Gå til innhold

Prosjekt: ZEERO Update endelig 25. Juni kl.01.42


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Update

 

 

da var det endelig tid for en update. må innrømme at jeg har ligget litt på latsiden i det siste, men får håpe at det endrer seg fremover.

 

 

det som er gjort er at jeg har laget den platen som skal ligge under cd-rom og harddisker som en stabilisator. denne er riktignok ikke ferdig siden det skal lages fester videre for harddisken og cd-rommen, men gir et lite innsyn i hvordan den skal være:

 

mini-DSC00331.JPG

 

 

lite bilde av de tingene jeg har kjøpt som jeg etter planen skal bruke:

 

mini-DSC00330.JPG

 

så har jeg kuttet ut hullet i fronten der jeg skal ha displayet:

 

mini-DSC00332.JPG

 

som dere ser på dette bilde ble det ikke helt tett rundt displayet, men dette fikser jeg med litt kjemisk metall som skal fylles og pusses inn der. så det er ikke noe problem:

 

mini-DSC00333.JPG

 

Lite bilde av displayet på innsiden av kabinettet:

 

mini-DSC00334.JPG

 

 

 

mange lurer sikkert på hvorfor det virker som det er så mye riper i fronten, men dette er bare puss osv. ikke noe som er i selve metallet bare overflødig. kommer ikke til å se merker at dette når jeg har lakket. skal prøve å få til en update til før jeg drar på ferie til uka. må gjøre meg ferdig med displayet og jobbe videre med cd-rom og hdd racken senere. :thumbup:

Endret av crapgame
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update

 

Da var det på tide med en liten update etter påsken.

 

har jobbet litt med en ting som aeinstein tipset meg om. nemlig å bruke forsenket skrue for å få en litt bedre overflate.

 

Lite bilde av innkjøpet av skruer:

 

mini-DSC00355.JPG

 

Lite bilde etter at jeg har montert de:

 

mini-DSC00356.JPG

 

et til etter at de er strammet til:

 

mini-DSC00357.JPG

 

Så et lite et etter at jeg har montert alle på den ene siden:

 

mini-DSC00358.JPG

 

alle skruene skal dekkes med en metall sparkel og pusses før lakk slik at de ikke blir synlige i det hele tatt.

 

ang. de andre hullene på siden så må jeg bruke de andre skruene der siden de må kunnes tas av når jeg skal komme til hovedkortet.

 

har også jobbet vidre med fyll rundt displayet, men siden jeg ikke er helt ferdig med det venter jeg med å legge ut bilder av det til det er helt ferdig.

 

håper å kunne komme med neste update på fredag, siden jeg ikke har mulighet til å jobbe vidre i morgen grunnet skolearbeid og forbannete prøver :thumbdown:

 

 

Vurderer også å skaffe et eget navn på kabinettet så hvis dere har noen forslag kom med dem, alle manner drar :thumbup:

Lenke til kommentar

Det ble jo nice da! Nå gleder jeg meg enda mer til update! :yes:

 

Til Panter: Det funker fint for meg hvertfall på mitt prosjekt, knappen min er til og med av stål og det ser digg ut. Det ser jo fint ut på crapgame sine bilder også!

 

 

Stå på, crapgame!

 

 

 

Edit: Navn: Black HiFi, AluMiNiHiFi.. , Alu in Black, Nice Hifi, BlackBox (er vel brukt ?), BlackRec (Rec som i Rectangle som i alle rektanglene )

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

takk takk folkens.

 

Panter: ang. de skruene så skal de ikke syns slik de gjør per dags dato, men du har rett at de ser bedre ut med andre skruer mot alu. hvis du vill at de skal synes. jeg skal ha 3 skruer på sidene som blir synlige, men disse skal også være litt pene. skruer til toppen har jeg ikke helt bestemt meg for enda.

 

StereoBox er et forslag. noen fler? trenger litt tips der

Lenke til kommentar

Update

 

da var det igjen tid for en liten update. har jobbet med å sparkle og fikse litt på fronten og jeg er personlig fornøyd med hva jeg fikk som resultat.

 

Her har jeg lagt på litt kjemisk metall rundt display hullet slik at det skal bli litt bedre kanter rundt det.

 

mini-DSC00359.JPG

 

mini-mini-Kjemisk%20metall.JPG

 

Her har jeg startet på å pusse vekk noen av ripene samt å fjerne den overflødige kjemiske metallet. som dere ser begynner man å se forskjell fra det andre bilde.

 

mini-DSC00360.JPG

 

Her har jeg lagt på finsparkel over skruene (før puss)

 

mini-DSC00361.JPG

 

mini-mini-Finsparkel.JPG

 

Her er resultatet etter lang lang lang tid med puss for hånd (sliten). ble ganske fornøyd med resultatet. er HELT jevn og man kan ikke overhode kjenne overgangene eller opphøyning lenger

 

mini-DSC00362.JPG

 

Nær bilde av en av skruene:

 

mini-DSC00363.JPG

 

Lite nærbilde av hullet der displayet kommer. pusset som en gal der også og der er like jevnt og fint som resten, er lettere synlig pga fargen på det kjemiske metallet.

 

mini-DSC00364.JPG

 

Håper å kunne jobbe videre i løpet av helgen, men i morgen er dessverre utelukket. har også nå lagt på et lag med finsparkel på den ene siden og det står og herder så skal jeg pusse vidre der i kveld eller senere. bilder kommer :thumbup:

 

 

Crapgame over og ut.

Lenke til kommentar

Update

 

da var det tid for update igjen folkens. jeg har som dere vil skjønne jobbet med pussing og sparkling av sidene og litt puss på topplaten.

 

Her har jeg lagt på sparker på den ene siden:

 

mini-DSC00367.JPG

 

Etter litt puss:

 

mini-DSC00368.JPG

 

Lagt på sparkel på den andre siden:

 

mini-DSC00369.JPG

 

Pusset den andre siden:

 

mini-DSC00370.JPG

 

Et bilde fra avstand uten topplate:

 

mini-DSC00371.JPG

 

Et til:

 

mini-DSC00372.JPG

 

Et med topplate:

 

mini-DSC00373.JPG

 

Et til:

 

mini-DSC00374.JPG

 

Et etter at topplata har blitt pussa:

 

mini-DSC00375.JPG

 

Bilde av baksiden som enda ikke har blitt gjort noe med (noe som syns):

 

mini-DSC00376.JPG

 

Enda et bilde:

 

mini-DSC00377.JPG

 

Et siste bilde:

 

mini-DSC00378.JPG

 

 

Hva mangler?

 

- pussing og sparkling av bakplate

- lage hull til vifte

- lage åpning til dvd-rom

- kutte ned topplata med ca. 2mm

- lage fester til display og sparkle dette

- fikse resten av dvd/hdd oppheng

- grunne og lakke

- montere hardware

 

håper å få gjort litt neste uke, siden da er det mye fridager og hvis jeg får skaffet de delene jeg trenger i helgen skal jeg komme sterker på neste update :thumbup:

Lenke til kommentar
meget bra, men noe du kan tenke over for å få en superb finnish er å pusse alt i samme retning slik at det ikke er svinger i pussinga osv... vet ikke om det kommer til å bli synlig, men skal det være synlig så bør dette gjøres.

som tidligere nevnt skal jeg grunne for så å lakke. de merkene etter pussinga vil ikke syns. har kunn pusset etter hva som ga jevnest resultat. nå er alt av det som er pusset jevnt og uten noen heving eller bulker og bare venter på å få på grunninga og lakken :thumbup:

 

men for all del kom med noen negative ting, hjelper meg bare til å få det bedre :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...