjellige rustninger.

 

Og alle har jo klaget på kampsystemet i G2, dette syntes jeg var konge. Slå med venstre, parèr med høyre mustast samt kombinasjoner med WASD. Men siden jeg var i tydelig mindretall blir vel kampsystemet endret til noe ala MW :-(

Synes også kampsystemet i G2 var genialt! Spesielt når man litt skills og lærte comboer!!

 

Men hey? Hva er galt med valgfriheten i Morrowind? Jeg håper virkelig G3 blir noe lignende. Masse forskjellig utstyr og guilder er jo bare positivt!

Lenke til kommentar
Håper bare de ikke legger seg på samme nivå som MW med 1 mrd våpen, 4 mrd guilds og 17 mrd forskjellige rustninger.

 

Og alle har jo klaget på kampsystemet i G2, dette syntes jeg var konge. Slå med venstre, parèr med høyre mustast samt kombinasjoner med WASD. Men siden jeg var i tydelig mindretall blir vel kampsystemet endret til noe ala MW :-(

Synes også kampsystemet i G2 var genialt! Spesielt når man litt skills og lærte comboer!!

 

Men hey? Hva er galt med valgfriheten i Morrowind? Jeg håper virkelig G3 blir noe lignende. Masse forskjellig utstyr og guilder er jo bare positivt!

Grunnen til at han (og jeg) misliker ES-IIV's mange våpen etc. er bettop det! Det er ALT FOR MANGE!

Greit at det er mange, men det blir bare så kjipt at etter man har gått 5 skritt må man sjekke sekken igjen fordi man har fått 40 nye ting!

 

Det må liksom være en mellomting!

 

Dessuten synes jeg det ble gørr kjedelig når du ble mektigere, men fortsatt måtte gå mange hundre mil for å komme til en plass, mens små, feige pusling-fiender hakker på deg og forsinker deg enda mer!

 

Det skulle være en slik waypoint-ordning, slik som i Sacred!

Lenke til kommentar

Det plager meg egentlig ikke. I Morrowind kan man bare tilpasse figuren slik at de småpuslingene ikke er plagsomme. Bli god med kastevåpen og\eller magi for å øke farten så er ikke avstandene plagsomme. Men skal si meg enig i at Morrowind ble for lett etterhvert. Men det ble Gothic 2 også. Orcene i Valley of Mines ble jo puslinger etterhvert. Spesielt hvis man var magiker. Rain of Fire (?) utsletta jo alt.

Lenke til kommentar
Det plager meg egentlig ikke. I Morrowind kan man bare tilpasse figuren slik at de småpuslingene ikke er plagsomme. Bli god med kastevåpen og\eller magi for å øke farten så er ikke avstandene plagsomme. Men skal si meg enig i at Morrowind ble for lett etterhvert. Men det ble Gothic 2 også. Orcene i Valley of Mines ble jo puslinger etterhvert. Spesielt hvis man var magiker. Rain of Fire (?) utsletta jo alt.

Jeg var bare en militia-mann, og måtte kjempe meg gjennom orkene (gjemmer meg ikke bort, jeg nei!).

DET var vanskelig, det! :scared:

Lenke til kommentar
[iC' date=16/01/2005 : 15:33]
Det plager meg egentlig ikke. I Morrowind kan man bare tilpasse figuren slik at de småpuslingene ikke er plagsomme. Bli god med kastevåpen og\eller magi for å øke farten så er ikke avstandene plagsomme. Men skal si meg enig i at Morrowind ble for lett etterhvert. Men det ble Gothic 2 også. Orcene i Valley of Mines ble jo puslinger etterhvert. Spesielt hvis man var magiker. Rain of Fire (?) utsletta jo alt.

Jeg var bare en militia-mann, og måtte kjempe meg gjennom orkene (gjemmer meg ikke bort, jeg nei!).

DET var vanskelig, det! :scared:

Enig der. Var mercenary og jeg måtte kjempe :). Driver å spller for andre gang nå og da tenkte jeg at jeg skulle bli magiker. Det eneste dølle er at man må gå gjennom hele begynnelsen og være pudding så lenge.

 

Men der kommer "Raven" inn for der er begynnelsen gjort lettere. Man begynner som pudding der også, men det er enklere å stige fort i gradene. Grunnen til at jeg nevner dette er at "Raven" snart kommer i polsk versjon, og da er det bare å håpe da :dribble:

Lenke til kommentar

Selv har jeg gått igjenom gothic 2 som både magiker samt dragonhunter. Er man magiker vil spillet nesten bli for enkelt i slutten, men på en annen side føler jeg det er vel fortjent etter alt det slite som en pusslete magiker i starten. :cool:

 

Som dragonhunter kreves det litt mer arbeid, men får man den beste armoren samt det beste sverde, vil orken falle som fluer til slutt. :!:

 

Hvilken level avsluttet dere på?? Og er det mulig og nå høyere enn 50??

