Gå til innhold

hjelp, jeg ønsker meg så mye, men har ikke råd


Krankemot

Anbefalte innlegg

jeg trenger hjelp til å velge hva jeg skal kjøpe!!!!

 

det som er på ønskelista er...

-mp3spiller (har en dårlig en frafør av, så det er ikke så viktig)

-ny pc (se specs i profil og du vil forstå hvorfor) (dette kan bli dyrt, men det trengs :cry: )

-stereoanlegg, (som kan kobles til pcen, høre på musikk og spille)

-ny mobiltelefon (den forrige ble ødelagt så nå bruker jeg en gammel siemens som ikke eier batterilevetid, og er crappy å skrive meldinger på)

-nytt soverom(egentlig bare om å mase om å flytte ned i kjelleren)

-liten motorsykkkel (er ikke gammel nok før om en god stund, men må jo begynne å spare...)

 

 

 

hjelp, er vanskelig å prioritere, siden det forandrer seg for hver dag, når jeg sitter foran dataen vil jeg ha ny data og annlegg, nå jeg er ute vil jeg ha mp3spiller, sykkel og mobiltelefon. : :no::hm:

 

 

desuten har jeg egentlig ikke råd til noenting:/ men hvis jeg låner penger _må_ jeg jo jobbe!!! arrgh, irriterende, ønsker meg alt for mye :cry::( desuten er jo det meste ganske dyrt :/

herregud hjelpmeg.*frustrert*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En avansert mobiltelefon er egentlig bare noe dritt, det er kjempegøy å se film og bluetoothe den første uken, og etterpå forstår du at du kunne klart deg med en mye billigere.

 

Ny pc ville ikke jeg kjøpt, men jeg har ikke noe greie på pc, sitter her på en bærbar og vet ikke hva den inneholder av GHZ, ram ++ vet bare at den har 85 gig harddisk.

 

Mp3spiller er en fin ting, har selv ipod og angrer ikke på det kjøpet.

 

125cc er også tøfft, men det koster. Hvis jeg hadde hatt penger ville jeg definitivt kjøpt en sånn.

 

Stereoannlegg er kanskje det tøffeste. behøver ikke å være så dyrt heller, hvis du bygger selv er det mye å spare. Har selv bygd en sub og det gikk smertefritt det. Suben kom på rundt 3500 og det er mye billigere en 'en tilsvarende ferdigsub. Tror jeg betalte rundt 21 000 for mitt annlegg og jeg er storfornøyd.

 

Men egentlig er det jo opp til deg hva du kjøper

Lenke til kommentar
En avansert mobiltelefon er egentlig bare noe dritt, det er kjempegøy å se film og bluetoothe den første uken, og etterpå forstår du at du kunne klart deg med en mye billigere.

 

Ny pc ville ikke jeg kjøpt, men jeg har ikke noe greie på pc, sitter her på en bærbar og vet ikke hva den inneholder av GHZ, ram ++ vet bare at den har 85 gig harddisk.

 

Mp3spiller er en fin ting, har selv ipod og angrer ikke på det kjøpet.

 

125cc er også tøfft, men det koster. Hvis jeg hadde hatt penger ville jeg definitivt kjøpt en sånn.

 

Stereoannlegg er kanskje det tøffeste. behøver ikke å være så dyrt heller, hvis du bygger selv er det mye å spare. Har selv bygd en sub og det gikk smertefritt det. Suben kom på rundt 3500 og det er mye billigere en 'en tilsvarende ferdigsub. Tror jeg betalte rundt 21 000 for mitt annlegg og jeg er storfornøyd.

 

Men egentlig er det jo opp til deg hva du kjøper

vil vel ha stereoanlegget så billig som mulig (tjueentusen?er vel litt i meste laget?)

 

har jo mptre spiller av litt dårligere kvalitet selv

 

har skikkelig lyst på hundreogtjuefem kubikker

 

vet vil ikke ha en super avansert mobil. ble lei kamera på den foorige mobilen etter en uke

 

vet det opp til meg hva jeg kjøper men det er godt å få snakket om det:)

 

(sry virker som skift på enellerannen måte har hengt seg opp, får ikke skrivd nummer :/ )

Lenke til kommentar

1. Om mobilen var relativt ny og den gikk istykker har du garanti i 5 år, så prøv deg på den først.

 

2. Du har en mp3-spiller greit nok - den holder kanskje en stund til, og innen det har trolig prisene på nådagens spillere sunket.

 

3. Nytt rom, ok det kan gjøres billig uansett om du er litt fingernem.

 

4. Ny pc? Vits å bruke pc nå når vi ligger på overgangen til mye nytt? Prisene er alt for høye til å bruke penger på det nå.

 

5. Stereoanlegg - har du et nå da? Om ikke kan det være en grei ting å kjøpe. Og når du nevner billig så ta en tur på elkjøp og se om de har noen demovarer liggende. Får kanskje en grei receiver for en drøy tusenlapp da.

 

6. moped/MC ja, trenger du egentlig det da? Hva med å heller bare vente til du får lov å kjøre bil, og heller sykler i mellomtiden.

 

Alt i alt - trenger du virkelig det du snakker om her? Ser du har en pc som funker fint til sommeren ihvertfall, og om det er stor minnefeil holder det å kjøre en ny rambrikke. For meg syntes det mer ut som du ønsker oppgradering av hva du har, som er strengt talt ikke nødvendig.

 

Gled deg til studentlivet du - kjøper du noe nytt lever du på tomatsuppe resten av måneden :p

Lenke til kommentar
Gå med avisen? Tjene seg 3,- per avis en selger. Bedre med fast lønn en å måtte gå tidlig om morningen for å selge avis til luselønn.

1. Tenkte ikke på å gå med vg eller dagbladet "tidlig" på lørdag eller søndag. Kan gjøre det og men hvis man går med lokalavisen virklig tidlig på morran så tjener man mer på under halve tiden.(Har gjort begge deler selv)

2. Alt er bedre enn ingen ting.

Lenke til kommentar

problemet er at jeg bor ca 4 mil unna oslo og det går buss annenvær time, så jeg har bestemt meg for moped/125cc. gå med avisen er utelukket, siden det ikke er noen aviser å gå med...

 

fast inntekt :/ hjva kan jeg finne på da? noen forslag

 

btw mobiltelefonen, den var ganske ny og den var kjøpt på lefdal, kjøpte ikke noe forsikring, men kan jo prøve å få på garantien... (jeg knuste skjermn på den(det var uhell))

 

har ikke annlegg fra før av.

 

prata med moren og faren min, de så jeg kunne "flytte" ned på det andre rommet til sommeren:D

 

jeg _MÅ_ jo vente med å kjøpe pc siden jeg ikke har penger :p

 

venter nok en stund med ny mp3 spiller ja :p

Lenke til kommentar

Benytt enhver anledning du får til å tjene penger. Og spør om penger hver gang du trenger noe, så du ikke bruker opp det du tjener med en gang. Før du vet ordet av det har du mer enn du aner.

 

Selv gidder jeg ikke jobbe når jeg går på skolen. Dro heller inn 10k i sommerferien som jeg "lever på" nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...