Gå til innhold

Call Of Duty 2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Utgivelsesdato:

USA: 18. Oktober 2005

Norge: 4. November 2005

Demo:

http://gamer.no/art.php?articleId=19430

Bilder:

http://media.pc.ign.com/media/620/620769/imgs_1.html

Filmer:

http://media.pc.ign.com/media/620/620769/vids_1.html

Forhåndsbestille:

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904...nav_genre=10504

Hva synes dere bør være på Call Of Duty 2

Mange som gleder seg :dribble:

Endret av MKej
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste dere vil ha er en forbedring i grafikken?

Hva med å bedre den kunstige intelligensen som ikke er noe å skryte av?

... gjøre det mulig for spilleren å hoppe over enkle hindringer som gjerder?

... lage mindre lineære brett som gjør at spilleren kan ta flere alternative ruter?

... få til en historie som kan knytte oss til karakterene, og selve krigen som noe annet en enkel actionunderholdning?

... gi spilleren muligheten til å gå opp i rankene hvis man spiller bra?

... få til å kommandere soldater?

Med andre ord er det nok å oppgradere. Jeg er av den oppfatning av at hvis en skal lage en oppfølger må man bringe inn noe nytt, noe mer enn en grafikk-oppussing og nye brett. Grafikk er ikke alt folkens! La oss få et fps fra 2 verdenskrig som skiller seg litt ut fra mengden...

Skrevet

... lage mindre lineære brett som gjør at spilleren kan ta flere alternative ruter?

... få til en historie som kan knytte oss til karakterene, og selve krigen som noe annet en enkel actionunderholdning?

Med andre ord er det nok å oppgradere. Jeg er av den oppfatning av at hvis en skal lage en oppfølger må man bringe inn noe nytt, noe mer enn en grafikk-oppussing og nye brett. Grafikk er ikke alt folkens! La oss få et fps fra 2 verdenskrig som skiller seg litt ut fra mengden...

Call of duty 1 hadde bra mye av de tingen der men manglet kanskje litt.

mens call of duty united offensive var et skuffelse i forholdt til det første spille

det nye bør ha med litt mer historiske slag som omaha beach ikke sant :D

Skrevet

Call of duty 1 hadde bra mye av de tingen der men manglet kanskje litt.

mens call of duty united offensive var et skuffelse i forholdt til det første spille

det nye bør ha med litt mer historiske slag som omaha beach ikke sant :D

Jeg bryr meg egentlig midt i planeten om Omaha Beach er med eller ikke. Vi fikk se det i MoH Allied Assault, så det blir ikke noe nytt hvis utviklerne ikke klarer å implementere disse elementene. Men hvis de klarer å gjøre noe nytt med CoD så tror jeg det kan bli bra...

Skrevet

Vel, for meg er CoD først og fremst Multiplayer.

Singelplayer er greit nok, og ang. SP har du et poeng, men det er ikke SP du vil sitte i flere måneder med. Med Multiplayer har du all den mer eller mindre intelligente motstanden/samarbedet du kan få.

Det med hinderne skal jeg være hjertens enig i. Det er helt jævlig frustrerende når man har havnet nedi en skyttergrav, og så ikke kommer seg opp.

Ser klart fram til CoD2, og det har sikkert litt bedre grafikk også men grafikkidioter kan jeg styre meg for. Har ikke en gang gjort ferdig Doom3, og det har etter alt å dømme bedre grafikk enn CoD - men bryr det meg?

Omaha kan jeg forresten godt klare meg uten. Andre verdenskrig er mer enn D-dagen.

Skrevet

Jeg synes det blir litt feil å kritisere spillet for ting som utviklerne aldri gjorde noe forsøk på å implementere.

CoD var aldri ment som noe taktisk skytespill. Er det slikt man liker bør man vel heller velge noe rainbow six aktig eller vente på BiA. Jeg ser også at mange disser CoD noe voldsomt for scripting, lineær story etc og joda mye av det stemmer men den som sa at CoD er først og fremst multiplayer traff nok spikeren på hodet. For meg var helt klart CoD rettet mot multiplayer miljøet og de har virkelig gjort en fantastisk jobb med den. Veldig spillbart, veldig god lyd, veldig "clanvennlig" og masse annet bra. God feeling, både på bevegelse og skyting. Jeg spiller CoD MP nesten daglig enda og imo er CoD det beste ww2 mp spillet på markedet per i dag.

Selvfølgelig er det ikke perfekt, spesielt ikke når man ser på hva som er mulig med dagens AI og grafikkmotorer men dere må huske at CoD kom fra en relativt liten utvikler med begrensede ressurser/kompetanse og er basert på den gode gamle Q3 motoren. Det er jo også viktig å huske at spillet nærmer seg sin 1,5 årsdag... Det er jo ganske gammelt i en bransje hvor nyvinningene kommer på løpende bånd... Utgangspunktet tatt i betraktning synes jeg de som har lagd spillet har gjort en fantastisk jobb og jeg ser frem til hva de kan få til med nr 2

Jeg tror nok ikke CoD2 kommer til å avvike så spesielt mye fra prinsippene i CoD. Jeg tror at MP fremdeles er i fokus, og håper at de bruker energien sin på å gjøre ww2 MP enda bedre. Men så er jo jeg en av de som spiller SP en gang (ca 20 timer) også spiller jeg MP 10 timer i uka i gjerne et år etterpå. For min del kunne de gjerne ha droppa hele SP biten så slipper de dårlig feedback fra de som ikke skjønner at dette spillet ikke kommer til sin rett før man logger seg på en S&D server med et knallkart som feks mp_dawnville :thumbup:

Skrevet

Jeg har aldri spillt multiplayer i CoD, så jeg kan ikke uttale meg om den delen dessverre. Likevel har utviklerne lagt mye arbeid bak SP'delen, så jeg betrakter det som et singelplayerspill med multiplayerfunksjon. I motsetning til Battlefield 1942 som er det motsatte.

2 Verdenskrig er en veldig interessant epoke med mange muligheter for utviklerne å lage noen ordentlig knallspill, det har det ikke klart. Singelplayer altså. Tenk på alle de store filmene fra 2 verdenskrig; Das Boot, Redd Menig Ryan, Den Tynne Røde Linjen, Band Of Brothers osv. Men hva har spillverden klart å hoste opp? Bortsett fra noen multiplayersuksesser har vi ikke fått til noen spill som fortsatt huskes for sin genialitet eller kreativitet.

Jeg vil ha et spill som kan skildre krigens brutalitet, gi spilleren mer realisme men allikevel et friere og mer fengende gameplay. Dagens WW2 spill er som FPS generellt, kun i andre omgivelser. Hvorfor ikke utnytte potensialet som ligger i denne epoken med et genialt singelplayerspill som vil huskes?

Det samme begynner å skje med Vietnamkrigen, altfor mange spill som er helt like. Hadde vært greit med litt nytenkning!

Skrevet

Syns igrunn at MOHA og CoD seriene ødelegger for WW2 sjangeren, ja de er gode spill. Men de er for like, enmanshær uten spesiell realisme.

Folk blir lei av sjangeren da, synes det bør komme noe nytt i duren Brothers in Arms.

Først å fremst ville jeg hatt et Flashpoint spill der du var på et kjempemap og sloss om områdene etterhvert og ble kjent med personene grundig. Der alt ikke bare handlet om å slakte 42342 tyskere alene.

Oh well, underholdene er det iallefall ;)

Skrevet
Syns igrunn at MOHA og CoD seriene ødelegger for WW2 sjangeren, ja de er gode spill. Men de er for like, enmanshær uten spesiell realisme.

Folk blir lei av sjangeren da, synes det bør komme noe nytt i duren Brothers in Arms.

Først å fremst ville jeg hatt et Flashpoint spill der du var på et kjempemap og sloss om områdene etterhvert og ble kjent med personene grundig. Der alt ikke bare handlet om å slakte 42342 tyskere alene.

Oh well, underholdene er det iallefall ;)

Nettopp! Selv om utviklerne legger til flotte brett med massevis av effekter føles det virkelig ikke ut som du er i en krig. Særlig på MoH er dette tydelig, da du gjør kjedelige oppdrag på brett hvor de kun har stappet inn fiender. Feks er det et brett hvor du skal inn i en pokkers villa fyllt med iq-løse fiender for å finne noen dokumenter. Hva er det for noe? Ikke krig ihvertfall. I CoD klarer de ihvertfall fylle spillet med leveler som føles realistisk ut, selv om det er altfor lineært og skriptet...

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

her er noe info om spillet:

Missions:

American SP Campaign (2 Large Missions)

Omaha Beach, Battle of the Bulge, Africa, Italy - 7 or 8 small separate missions

Pacific Theater

British Campaign (1 Large Mission)

Africa, El Alamein, Tobruk - SAS missions

Russian Campaign (1 Large Mission)

Stalingrad, Kursk, defending Moscow, the final assault on Berlin

Multi-Player

Mobile MGs

Tanks

Jeeps

Air and Artillery Support

Larger Maps

CoD 2 Player Classes:

Medic

Can heal soldiers (morphine) and stop bleeding; has a rifle, pistol, and combat knife

Radio Operator

Can call in air support and mark objectives on the map; has a rifle, pistol, combat knife, and binoculars

Heavy Machine Gunner

Can operate heavy machine guns; has a machine gun, pistol, and combat knife

Tank Operator

Can drive tanks; has a rifle, pistol, and combat knife

Sniper

Has a sniper rifle, pistol, and combat knife

Artillery Soldier

Can operate mortars and artillery

Engineer

Can place mines; has a rifle, pistol, and combat knife

Anti-Tank Infantry

Can operate rocket weapons and destroy tanks; has a rifle, pistol, and combat knife

Infantry

Has submachine gun or rifle, pistol, and combat knife

Flamethrower

Has flamethrower, pistol, and combat knife

Kilde:

http://callofduty.filefront.com/

Bilder er her:

http://pc.gamespy.com/pc/call-of-duty-2/

Endret av MKej
Skrevet

spillet ser ut til og bli kjempe bra,grafikken er på høyde med det som finnes på markede nå.ikke mange spill har bra grafikk utendørs,det er greit og ha bra grafikk innendørs men når du skal ha det ute kan du ikke ha de se ut som doom3.

det er bare farcry og hl2 som ser bra utendørs.stalker ser bra ut vist det kommer ut noen gang.

bra at spillet blir laget kun før pc og ikke kommer ut til xbox samtidig,det ødelegger mange spill.

Skrevet (endret)
De bør ha forbedret grafikken, noe jeg ser at de har gjort  ;)

Ellers tror jeg det blir steinfett  :p

Hvor har du sett det? :ohmy:

Grafikk er ikkje alt som Campari påpeikar, men det er bra når spel har god grafikk. COD 2 benyttar seg av Quake 3 enginen.

Endret av zefler
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...