Gå til innhold

Beste OC minne til 939 system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Makset ut på 270@ 2,5-3-3-10 med OCZ pc4200 Platinum :| Kjører de på 274@ 2,5-4-3-10 for å nå maks på CPU'en min, men planlegger å bytte min 3500+ mot en 3200+ eller 3000+

 

Men hva er sjangsen for at en 3000+ kommer høyere en 2467MHz ? vet rammen min ikke vil være det som hindrer meg. Burde vel gå for en 3200+.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Leste en plass at OCZ VX gikk til 260MHz ( 520MHz ) på 2-2-2-0 ( ja 0, trodde ikkje det va mulig eg! ) på 3,4Volt

 

Ska se om eg finne link.. men med et DFI HK som kan gi opptil 4V på minne så lover dette meget bra!!

0 står sikkert fordi de ikke synes det var relevant.. Med tanke på 1.5 og 2.

Anbefaler ikke bruk av 4V på DFI. Er så mange problemer med det kortet med 5V jumperen.

Lenke til kommentar

tRAS 0 eksisterer ikke som alternativ i de aller fleste BIOSer, men det er mange som bruker det på DFI NF4-kortene. Det er mulig at denne vil justeres opp automatisk, for tRAS 0 skal egentlig ikke fungere i det hele tatt. tRAS bestemmer nemlig hvor mange sykluser minneraden er tilgjengelig for lesing/skriving, og hvilket tall man skal bruke, tilsvarer en sum av forskjellige timinger. Jeg tipper dette er noe BIOS-fiksfakseri, akkurat som CAS 1,5.

 

Skal jeg foreslå prisvennlig RAM, sier jeg TwinMOS SP 3500

Lenke til kommentar

BaX: Var dette ment som et bevis på at CAS 1,5 er en reell verdi? For det første er det ikke minnet i seg selv, men minnekontrolleren det handler om. AMD støtter ikke noe strammere enn 2,0.

 

At det finnes en slags form for referanse til denne innstillingen i en håndfull BIOSer, er forsåvidt på det rene. Men jeg mistenker at dette er en slags sammensetning av diverse andre, "usynlige" timinger (dem finnes det mange av). Minneverdenen er full av gimmicks, og løftene kommer ofte på forskjellige betingelser. At CAS 1,5 er noe tullball, er jeg praktisk talt overbevist om.

 

 

De som tviler, kan vurdere følgende:

 

Prøv å sett CAS til under 2,0 vha A64 Tweaker på HK som ikke "støtter" lavere. Hvis BIOS ikke har noen referanse til 1,5, vil systemet låse seg momentant, noe jeg har erfart utallige ganger med forskjellig hardware.

 

Det er jo vanlig å nå høyere stabil klokkefrekvens med 1,5 enn 2,0. Er det da logisk å anta at 1,5 i realiteten er strammere? :nei:

 

Krangle videre i denne tråden på XS... ;)

 

 

The GeIL CL 1.5 DDR600 RAM Promise

 

Summary And Conclusions: Spare Yourself Of CL 1.5

The only real consequence of using the GeIL DIMMs at CL1.5 timings is the need to boost input voltage to at least 2.9V. Beyond that, this faster mode of operation works inconspicuously. So inconspicuously, in fact, that we had to double-check to make sure our configuration really included the correct timing parameter. Nor could we really prove to our own satisfaction that this parameter was in effect, and thus had to rely on the setting shown in the BIOS and verified by CPU-Z. That's why we suspect that the Athlon 64 barely supports this short CAS latency setting, nor appears to be able to make any effective use of it, either.

http://www.tomshardware.com/motherboard/20...21/geil-11.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...