Gå til innhold

Varmeregister eller "ferdig vare"?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ut i dag og kjøpe radiator(er?) i dag, kanskje 2 :smile:.

 

Det jeg lurer på er om ett varmeregister er bedre enn f.eks "BlackIce II"?

 

Det finnes selfølgelig ett hav av varmeregister der ute, men jeg står ganske fritt siden jeg skal kjøpe nytt.

 

Jeg vil ha best kjøling kombinert med best gjennomstrømmning.

 

Med en Eheim 1250 vil jeg paraell/serie koble 2 radiatorer. Vil 2stk. "BlackIce II" + Dangerden maze 3-1(226 pelt) gi meg en god gjennomstrøming? Eller burde jeg gå for 2 varmeregister?

 

Eller har maze 3 for små "ganger"?

 

Edit: Hvilke radiator/varmeregister er desidert best? Pris har lite å si.

 

 

 

Håper på svar

 

_________________

Mvh

Kristoffer Dale

 

Asus P4S533

P4 2,4NW@2,62 [foreløpig, venter på vannkjølinga)

2x 512MB DDR Corsair XMS3200 (436Mhz) :grin:

Gainward gf4 ti-4600 300/650@315/710

2x WD 120GB IDE 7200RPM 8MB cache

SB Audigy Platin

 

[ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-06-12 12:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varmeregistre er gode, du finner sikkert noen som passer inn i ditt prosjekt. BlackIceII er ikke å anbefale hvis du vil ha best mulig gjennomstrømning.

 

Designen til BlackIce II er like som BlackIce prime og denne gir ganske stor motstand. BlackIceII har også 3/8" nippler. Du burde heller gå for 2stk BlackIce Xtreme. Denne radiatoren har nesten ingen motstand og har 1/2" nippler. Den gir også bedre kjøling enn BlackIce II i følge Hwlabs.

Lenke til kommentar

Varmeregister er billigst og gir best ytelse.

De fleste har 5/8" koblinger (16mm), og noen har 1/2" koblinger (12,5mm). De pleier å ligge på 15-20cm bredde, 20-25cm høyde og 3-5cm "dybde"

Her er en plass å sjekke størrelser:

http://www.heatercore4u.com/Make.htm

En annen plass å sjekke størrelser:

http://www.nissens.dk/

Husk at størrelsen på endeplater og koblinger kommer i tillegg.

Lenke til kommentar

Takk for svar, litt av poenget mitt var at jeg ikke "gidder" å stikke ned på Andersen Radiator service som stenger 15.30 og ligger på Jordal. (jeg bor på frogner for de som er kjent i Oslo) Dvs at det er ett lite stykke å dra. Så det å kjøpe f.eks blackice Extreme hos MP.no hadde vært deilig. Men hvis ett(to?) varmeregister gir bedre ytelse kjøper jeg det.

Lenke til kommentar

Hei dale det er meg igjen...

Jeg tror det kommer veldig ann på varmeregisteret du kjøper. Jeg kjøpte som kjent et splitter nytt varmeregister til en VW Golf av ganske ny dato (1999 eller 2000 tror jeg) Dette var laget av aluminium tror jeg. Størreslsen var perfekt og fikk plass til 2 stk. Papst 4412Fgl (26db) Skal si jeg gledet meg til å slå på første gang.

Men så...

40 grader idle!!!

Fy for noe svineri, og det var et helt nytt et!

Riktignok er det varmt nå for tiden + at viftene bare går på 7 volt, men likevel syns jeg dette er dårlig.

 

Mitt råd er...

Kjøp noe av skikkelig kvalitet, gjerne kobber. Radiator har sørenmeg alt å si.

 

Ellers har jeg:

DangerDen maze 3

DangerDen Gpu

AquaBeeUp1000 Pumpe

1/2" dim på alt

 

Kjører forøvrig en 1600+@1800+ for øyeblikket

Lenke til kommentar

Eller så har jeg en følelse av at MAx Perf. fra 3dfx er bra. Denne er jo laget av kobber. Siden du er så stinn av pæng kan du jo like gjerne kjøpe et parr tre stykker. Hvilken dimensjon har du tenkt på vannblokka forresten? Jeg anbefaler deg 3/8" hvis du ikke skal ha bilvarmeregister da...

Lenke til kommentar

Hey nicko, skal ha 1/2, kjøper meg 2 varmeregister tror jeg. Har sett på ett par. Kobler dem i paraell, får se.

 

Skal kjøre viftene for full ***** uansett. Har jo 3 maskiner her inne som lager litt støy, så ett par 36db papst til blir bra :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...