IceHunter Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 jeg hadde laget en server her hjemme,men på moren min sinn maskin!det ville ikke hun ha noe av så jeg byget en ny maskin..jeg instalerte XP å steam..jeg kom til og med så langt at jeg fikk laget en server men ip var helt forandret..før hadde jeg en 10.0.0.* ip på alle maskiner, men nå er det 192.168.2.*!probleme er at nå får jeg ikke serveren på nett!hva er galt?!?!?!plz jeg trenger hjelp!clanen er avhengi av den! jeg bruker internett ip til å connecte. jeg har skiftet ip på port nr. jeg har prøvd med en annen port. jeg har prøvd med en annen steam. har re-started router og modem. hjeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!!!!!! MVH IceHunter
DevN Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Prøv å deaktivere DMZ på ruteren for din lokale IP. Tror jeg jeg forsto helt dette med 10.0.0.* og 192.168.2.*, hva mener du?
IceHunter Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 Prøv å deaktivere DMZ på ruteren for din lokale IP. Tror jeg jeg forsto helt dette med 10.0.0.* og 192.168.2.*, hva mener du? når du lager en dedicated server kommer din lokale ip opp i en rute på "main".. der sto det 10.0.0*å ett tall*:27015 men nå står det 192.168.2.*å ett tall*:27015!! alle ip'ene på 3 maskiner har endret ip bare får jeg satta opp en maskin til i nettverke å nå funker det ikke å få dedicate på nett!!jeg har stresset me dette i 2 uker..jeg er litt lei kan du si! håper du kan hjelpe!?! mvh IceHunter
DevN Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) 192.168.2.* er en IP ruteren tildeler, det har ingenting å si, hvis innstillingene bruker den IP-en, og ikke den andre. Internett-oppkoblingen fungerer fint den, da? EDIT: Som jeg sa i forrige innlegg, DMZ. Se om du finner det. Endret 6. januar 2005 av DevN
IceHunter Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 (endret) 192.168.2.* er en IP ruteren tildeler, det har ingenting å si, hvis innstillingene bruker den IP-en, og ikke den andre. Internett-oppkoblingen fungerer fint den, da? EDIT: Som jeg sa i forrige innlegg, DMZ. Se om du finner det. DMZ var av når jeg sjekket jah! internetten funker fint den...men hva skjer hvis jeg bytter ut ruteren med en switch?! server klikket jo etter jeg satte opp denne nye maskinen å vi fikk den ip'en!? mvh icehunter ps!msn?alt går fortere der!!! Endret 6. januar 2005 av IceHunter
DevN Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Oi, unnskyld, sa feil. Prøv å AKTIVERE DMZ for den lokale IP-en.
IceHunter Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 (endret) Oi, unnskyld, sa feil.Prøv å AKTIVERE DMZ for den lokale IP-en. skal jeg skrive inn 192.168.2.* eller 10.0.0.* ??? elle ingen ting Endret 6. januar 2005 av IceHunter
DevN Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Start - Run: cmd. Skriv "ipconfig" i konsollen som dukker opp, og aktiver DMZ for IP-en som står der.
IceHunter Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 (endret) jeg fikk til dedicated server!!!!!!! jeg gjore det enkelt jeg kastet routeren i veggen å satte inn en switch i steden!da funket serveren med en gang!!! MVH IceHunter Endret 8. januar 2005 av IceHunter
atrax Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 jeg fikk til dedicated server!!!!!!! jeg gjore det enkelt jeg kastet routeren i veggen å satte inn en switch i steden!da funket serveren med en gang!!! MVH IceHunter Joda, flott det, men nå mangler du hardware-brannmur til samtlige maskiner som før var bak ruteren. Vil anbefale deg å sette opp den ruteren igjen. Så tar du en titt på http://www.portforward.com/ som skal kunne hjelpe deg å sette opp ruteren riktig. Dessuten har du vel bruksanvisning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå