Gå til innhold

**CSC** Custom Skrue Custom (TDX-Klone)


Anbefalte innlegg

da er vannkjølinga ferdig og jeg har montert den i dag fiksa lekasjer som dukket opp. og alt virker...

det bare kjøler ikke no serlig :p

 

temp gikk opp fra 45 ca til 65 ligger den på i skrivende stund. ca 15 min etter oppstart av pc'en.

 

her er uansett noen bilder...

 

01367c98.jpg

 

15abbf47.jpg

 

9d045122.jpg

 

957c8470.jpg

 

801d9b92.jpg

 

1fefee7e.jpg

 

7de8bd9b.jpg

 

b0ce62bd.jpg

 

DSCN0938.jpg

 

DSCN0942.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

65grader på CPU? Er vel i meste laget det ja.

Litt luft gjør faktisk ikke så mye, så jeg tror ikke at problemet ligger der.

 

Tror jeg først og fremst ville sjekket anlegget mot core, tror mye av årsaken kan ligge der.

En annen sak er at blokka nok kunne hatt litt flere ribber, det øker kontaktflaten mellom vann og kobber, og dermed varmeoverføringsevnen.

Om du ikke har en dyseløsning, så vil også dette påvirke resultatet i stor grad.

Dysa sørger jo for at vannet når helt ned i bunnen på ribbene, og vil dermed gi en god vannutskifting.

Om vannet bare munner ut i et hull over ribbene, så mister man mye av den effekten, og vannet nederst i ribbene vil bli mer eller mindre stillestående.

Dermed ryker også temperaturen i været.

 

Som du ser, så kan det være mange årsaker til for høy temp, og da har jeg ikke sagt noe om vanntemperaturen. :hmm:

Men med den radiatoren, burde det ikke være noe problem...

Lenke til kommentar

ja blokka er nok ikke akkuratt av topp kvalitet.

det er jo de første jeg lager som blir litt "bra" selv om den sugde :p

 

måler temp i vannet nå, det er 24,3 3min etter at jeg la målern oppi.

 

og det er ikke noe luft i systemet. latt det stå å lufte seg en halv dag omtrent... så er så å si ingenting.

 

må vel lage til en dyse og en ny bunn da...

Lenke til kommentar
måler temp i vannet nå, det er 24,3 3min etter at jeg la målern oppi.

 

må vel lage til en dyse og en ny bunn da...

 

Med den vanntemperaturen burde du ideelt sett komme deg langt ned på 30-tallet mht CPU-temp!

 

Så du får prøve å modde litt på blokka di, men ta en ting av gangen.

Velg det enkleste først, som er å lage en dyse for vannet.

Denne kan du lage ved å få fatt i noe 2mm plexi, som du legger imellom topplata med niplene og plexiramma under.

Merk av for dysa, som du da filer til en bredde på 3 til 3,5mm.

Om du trenger en nærmere forklaring, så kan jeg sikkert lage en tegning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

pc en vil ikke starte nå... det tar så lang tid å starte opp så jeg satt den i dvale modus.

og klarer den ikke å hente opp det minnet, så da får jeg ikke starta pc'en lenger...

 

tatt ut bios batt. og bytta og herja med det som er men jeg veit ikke lenger jeg ass.

noen som veit hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

prøv å ta delene fra hverandre og skru psu hovedstrøms bryter av å på som en gærning. i mitt tilfelle så funka det rart :s. men nå er den gått føyken igjen sjønner meg ikke på den jeg den starter opp fra bios men ikke på windows merkelige greier sikkert hdden som har blitt bugga av virus så må skaffe meg en ny en :cry:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...