Gå til innhold

**CSC** Custom Skrue Custom (TDX-Klone)


Anbefalte innlegg

jeg kommer til å bruke denna blokka i det andre prosjektet mitt, IT'S MY STYLE.

foreløpig har jeg merka opp og sånn og kommer til å begynne på blokka imorra hvis jeg rekker ;)

jeg kommer til å ha en liten vri på SC blokka siden jeg kjører socketA og må bruke festeører.

 

her er i det minste bildene ;)

 

078.jpg

 

079.jpg

Endret av alexern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg må bruke de... det er ikke hull rundt sokkelen i hk :hrm:

 

jeg bruker sånne feste ører som man får bestilt på microplex

 

tror jeg har funnet en løsning som kan virke, men det blir tricky ja

Ingen dum ide!

 

Om du får det til, så kan du jo bore / gjenge ned passende skruer i toppen på blokka, da får du bra styring på den også.

Lenke til kommentar

skal vi se.

 

i dag har jeg kutta ferdig plexi etter orginal plan, også har jeg streka opp litt ekstra på plexi'en fordi det var noen småting som måtte endres, jeg tegna etter et annet hk en det jeg skal bruke så blokka må kortes inn med litt og 5mm, men orker ikke det i dag... eller så er det bare runde av hjørner, sette inn nippler, få tak i kobber og lime/skru det sammen som mangler ;):)

 

så kommer de ettertraktede bildene :yes:

 

cpu

34.jpg

 

33.jpg

 

det er jo faktisk en liten nb blokk som blir med som sidekick her også :)

og ja den sprakk dessverre, med litt lim så går nok alt bra :yes:

 

30.jpg

 

31.jpg

 

32.jpg

 

that's all for now folks ;)

Lenke til kommentar
hmm, skjønte bare halveis, kan du gi en litt bedre forklaring :blush:

 

update blir laget nå :)

Hm, var nok kanskje litt for rask og lettvint der?

 

Det jeg enkelt(?) sagt mener, er at du borer, og gjenger opp for 3 eller 4mm skruer i toppen på blokka, som korresponderer med hullene i festeklipset.

Deretter må du skaffe tilveie et par fjærer som er lange og kraftige nok til å gi festeklipsene et godt nok forspenn mot tappene på sokkelen. Lengden på disse er selvsagt avhengig av den faktiske avstanden mellom den vinklede delen på festeklipset (i montert tilstand) og kjøleblokka, noe som også vil bestemme lengden på skruene.

Gjør en prøvemontering, og mål den faktiske avstanden.

Deretter kan du gå på jakt etter passende fjærer og skruer.

Er dette i boks, så trer du først klipsene inn på skruene, deretter fjærene, og så skrur du det hele fast i blokka.

Har du nå gjort alt riktig, så skal klipsene kunne presses ned, slik at de kan hukes inn på de respektive festeørene. Husk å holde blokka GODT fast mot core når du gjør dette! Glipper det her, så er det svært fort gjort å knuse en av kantene på core, og da vet du vel hva som skjer.....

 

Håper du nå skjønner hva jeg tenker på? Om ikke, så kan jeg godt legge ut en enkel tegning av hva jeg mener.

Lenke til kommentar

En mutter alene kan vel til nød også gå an, men vil kreve pinlig nøyaktighet ved tilstramming.

For å avhjelpe dette, kan du jo klippe ut et passende antall gummiskiver (f.eks fire-fem skiver av silikongummi eller lignende), som du plasserer mellom brakett og mutter. Legg en passende underlagsskive mellom mutter og gummiskiver. Gummiskivene vil da kunne virke som fjærer, og redusere muligheten for skjev tilstramming.

Lenke til kommentar
mini-map Skrevet 08/01/2005 : 00:17

  Du har tegne skils. Følge med videre 

 

hehe, fikk 6'er i teknisk tegning vettu :cool:

 

Skrue Skrevet 07/01/2005 : 23:17

  En mutter alene kan vel til nød også gå an, men vil kreve pinlig nøyaktighet ved tilstramming.

For å avhjelpe dette, kan du jo klippe ut et passende antall gummiskiver (f.eks fire-fem skiver av silikongummi eller lignende), som du plasserer mellom brakett og mutter. Legg en passende underlagsskive mellom mutter og gummiskiver. Gummiskivene vil da kunne virke som fjærer, og redusere muligheten for skjev tilstramming.

 

hmm, ja tenkte at jeg skulle bruke din metode hvis jeg finer fjører som passer ;)

men teorien er jo nesten den samma (tror jeg :ermm: )

Endret av alexern
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

tja... begynner å bli en liten stund siden sist jeg har gjort no med detta, har vært litt mye skole og andre ting som har skjedd.

så jeg har ikke fått tak i kobber enda...

 

men! det jeg har gjort er å lage vanntank, er vel egentlig ikke så mye lagdt som det var å bare skjer litt, jeg tok en boks som man putter matrester og annet stash i og lagde hull i lokket sånn at vann kommer seg ut og inn ;)

 

35.jpg

 

36.jpg

 

37.jpg

 

hva syns folket?? hullet der hvor ledningen kommer ut skal tettes bedre, tok bare noen bilder underveis.

Endret av alexern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...