Knudix Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 (endret) Jeg har laget en side der jeg har brukt en frame til å bninde elementene sammen. Nå gjenstår det bare å midtstille framen i nettleseren. Hvordan skal css koden se ut for dette? MvH Knudix Edit: Og hvordan får jeg google.no og andre søkemaskiner til å finne den? Endret 12. januar 2005 av Knudix
jorgis Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Frames er noe av det værste som har blitt gjort mot webben. Med et serverside-språk (f.eks. PHP) kan man uansett gjøre det samme som frames gjør (og mer til). Google hater frames, brukerne av siden hater frames. Jeg vil råde deg til å finne en annen løsning enn frames til det du skal gjøre. Hvis du sitter fast er det bare å spørre her igjen. Dette er ikke vondt ment, men harde fakta, så ikke ta dette ille opp.
Steinmann Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 body { text-align: left !important; text-align: center; } på elementet som skal midstilles: margin: 0 auto; text-align: left; skulle funke. men som jorgis påpeker er ikke frames en løsning du vil bruke.
834HF42F242 Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) Det mest stuerene er å bruke iframe. Da tror jeg du kan gjøre det slik. (Hvis det kun er snakk om en ramme med innhold?) <center><iframe width="600px">Link til innhold</iframe></center> PS: Dette er ikke noe jeg ville gjort selv. Gå heller for div-tag... 600px er bare en eksempelbredde... Endret 14. januar 2005 av anth
Steinmann Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 kom nettop på, er kansje ikke mulig å sentrere frames? :o dumme meg... men ellers er iframe tåplig også. prøv deg heller på en php løsning.
Dunestar Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) Ikke bland inn PHP her, orsus. Det har ingenting med dette å gjøre. --- Bruk en div med overflow: HTML: <div id="innhold"> Innhold goes here ... </div> CSS: div#innhold { width: 500px; height: 200px; /* en høyde må angis */ overflow: auto; /* gjør slik at hvis innholdet overstiger 200px i høyden, dukker det opp en scroll - det vil se ut som en frame */ margin: 0 auto; /* for midtstilling*/ } Endret 14. januar 2005 av Dunestar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå