Gå til innhold

Har geforce 5900 fx 128 mb, for gamelt?


Anbefalte innlegg

Benchmarks viser at forskjellen fra 6800GT til 6800 Ultra er forsvinnende liten. I tillegg så er 6800 Ultra så og si umulig å få tak i. Forskjellen mellom X800Pro og X800 XT er mye større.

Forskjellen mellom X800Pro og X800XT PE er større enn mellom 6800GT og 6800 Ultra ja. Hva har det med saken å gjøre? Jeg forklarer kun de faktiske forhold. 6800 Ultra er konkurrenten til X800XT PE.

 

Carnifex: Jeg synes kombinasjonen 1600x1200-oppløsning OG AntiAliasing blir noe søkt. AA er greit for de som sitter med LCD-panel med fast 1280x1024-oppløsning.

 

Tja.. hvordan blir det søkt da? Jeg syns jo heller ikke det er noen standardoppløsning men nevnte det som en grei opplysning for de som syns dette er viktig.

 

Ellers var posten din ganske tom og meningsløs. Du hadde et poeng eller to på slutten der som jeg også nevnte i min post. Ser ikke helt vitsen med å gjenta det som har blitt sagt ;)

:!: Heh, du vet å provosere rett person!

 

Posten min var et (forsinket) svar til kommentarene på mitt første innlegg.

 

Det med forskjellene x800Pro-XT og 6800 GT-Ultra var et svar til at jeg ble fremstilt som en tosk for å ha anbefalt 6800GT - (som jeg mener gir mye for pengene). Den bemerkningen hadde ikke noe med ditt innlegg å gjøre.

 

Det eneste i mitt innlegg som var til deg var det der med AA.

(Slutte å tenke navle, Carnifex ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
x850 kommer aldri i AGP-utgave. På AGP-fronten blir det og X800 XL, X800 Pro og X800SE.

Ifølge hvem?

 

Carnifex: Jeg synes kombinasjonen 1600x1200-oppløsning OG AntiAliasing blir noe søkt. AA er greit for de som sitter med LCD-panel med fast 1280x1024-oppløsning.

En oppløsning på 1600x1200 gjør ikke AA overflødig, langt ifra. Men uansett sier dette noe om hvordan disse kortene vil yte i forhold til hverandre i fremtiden. X8x0XT (PE) har en ganske overlegen fillrate som per idag ikke kommer frem før i 1600x1200, men ettersom spill blir mer pixel shader/fillrate intensive vil dette bli mer merkant og komme frem også ved lavere oppløsninger.

Lenke til kommentar
x850 kommer aldri i AGP-utgave. På AGP-fronten blir det og X800 XL, X800 Pro og X800SE.

Ifølge hvem?

Husker ikke hvor jeg leste det, og å si "aldri" var vel litt for bastant. Men det er lite trolig i og med at X850 kun blir designet med PCIe-frontend, og ATI enda ikke har sin PCIe-AGP bridge klar. Det er mindre trøbbel for dem å bare fortsatt produsere eksisterende AGP-løsninger. Dvs X800SE, X800Pro og X800XT. Jeg ser nå at jeg har skrevet feil i inlegget over, jeg skrev X800XL i stedet for X800XT. :blush:

 

Som en parentes: Fortsatt er det nesten umulig å få tak i en AGP X800XT.

Lenke til kommentar
Husker ikke hvor jeg leste det, og å si "aldri" var vel litt for bastant. Men det er lite trolig i og med at X850 kun blir designet med PCIe-frontend, og ATI enda ikke har sin PCIe-AGP bridge klar. Det er mindre trøbbel for dem å bare fortsatt produsere eksisterende AGP-løsninger. Dvs X800SE, X800Pro og X800XT. Jeg ser nå at jeg har skrevet feil i inlegget over, jeg skrev X800XL i stedet for X800XT.  :blush:

 

Som en parentes: Fortsatt er det nesten umulig å få tak i en AGP X800XT.

Derfor spørs det om det er mindre trøbbel med å forsette med produsere X800XT. Dem burde i det minste få ut X800 og X800XL (R430) i AGP versjoner da disse er veldig sterke konkurenter til henholdsvis GF6600GT og GF6800GT. Noe som ikke helt kan sies om X700Pro og X800Pro.

 

With both the new chips being based on R423, not R420, all of these new parts will only natively support PCI Express based systems. ATI have previously talked of a bridge, rumoured to be called RIALTO, in order to allow PCI Express chips to operate on AGP busses, however we have heard no commitment for the eventual production of the bridge and whether either of these new parts will use it in order to create AGP compatible versions. When asked about AGP availability for these products ATI stated that AGP versions will be available "early" in the new year, however they are not giving further details until they are formally announced.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Derfor spørs det om det er mindre trøbbel med å forsette med produsere X800XT. Dem burde i det minste få ut X800 og X800XL (R430) i AGP versjoner da disse er veldig sterke konkurenter til henholdsvis GF6600GT og GF6800GT. Noe som ikke helt kan sies om X700Pro og X800Pro.

Jeg tror nok at dersom X800XL kommer på AGP så vil det for det første bli et utrolig populært alternativ og mest sannsynlig vil det presse prisene på 6800GT ganske kraftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...