Gå til innhold

Harddiskfeil med Creative Zen Touch


Anbefalte innlegg

Mitt problem er at etter jeg restartet den, kom det opp en ny meny.

 

Der står det fire ulike valg, nr.1 Clean up, nr.2 Format All, nr.3 Reload Firmware og nr.4 Reboot.

 

Da jeg tar Clean Up skjer det ingenting, når jeg tar nr.2 og nr.3 kommer det bare opp "Harddisk Problem", og etter på kommer den tilbake til den samme menyen uten at det har skjedd noe som helst. Etter at jeg har prøvd Reboot, kommer den bare opp på den samme menyen.

 

Jeg har Firmware versjon v0.0.8 Creative Zen Touch.

 

Den har ikke kommet utenfor noen harde slag, eller fall. Vet dere hva som kan være problemet, evt hva som må gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

dette skjedde med meg ogsa.. jeg kom kun til EAX (like etter at man skrud den pa) etter 20 sekunder der kom jeg til den menyen.. provde alt utenom format og etter at jeg tok en reset OS fikk jeg opp harddisk error.. na far jeg ikke starta den i det hele tatt :(

 

men jeg kan sende den inn til rep, problemet er at jeg bor i australia for tiden og kan ikke sende den til den australske supporten, kun den norske, dermed kommer det til a ta ca 2mnd for den kommer tilbake og da er jeg faktisk hjemme i norge igjen.. vurdere a kjope en ny spiller..

noen forslag? ikke ipod (saklart)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Denne clean-up´en skal visst kunne ta alt fra 2min til 30min, så har dere latt denne gå lenge nok? Hvis ingen andre ting hjelper, er vel harddisken defekt, og MP3-spillerne deres føyer seg inn i rekken blant drøssevis av andre Creative-produkter som bare konker pga. generelt lavt kvalitetsnivå. Akk ja.

Lenke til kommentar
Denne clean-up´en skal visst kunne ta alt fra 2min til 30min, så har dere latt denne gå lenge nok? Hvis ingen andre ting hjelper, er vel harddisken defekt, og MP3-spillerne deres føyer seg inn i rekken blant drøssevis av andre Creative-produkter som bare konker pga. generelt lavt kvalitetsnivå. Akk ja.

Så får du tro noe annet. En harddisk er like følsom for støt uansett hvem den er montert av. Jeg har mistet min Creative Zen NX i gulvet uttallige ganger, uten at den har stoppet å virke av den grunn. Årsaken til det er nok at lesehodene ikke var over platene idet spilleren traff gulvet. Hvis lesehodet er over platene så er man like ille ute om spilleren er en iPod eller iRiver (men du må gjerne argumentere for noe annet).

 

Til trådstarter: Hvis du hører at harddisken spinner når du starter spilleren, og det virker som om den "står fast": Gi spilleren en solid lusing fra siden. Det burde frigjøre lesehodet, og du vil med stor sannsynlighet få den til å virke som normalt (men ta "disk cleanup"). Det har ikke vært nødvendig for min del, men jeg har lest om *mange* tilfeller hvor denne alternative opplivingsmetoden har fungert særdeles tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

Manuel, hva som kan skje med en harddisk og hvordan den er bygget opp er jeg veldig klar over. Og der er iPod, iRiver og Sony like "dårlig" som Creative. Det jeg mente var masse andre typiske produksjonsfeil på Creative-produkter, som tyder på at ikke alle Creative MP3-spillere er sveiset sammen med noe særlig ettertanke. Men det går jo også kanskje frem av prisen. Creative-spillere er veldig billige i forhold til lagrinskapasitet og funksjoner, men med tanke på alle feil og returer av f.eks Zen Micro jeg har sett, villle jeg aldri ha kjøpt Creative.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...