Gå til innhold

Naruto Anime - Spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

Ikke nok med at de drar ut episodene som bare faen.

Attpåtil har de pauser hele tiden.

 

Å Pokemon spesial :O

 

Sier litt om Naruto shippuuden når Pokemon går føre!

 

Men om seertallet er høyere på Pokemon så,

det burde i allefall være flaut for de som lager Naruto!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjønte ikke helt sammenligningen

 

 

Men nettop, når Naruto Shippuuden blir prioritert under Pokemon så sier det litt om hva publikum synes om Shippuuden... Nekter nesten å tro at Pre-135/Shippuuden Naruto var mindre populært enn Pokemon (men jeg vet altså ikke)

9072079[/snapback]

 

 

Du nekter å tro at Naruto er mindre populært enn Pokèmon og skjønner ikke AoC og WoW sammenligninga?

 

Vel, det er en grunn til at du ikke engang skjønte at det ikke skulle være mangaspoilere her. Pokèmon er etablert og har en stooooor fanskare allerede. Jeg tviler sterkt på at Naruto har det samme grepet på publikummet som Pokèmon har. Pokèmon franchisen er jo blant de største i verden. Og det er vel ytterst få som ikke har hørt om det. Ta f.eks Norge. ALLE har hørt om Pokèmon. Sett på tv eller spilt noen av spilla. Kjøpt figurer eller kort. I forhold til de så er det tilnærmet ingen som følger med eller har hørt om Naruto.

Lenke til kommentar

...age of conan og wow sammenligning blir bare usaklig. Age of Conan er ikke engang ute, og aoc og wow er dessuten siktet mot samme publikum noe naruto og pokemon ikke er.

Det med mangaspoilere var en glipp, sjekk tidligere i for eksempel bleach tråden.

Jeg sa "nekter nesten" og "men jeg vet altså ikke" og det om Naruto FØR fillerne og shippuuden.

Jeg gir blaffen i hvor etablert det er i vesten fordi vi snakker om på tv i japan.

Dessuten, har du noen kilder på hvor godt etablert pokemon/naruto/shippuuden er i japan?

 

Synes dessuten at det er unødvendigt og direkte teit med personangrep. ("Vel, det er en grunn til at du ikke engang skjønte at...")

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Hvor populært det er i vesten er en refleksjon av hvor stort det er i Japan. Har ikke noe spesifikk oversikt. Men det er en rimelig logisk konklusjon.

 

AoC - WoW sammenligninga er right on target. Det var jo selvfølgelig snakk om at når AoC endelig kommer ut så skulle det liksom vært flaut for Funcom at de ikke klarer å skape samme fanskare som WoW har. Forresten så er det jo allerede en pågående diskusjon om at naruto er en barne/ungdomsserie. Ergo, dipper inn i akkurat samme målgruppen som det Pokèmon gjør. Og det er på ingen måte flaut at Naruto ikke tar over for Pokèmon. Selv om du synes det fordi du kanskje aldri har likt Pokèmon.

 

Personangrep. Nja, det kan diskuteres hvor hardt personangrep det var. Var mer en litt krass kommentar til det faktum at du nekta for at det var skadelig for oss anime-seere å få servert spoilere fra mangaen som ikke var "farlige". Og bare fortsatte. Som var et irritasjonsmoment for meg og de fleste, om ikke alle som bare følger med på animen.

Lenke til kommentar

Jeg nekta aldri for at det var farlig, jeg sa jeg trodde de ikke var så veldig skadelige, jeg fortsatte ikke i den andre spoilertaggen sa jeg til de andre at de sku slutte, noe de gjorde.

 

Kan du henvise meg til kildene dine om hvilken målgruppe Pokemon er siktet til i japan? Naruto er siktet il ungdom i vesten og eldre barn (shounen/shoujo) i japan (om ikke så mye shoujo akkurat), Pokemon er siktet til barn i vesten... da tviler jeg på at den er det i japan og. Men jeg vet altså ikke.

