Gå til innhold

Religions "regler" - latterlig..


Anbefalte innlegg

Jeg siterer fra Jehovas Vitner-Bibelen:

Dere må ikke spise blodet av noen skapning, for blodet er livet i hver skapning. Den som spiser det, skal utryddes.

 

k..

Eksempel:

 

Nygiftet par løper til limousinen fra kirken, på veien tryner bruden og får seg et veldig dypt kutt i hånleddet - over hovedpulsåren. Blod fosser ut, ingen skjønner helt hva som skjer og får ikke satt kompress på kuttet før hun har mistet mange liter blod.

 

Da paret kommer på sykehuset forteller legen til mannen at hans kone trenger blodoverføring for å overleve.

Mannen svarer: "Nix, da må jeg utryddes vettu så det går ikke"

 

Dama dør..

 

 

 

enda et eksempel på hvor latterlig relegion er.

comments?

Endret av Fr3drik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo mange religion regler som er helt på trynet. Men må også huske på at alt som står i Bibelen ikke 100% er rett. en grunn er att den er oversatt flere ganger fra hebraisk, og av prester, og kan aldri vite om de forandra for at den skulle passe til kristendommen. Mens koranen er på original språket. (eller så var det en annen) er ikke helt sikker. Men kristendommen er jo en av de mest frie religionene som er, og vi nordmenn er jo ikke så opptatt av og holde de reglene. fra mitt syn. Måtte bare få det ut. For det er veldig masse teit som står i "hellige" bøker.

 

mvh Erik_s

Lenke til kommentar
en grunn er att den er oversatt flere ganger fra hebraisk, og av prester, og kan aldri vite om de forandra for at den skulle passe til kristendommen.

Bibelen har stadig blitt "selvsensurert" av kirken. Om du har mulighet så sammenlign 1930-oversettelsen med dagens bibler... Ganske store forskjeller enkelte steder.

Lenke til kommentar

"Dere må ikke spise blodet av noen skapning, for blodet er livet i hver skapning. Den som spiser det, skal utryddes."

 

Dem hadde ve funnet ut at blod kunne bære med seg masse bakterier og sånt da, så derfor skrev de inn en skikkelig mongo regel i bibelen. Samme gjelder enkelte kristne, eller var det jøder, som ikke kan bruke samme kniven til kjøtt og andre oppgaver. Dette fordi noen hadde funnet ut at kjøtt kunne bære med seg bakterier som kanskje ikke var bra osv.

Lenke til kommentar
Jeg siterer fra Jehovas Vitner-Bibelen:
Dere må ikke spise blodet av noen skapning, for blodet er livet i hver skapning. Den som spiser det, skal utryddes.

 

k..

Eksempel:

 

Nygiftet par løper til limousinen fra kirken, på veien tryner bruden og får seg et veldig dypt kutt i hånleddet - over hovedpulsåren. Blod fosser ut, ingen skjønner helt hva som skjer og får ikke satt kompress på kuttet før hun har mistet mange liter blod.

 

Da paret kommer på sykehuset forteller legen til mannen at hans kone trenger blodoverføring for å overleve.

Mannen svarer: "Nix, da må jeg utryddes vettu så det går ikke"

 

Dama dør..

 

 

 

enda et eksempel på hvor latterlig relegion er.

comments?

Vel, gikk engang i klasse med en jente som var Jehovas Vitner.

 

vel, først... Jeg er ikke Jeohvas Vitne og synes mye av det de tror

på er latterli.. men kan dere ikke bare slutte å kritisere folk for det

de tror på? Spør heller seriøse spørsmål hvis det er ting dere lurer ang.

relgion istedet for, å! Latterlig.. Hahaha.. osv..

 

 

Uansett.. tilbake til poenget..

tror neppe dama kommer til og dø i din situasjon, hvis det skal skje, (slår og dette og begynner å blø osv..) så er det noe som heter "uttyning" av blodet.

dvs. kunstig blod eller noe, (hun jenta forklarte det meg en gang men husker ikke mye av det)

 

jee, men det jeg ville frem til eks; "enda et eksempel på hvor latterlig relegion er.

comments?" Drit i å skriv sånt! Vil egentlig ikke si religion er så veldig latterlig.

Bare tenkt deg 50år tilbake i tid, også tenk på hvor mye latterlig vitenskapen trodde på.. (eller lengre tilbake itid)

Lenke til kommentar
Er jo veldig mye dobbeltmoral i bibelen... dessute  tolker de ting i alle mulige retninger og gjøre masse untak.....

 

Uansett, er vel først og fremst ekstreme/konservative dette er mest skummelt med...

Bibelen er full av selvmotsigelser og paradokser!

Det er jo vitenskapen og ...

Lenke til kommentar
Er jo veldig mye dobbeltmoral i bibelen... dessute  tolker de ting i alle mulige retninger og gjøre masse untak.....

 

Uansett, er vel først og fremst ekstreme/konservative dette er mest skummelt med...

Bibelen er full av selvmotsigelser og paradokser!

Det er jo vitenskapen og ...

Det er vel fordi vi enda ikke vet hva som egentlig skjer der ute, men jo lengre inn i tid, jo mer skjønner vi, og jo flere ting kan vi slå fast er sanne(bibelen er vel ikke kommet ut i en "The Bible, v2.0!")

Lenke til kommentar
Bibelen er full av selvmotsigelser og paradokser!

Det er jo vitenskapen og ...

Vitenskapen stiller spørsmål og kommer med teorier, det gjør ikke kristendommen.

 

Og kristendommen er jo ikke helt enig med seg selv den heller... Protestanter, katolikker, gresk-ortodokse, jesuitter, evangelister, baptister, mormonere etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...