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes Gothic 2 er et av de beste spillene jeg har spilt, men synes derimot at kampsystemet er utrolig klønete og ganske teit...men moro. Heldigvis er fiende på dette spillet usedvanlig dumme, så man kan klatre opp på hva som helst og plaffe dem ned med noe ranged, eller hvis du eventuellt er magiker, kan du bare sende en ildkule på dem før de rekker å gjør stort

 

Edit: Uheldig staving

Endret av skabbus
Lenke til kommentar

Er enic med ac_ i at kampsystemet var veldig bra. Har spilt spillet som alle tre klasser og jeg må si at det blir lett til slutt uanset hvilken du spiller. Er det noen som vet når 3'ern kommer? Er det bestemt en utgivelsesdato ennå?(denne blir jo utsatt uansett, men hadde vært greit å vite)

Lenke til kommentar
Er enic med ac_ i at kampsystemet var veldig bra. Har spilt spillet som alle tre klasser og jeg må si at det blir lett til slutt uanset hvilken du spiller. Er det noen som vet når 3'ern kommer? Er det bestemt en utgivelsesdato ennå?(denne blir jo utsatt uansett, men hadde vært greit å vite)

Jeg tror ikke spillet vil bli utsatt (bare en "hunch" jeg har), men det er ingen offisiell dato enda, og det vil ta ganske lang tid før vi får mye mer info angående Gothic 3.

 

Anyways, alt du kunne gjort var å lese den første posten min i denne tråden, så hadde du fått vite det. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Spillet skal komme i slutten av -05.

 

Kampsystemet blir faktisk ikke så veldig forandret. Comboer skal bli standard mens "specials moves" tar over. Systemet vil bli det samme som i 1 og 2 (altså man kan velge mellom 1 og 2 oppsett), men med flere POP-moves. Ikke så voldsomt seff, men combat blir litt stiligere.

 

Ellers:

 

The story:

 

-You won't be shipwrecked

-Xardas plays an important role in the game, but you can't see on which side he`s on.

-Everything turns around the conquered areas and the consequences of the ork sieges.

-The story plays an important role, however it’s not yet finished. The world will be finished first then the story follows.

-The orks now seem to have other goal than the destruction of the kingdom.

-The "cleaning-up of the exact motivation of the Gods" will be a topic in Gothic 3.

-Lee wants to take revenge at the King and his helpers.

 

 

The world:

 

-There won't be self-generating areas (like "Diablo"), everything will look as memorable, as possible.

-It'll be possblie to visit a desert, the mountain area called Nordmar and an extensive coast.

-The world’s orients and materials models will work more realistic.

-The world will look dirty and will have a gothic1 style.

-You won’t be able to return to Khorinis

 

The gameplay:

 

-There will be many innovations around the established Gothic-"Core".

-The largest differences with the other gothic series are: a more free world, clearer goals and more possibilities for the character.

-There will be less numbers on the character's board than in other games.

Perhaps the game’s level of difficulty will increase.

-The guilds will play a less important role than they do in the predecessors do.

-The fighting system will be completely changed .In gothic3 it’s not longer necessary to click on the right time in order to make a combo. The Combo is now the standard attack but in order to make a special attack you need to click on the right moment. But I think, that you'll be able to use the previous fighting system (gothic1-2),this was sited by Mike here . (Mikes forum post office.

-You’ll loose some of your abilities at the begging but you can reach a higher level that in gothic1-2.

-You can move faster through the world now,but it's not decided yet if horses will be used.

-It’s not certain if the game will have different endings.

-The daily routines (routines of the day, Ways, etc..) will be added and will make the game more realistic.

-The NPCs become more realistic now, the news don’t spread so quickly.

-The Story in Gothic 3 won’t make progress only by dialogue.

-The player won’t be caged by forcing him to sleep, eat regularly, satisfy other needs or a limited inventory.

-Shields, mounts and two one-handed weapons are possible. But if it should trouble the gameplay, it will be removed.

-Piranha Bytes will change/soften points like the slow rise or escaping as elements of the game.

 

 

 

 

The technology:

 

-The game bryo engine will be the basic Gothic engine.However most of it will be changed from the team.

-They’ll use EMotionFX engine for the representation of the characters .

-Gothic 3 will be able to use Hyper threading (Intel Pentium)

-In Gothic3 large amounts of Application of Pixel Shaders will be used. (also the 3.0 [FX 6800])

-The low drop baking mode needs the DirectX-8.0 for a feature use.

-It’s not certain yet if the will be a 64Bit to version of G3.

-DirectX-9.0b is the basis graphic engine for the development of gothic3.

-Perhaps 9.0c will also be used.

-Perhaps they'll use a licensed physics-engine.

-At last you can use the mouse now in order to select something from you inventory or to kill monsters like in Diablo.

-The game will have a totally changeable interface.

-It will not be possible, to import your hero from Gothic 2.

-There won’t be a multiplayer in gothic 3.

-Motion Capturing will be used limited, because it doesn’t accomplish the requested result.

-It’s thought about a console-version, but the priority is the computer-version.

 

 

 

The music:

 

-The music will change a lot and gothic 1 title theme will be reorganized again.

-Kairo Rosenkranz will co-operate with a Bulgarian composer.

-It has not yet been decided if the game’s music will be made by an orchestra.

 

 

Kilde

Lenke til kommentar

Uuu detet hørtes kjempe spennende ut. Jeg drømmer meg bort og ser alt for meg hehe. Nå må jeg så klart lese alt om er på de linkene. Jeg har spilt Gothic 1 og 2, og er skikkelig fan. Gleder meg som bare F til Gothic 3 kommer. Lurer på om det blir mulig å laste ned en tysk demo av spillet før det kommer ut på engelsk, som det var mulig med Gothic 2. Og at det bare var å installere engelsk tekst så man skjønte hva som skjedde. *Glede seg*

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...