 

Glem det med sammenligningen.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Vanskelig å finne noe statistikkoversikt over hva som har best ratings da det meste er på japansk >.<

 

Men, kildene mine til hvilken målgruppe Pokèmon er? Det er en rett og slett naturlig konklusjon at Pokèmon er rettet mot barn og til en viss grad yngre garden av ungdom. Opp mot 15-16. Så er det jo en flott god lang diskusjon hva som definerer ungdom og barn. Forresten så har jeg fått høre at Pokèmon måtte sensureres for at det skulle være passende for barn i vesten. Det kan ha noe med at vesten er mer overbeskyttende mot å utsette barna for vold, eller så kan det ha noe med at det originale materiale ikke var helt passende for barn da det traff en mye større gruppe i Japan. Bare min tolkning selvfølgelig. Det er ikke akkurat som om folka går ut og sier at vi vil ha folk i alderen 6-12 som skal se på dette. Ingen andre.

Lenke til kommentar

I vesten er pokemon rettet mot barn, og om det måtte sensureres eller ei så som du sa er vesten mye strengere enn japan. Så jeg tror nok ikke Naruto faller inn i samme aldersgruppe.

Mågruppen er vanligvis den som har flest seere.

Uansett har det lite med om Pokemon er mer eller mindre populær enn Naruto (før fillerne/shippuuden)

 

 

Og må spørre deg hva i all verden slags 15/16 åringen tror du ser på pokemon? Må være veldig spesielt intereserte... Pokemon ér en barneserie, og blir for det aller meste kun sett på av barn.

Lenke til kommentar

Derfor jeg sa til en viss grad. På samme måte som det finnes sikkert 8-9 åringer som ser på Naruto. Sikkert like mange om ikke flere 8-9 åringer som ser på naruto enn 15-16 åringer som ser på Pokèmon. Men det er jo bare gjetninger. Poenget er at målgruppen til både Naruto og Pokèmon går i hverandre. Ergo de konkurrer. Ergo, det er ikke "flaut" å tape for en mer etablert verdensomfattende franchise.

 

Målgruppen er den som har flest seere? Det er da rimelig feil. De setter seg en målgruppe og skaper et program som skal være appelerende for en viss type mennesker og aldersgrupper. Og hvis en majoritet av målgruppen er framtredene. Så forandrer fortsatt ikke målgruppen seg etter det (hvis du ikke ser bort ifra at de forandrer produktet etter hvem som biter på).

 

Hvis målgruppen på et program er satt til 20-40 åringer. Og det er hovedsaklig mennesker i alderen 20-30 som ser på. Men fortsatt veldig mange i alderen 30-40 og kanskje andre som ikke var "egentlig" ment som målgruppe. Så vil det ikke si at målgruppen da er 20-30 år fordi de er fremtredene i målingene. Forresten så er sånne målingsstatistikker rimelig skeive da det er en minoritet som skal representere hele folketallet og hvis ikke hvert individuelle hus blir "overvåket" så kan man aldri få riktige tall.

 

Urgh, det blir mye rart ranting her og tror egentlig ikke vi blir enige. Bare så lenge du innser at det ikke er flaut å tape for Pokèmon (selv om jeg skulle gjerne sett Naruto bli like stort som Pokèmon ihvertfall har vært en gang i tiden. Så kan man ikke regne med det)

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

kort sagt - pokemon suger :)

Naruto eier :)

 

jeg skiter i om japanerne liker pokemon bedre eller ei, naruto er bedre i mine øyne uansett. -.- + vet ikke om pokemon har store konkurransen i barneshows i japan. er jo en del animer som bleach og co som konkurrerer med naruto og kanskje påvirker litt av seertallet/populariteten.

er bare gjetning da, men men

Lenke til kommentar

Pokèmon og Naruto har helt forskjellige aldersklasser da.

 

I Naruto er det jo blod, slåssing og alt sånn.

Pokemon er jo barnevennelig så det holder. Tror aldri Naruto kunne gått på BarneTV for å si det sånn, med mindre de ruinerer hele serien med lame oversetelser og sensur.

 

Ser det for meg:

"Kom igjen, Naruto. Ta en Skygge kloning"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...