Gå til innhold

Dell'en gikk i gulvet - skjerm svart


Weezel

Anbefalte innlegg

Hei.

 

En laptop har gått i gulvet her, med det resultat at skjermen er så og si svart.

Kan såvidt skimte hva som skjer, men den er ubrukelig, sikkert baklight'en som har gått.

 

Det jeg lurte på - dette er en 2 år gammel laptop - det vil vel være billigere å kjøpe ny laptop enn å sende den inn til dell og få de til å fikse skjermen? Skrudde den opp så langt jeg kunne, men jeg har ikke grunnlag for å feilsøke lcdskjerm fant jeg fort ut av ;)

 

Er det noen som vet ca pris på å få bytta skjerm på den om det i det hele tatt er mulig?

 

(Er en 1.2 celeron med 128 mb ram)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig så er det ikke verdt å reparere, kommer selvsagt ann på prisen for et nytt display, men om du regner rundt 5000,- +/- så kan du jo tenke deg selv hva som lønner seg for en slik laptop (den er vel ikke verdt mer enn 3500,- med en fungerende skjerm).

 

Jeg personlig solgt den med defekt skjerm (mange som kjøper sånt) og istede kjøpt meg en ny.

Lenke til kommentar

Sikkert backlighten som har tatt kvelden, eller GPU-chippen. neppe drept noen pixler på selve LCD'en. Uansett vil det bli DYRT. GPU hvis den er integrert på hoverkortet = nytt hovedkort = dyrt.

 

Backlight gått = Dell bytter nok skjermen istedet for å bytte bare backlighten = dyrt.

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...