ebso86 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 noen som vet om ca. pris på å lakke en sedan matt gråsvart? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 du kommer nok fort oppi en 20-30k, men det er ikke verre enn å kjøre bort til nærmeste lakkerer og spørre Lenke til kommentar
atxbyea Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Som sagt sikkert 20-30k i norge, derimot en tur til sverige vil koste deg ca 5-10k Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 kjeme jo ann på kor masse du vill gjøre sjøl med bilen din! hvis du levera inn bilen din uten og gjøre noke me den sjøl kan det fort bli dyrt. har du peiling kan du eks (pusse ned lakken) osv gjøre den heilt klar sånn at der er bare og lakke den trur ikkje eg de kjeme til og bli so veldig dyrt. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 ja jeg har mulighet til å gjøre en del forarbeid selv. men er matt lakk billigere en annen lakk ettersom du slipper lagene med klarlakk oppå? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Matt er jo utrolig lite pent da, imo. Det de andre har skissert av priser her stemmer nok bra. Det er svinedyrt... Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Litt av poenget med å ha bilen i matt svart, er jo at det skal se litt hjemmelakka ut etter min mening. Da blir det litt feil å få en proff-lakkerer til å gjøre dette for deg for 10-30 tusen. Jeg ville ikke hatt min bil i matt svart, men smaken er som baken... Lenke til kommentar
ammr Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kun metallic lakk som må ha klarlakk!! Å lakke en bil matt svart er enkelt og billig, bruk bengalack eller kjøp rester hos noen. Får sikkert lakken t under 1000,-. Du klarer sikkert å lakke bilen sjøl? Matt farge=vanskli å se skjønnhetsfeil! Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hvis du tynner ut benga og bruker ei ganske simpel lakksprøyte blir resultatet helt brukbart. Hadde en kompis som gjorde dette og bilen ble presentabel etterpå. Var i utgangspunktet hvit/krokan farget Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Litt av poenget med å ha bilen i matt svart, er jo at det skal se litt hjemmelakka ut etter min mening. då kan du vel bare gjøre det sjøl då Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 For å svare litt mer realistisk, uten bengalakk og slikt.. En kjenning av meg har en 1988 ford scorpio som han fikk omlakkert i en eller annen bmw blåfarge. Det ble også rettet noen små parkeringbulker og sveist litt rust. Han betalte 13.000. Og såvidt jeg forsto det gjorde han ingenting selv. Han bare leverte fra seg bilen, valgte farge og hentet bilen senere. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 ja kanskje 20-30 tusen va og ta litt godt i? En kompis sa at det kosta 5-6 tusen for bare lakkeringa, hvis du pussa den ned sjøl maskerte o.s.v men no bur no eg longt ut på lande og ikkje i oslo:P:P Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det kommer an på hvor man går også. Jeg mener, jeg skulle da alltids klare å kjøpe no bengalakk, søppelsekker, maskeringstape og ruller, og så skulle jeg mer enn gjerne malt bilen for en tusenlapp. Men hvor fint det blir... Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det hele kommer jo an på om du skal ha kvittering for arbeidet dersom du leverer til et lakkverksted. De prisene som har blitt nevnt her på 20-30 k er jo ikke veldig realistiske, hvis man fremtrer rasjonelt og vil ha bilen matt svart. Jeg vil foreslå å lakke selv, dersom du har muligheten til det. Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Litt av poenget med å ha bilen i matt svart, er jo at det skal se litt hjemmelakka ut etter min mening. Da blir det litt feil å få en proff-lakkerer til å gjøre dette for deg for 10-30 tusen. Jeg ville ikke hatt min bil i matt svart, men smaken er som baken... Å få lakkert en bil bra med matt svart er betydelig dyrer og vanskligere en å få bilen lakkert med en metalikk lakk. Grunnen til dette er at alle bulker og ujevnheter vises utrolig godt på en mattsvart flate. De som skal ha en kamelonlakk eller lakk med mye effekter i, sliper ned hele bilen og lakkerer den mattsvart for å få frem ujevnheten før den blir slipt en gang til, slik at men er helt sikker på at alle overflater er helt jevne, og deretter blir lakkert i den fargen bilen skal ha til slutt. Den bilen i Sverige/Danmark som vant flest priser for styling og finnish på lakk og resten av bilen generelt i 2004 var en mattsvart peugot. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 er den mattsvarte peugeoten jeg har sett bilder av og syns det var veldi tøft. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 er den mattsvarte peugeoten jeg har sett bilder av og syns det var veldi tøft. sett den i et bil blad jeg også, den er fet! last opp bilder av bilen din før og etter de! =) Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 noen som har en link eller noen bilder av den bilen? ble nysgjerrig nå.. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Attached the winner: a 206 GTi, with: - Matte black paint - Adjustable air suspension - 19 or 20" (?) Centre-nut wheels - A rubber band as tyres - All steel arch extensions - Nice detail on the rear spoiler/top of the hatch - Throttle bodi en eller annen rar mod. tok å fjærna bildan men de ligger hær Endret 15. januar 2005 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ville gått for Satin Black, som er det faktiske navnet på fargen du er ute etter.. http://www.x-treme.fi/albums/xtremecarshow04/76_G.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå