Gå til innhold

Leverpostei = konsumering av giftfilter?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og spiser en (veldig sen) frokost, og kom til å tenke på noe jeg har hørt folk som ikke liker leverpostei sier:

 

"Jeg spiser ikke et dyrs gift-filter."

 

Er det noe sannhet i dette? Altså er det mulig at det ligger små eller større mengder gift igjen i levra som brukes til produksjon av leverpostei?

Endret av søppel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Ok, ikke skyt meg fordi jeg gjennoppliver denne tråden igjen.

 

Kom over denne tråden da jeg søkte på "leverpostei" da jeg har mistanke om at man får mer kviser av pålegget. For en stund siden prøvde jeg å ikke spise leverpostei i en uke, og jeg fikk da ingen kviser på minst en uke etter at jeg begynnte å spise det igjen. (kviser dannes lenge før du ser de) Søkte litt på google, men fant ingen ting, skal lete litt mer nå. Men er det noen som vet noe? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja... det kan hende at det skyltes noen andre faktorer, men jeg tror ikke det av en eller annen grunn. Er jo uansett ikke så mye fett i leverpostei da :p

 

Um... søkte litt, og kviser har hvertfall mye med leveren og gjøre, så da kan det jo tenkes at leverpostei kan ha noe med det å gjøre...

...Masse kviseinfo blablabla Your body will quickly clear any excess hormones and toxins from your system if it's working properly. The organ that does that is your liver.

 

Your liver actually "grabs" any excess hormones from your blood and "deactivates" them by adding another piece to them so they can't work. Then it excretes them from your system.

 

It also does something very similar for toxins.

 

So if you suffer from pimples it's because your liver function I this regard is less then 20%. To cure pimples once and for all you've got to build liver function back to 40% or better.

 

Once you do that you will get rid of your pimples once and for all.

 

So how do you do build back liver function so you can get rid of your pimples once and for all?

 

http://www.natural-acne-treatments.com/get...of-pimples.html

 

EDIT: link

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Ja... det kan hende at det skyltes noen andre faktorer, men jeg tror ikke det av en eller annen grunn. Er jo uansett ikke så mye fett i leverpostei da :p

 

Um... søkte litt, og kviser har hvertfall mye med leveren og gjøre, så da kan det jo tenkes at leverpostei kan ha noe med det å gjøre...

...Masse kviseinfo blablabla Your body will quickly clear any excess hormones and toxins from your system if it's working properly. The organ that does that is your liver.

 

Your liver actually "grabs" any excess hormones from your blood and "deactivates" them by adding another piece to them so they can't work. Then it excretes them from your system.

 

It also does something very similar for toxins.

 

So if you suffer from pimples it's because your liver function I this regard is less then 20%. To cure pimples once and for all you've got to build liver function back to 40% or better.

 

Once you do that you will get rid of your pimples once and for all.

 

So how do you do build back liver function so you can get rid of your pimples once and for all?

 

http://www.natural-acne-treatments.com/get...of-pimples.html

 

EDIT: link

Orket ikke å lese gjennom hele linken men det virker som om de bare prøver å sellge en kur for kviser.

Lenke til kommentar

Dersom du har en leverfunksjon på under 20% vil jeg tro kviser er ditt minste problem...

 

Nyrene fungerer ved å først presse "alt" vannløselig i blodet ut i en kanal, for så å ta vannet opp igjen ved osmose, og de interessante stoffene vha. aktiv transport. Temmelig komplisert system, spesiellt osmosen.

Lenke til kommentar
Jeg vet det har vært litt tvil omkring Lofotpostei eller Svolværpostei eller hva det nå heter. Vanlig leverpostei (som, i motsetning til Lofotposteien som har en fisk, har en GUTT på boksen) er det vel derimot relativt trygt å spise.

Var en stund det var anbefalt for gravide og små barn å ikke spise Lofotpostei/Svolværpostei - det stod stemplet på boksen i perioden 2002-2003, men har ikke sett den advarslen på lenge så regner med råstoffet er av riktig kvalitet igjen.

 

Når det gjelder leverpostei så ville jeg heller vært skeptisk til ansjosen som benyttes i produktet enn selve leverproduktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...