Gå til innhold

BenQ FP937s (vs Nec 1770NX)


Muntiadok

Anbefalte innlegg

Enda en slik tråd...skal brukes til kontor, spill og bilde. Etterhvert som ekstern-skjerm til bærbar PC.

 

Er i tvil om jeg skal investere litt mer for å få en 19-tommer...men tror 17-tommern har bedre kvalitet. Noen meninger?

 

Evnt. andre skjermer du brenner for i denne prisklassen...

Endret av Muntiadok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med samme problemet selv. NEC skjermen koster vel ca 3200, og BenQ'n koster ca 3800.

 

Er det verdt å betale de 600,- ekstra, for BenQ skjermen? Har ikke begge 12 ms? Dette valget skal ikke være lett...Jeg har på en måte råd til 3200,-, mens 3800,- blir litt dyrt igjen, så det er et håpløst dilemma.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Jeg sitter med samme problemet selv. NEC skjermen koster vel ca 3200, og BenQ'n koster ca 3800.

 

Er det verdt å betale de 600,- ekstra, for BenQ skjermen? Har ikke begge 12 ms? Dette valget skal ikke være lett...Jeg har på en måte råd til 3200,-, mens 3800,- blir litt dyrt igjen, så det er et håpløst dilemma.

Hadde samma dillemmaet eg og.. eg gjekk for BenQ skjermen (FP937s+) og eg angrar ikkje på det. Kan aldri tenke meg å gå tilbake til 17" no.

Lenke til kommentar

Det er mer eller mindre hipp som happ. Jeg vil påstå at 1770NX er marginalt bedre, men vil man heller ha større skjermflate så er det på ingen måte noen nedtur å gå for FP937s.

 

Forskjellene mellom disse skjermene er så små at man må sammenligne direkte for å se de - man kommer uansett til å være fornøyd mde den man velger, så jeg synes det er størrelsen som skal avgjøre.

Lenke til kommentar
Hvordan er egentlig ståa mellom 937 og 937+...den siste har jo en del bedre spesifikasjoner, men i prisguiden ser jeg flere er misfornøyd med fargene på +.

 

Er flere misfornøyd fordi de forventa mer, eller har faktisk fargegjengivelsen blitt dårligere?

Trur ikkje det er nokon som har testa begge ved sida av kvarandre. Eg kan berre sei at eg syns fargane på min FP937s+ er veldig bra! No har eg ikkje prøvd FP937s, så eg kan ikkje uttale meg om den. Eg trur ikkje fargane er dårligare på + versjonen, men eg trur kanskje folk forventa at skjermen skulle bli ein revolusjon i forhold til FP937s.

Lenke til kommentar

Jeg heller litt over på 19" nå, men ser det er penger å spare (det er ikke snakk om mye, men for en student, så blir det på en måte litt mye allikevel), på å kjøpe 937s istedet for 937s+.

 

Er det noen stor forskjell? Hva taler til fordel for 937s+, mot 937s? Etter det jeg leser i denne tråden, så kan umulig forskjellene være så veldig store, og da frister det å gå for 937s, og ikke 937s+.

 

Jeg kjenner jeg får litt vondt av at dette skal være et vanskelig valg. Det trenger da ikke å være det?

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Forskjellene i spesifikasjoner er:

 

937s

Horizontal Frequency (Max) KHz 82

Vertical Frequency (Max)Hz 77

Viewing angle (L/R;U/D) (CR>=10) 140/140

Contrast 500:1

Brightness 250 cd/m²

Response time (tr/tf) 12 ms

 

937s+

Horizontal Frequency (Max) KHz 31 - 81

Vertical Frequency (Max)Hz 56 - 76

Viewing angle (L/R;U/D) (CR>=10) 150/135

Contrast 700:1

Brightness 300 cd/m²

Response time (tr/tf) 8 ms

 

Dessuten er 937s+ på lager hos Pyton.no...

 

Merkelig at det skal være så vrient, sant? Er det noen som kjenner pixel-garantien på disse?

Endret av Muntiadok
Lenke til kommentar

har Nec 1770NX jeg og. Har absolutt ingenting å utsette. Spiller HL2, cssource, ALT FOR MYE cs 1.6 osv. Jeg ligger i senga og ser film, jeg ser på bilder og surfer mer eller mindre hele dagen.

Anbefales på det sterkeste. Det jeg tenker litt på når det gjelder 19" vs 17" lcd:

har ikke begge skjermene like mange piksler hver vei?

Det må jo bety at en 19" "drar" ut grafikken?

 

En annen ting som jeg er så fornøyd med på nec skjermen er høydejustering, sitter helt perfekt med øyene MIDT på skjermen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...