btl-norway Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hei La meg først kjapt forklare litt rundt problemstillingen. Det er 2 hus, og for enkelhetsskyld kaller jeg dem hus A og B. Hus A har ADSL og en Trådløs ruter, som det ikke går ann å bytte antenne på. Det er en 3com ruter. I hus B er det idag kun en laptop men en stasjonærPC vil komme etterhvert. Hus A og B ligger ca 30 meter unna hverandre og avstanden mellom laptop og trådløsruter kan bli opptil 60meter. Nå tar jeg i litt ekstra hardt av hensyn til øyemålenes feilvurderingsevne:) Laptoppen får inn dårlige signaler. Om det er rutern eller laptoppen som har dårlig antenne vet jeg ikke, men jeg vil ha anbefalinger til løsninger, evt innspill om den løsningen jeg har tenkt meg er bra/dårlig. Så det jeg tenkte meg er enten "2 repetere" eller "1 repeter og ett accesspoint" i hvert hus som plasseres på loftene eller på det stedet som er mest optimalt for å få best mulige signaler. Det jeg i hovedsak lurer på er om jeg trenger ett nytt access-point i hus B, eller har en repeter en slik funksjon at den kan ha flere klienter koplet til seg? Er det noen repetere dere vil anbefale?
ExTerminator Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Det finnes trådløse repetere som tar inn signalet i feks hus B, booster signalet og sender det videre til clientene. De støtter også encryption og MAC filtering. Fant en slik sak til an annen person, men har ikke tid nå - skal løpe til bussen, tror det var på komplett..
rvenes Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 NED Legg ein kabel vel. Gjorde det i dag... 160 meter med ein switch i midten... Og du som kun har 30 meter? Eventuelt, sett i allefall 3comen i vinduet, slik at du slepp og gå igjennom så mange vegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå