Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende e-post etter overgang fra ISDN til ADSL ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en mail adresse på Tele2 som jeg gjerne vil benytte meg av vidre.

Jeg hadde ISDN gejnnom Tele2, men har nå ADSL gejnnom en annen levrandør.

Jeg har de samme instillingene i e-post prog. (Opera's mailprog)

Jeg kan lese posten, men får ikke sendt.

Hva gjør jeg med innstillingene får å få sendt.

Er det i hele tatt mulig, da jeg kommer inn til E-post serveren via en annen levrandør ?

Takk for innspill ev. en god løsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å ta kontakt med Tele2 - men jeg går egentlig ut i fra at du ikke vil få muligheten til å bruke denne adressen siden det trolig var en del av deres ISDN-tjeneste. Som sagt, hør med Tele2.

Skrevet
Jeg har de samme instillingene i e-post prog. (Opera's mailprog)

Jeg kan lese posten, men får ikke sendt.

Bytt utgående mailserver til den som din nye leverandør har i sitt nett, det løser sendingsproblemet.

Skrevet

Takk for svar.

Problemet er bare at min ADSL levrandør ikke tilbyr e-post og ergo ingen server for slikt. Problemet blir kanskje da uoverkommelig ??

Skrevet
Problemet er bare at min ADSL levrandør ikke tilbyr e-post og ergo ingen server for slikt. Problemet blir kanskje da uoverkommelig

tja hør med tele2 om en løsning der

ellers så blir det gmail eller noe

Skrevet
Takk for svar.

Problemet er bare at min ADSL levrandør ikke tilbyr e-post og ergo ingen server for slikt. Problemet blir kanskje da uoverkommelig ??

De aller fleste tilbyr en utgående server selv om de ikke har e-posttjenester utover dette, hvilken leverandør er dette?

Skrevet
Slik jeg har forstått det så har du en mailadresse som peker til en server hos Tele2. Stemmer dette? Vil ikke Tele2 da etter hvert stenge ned hele epostadressen
¨

jepp han burde få en ordning på dette fra tele2 hvis han betaler noen kr i året , eller så stenger de den.

eller så er det gmail.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet for noen år tilbake. Rundt en måned etter at abo. var sagt opp stengte Tele2 epostkontoen, og det var ingenting de kunne gjøre med det, sa de.

Skrevet
Den e-postkontoen jeg sluttet å betale på i 1999 hos Tele2 er fortsatt aktiv.

Samme her, epost konto fra 1999 fra Tele2 fortsatt aktiv. Har ikke betalt på 6 år.

Men bare inkommende, ikke utgående epost.

Skrevet
Hoho, snyltere :p

Neh, jeg bruker ikke kontoen hos Tele2. Kan jo ikke basere seg på en e-postkonto som egentlig burde sluttet å virke for evigheter siden.

Skrevet
Slik jeg har forstått det så har du en mailadresse som peker til en server hos Tele2. Stemmer dette? Vil ikke Tele2 da etter hvert stenge ned hele epostadressen?

Nei, de konverterer det til free2connect som er Tele2 sitt svar på Frisurf.

Skrevet

Sjølv har eg ein Online mail som vart opretta i 98 ... var ein eller anna gratis greie ... har ikkje betalt 5 øre for greia ... fungerer enda ! :) men det er ikkje spam filter på den kontoen så mailboksen får vel ca 100 mail pr. dag.

Skrevet

E-posten jeg får gjennom Tele 2 (freesurf) er gratis og jeg har abonemment gjennom Tele2 på fast telefon. Ser ikke at de stenger min e-post ned, da de engang ikke vet at jeg ikke bruker deres freesurf mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...