Gå til innhold

Moderatorene graver dette forumets grav


Anbefalte innlegg

Jeg kunne ikke brydd meg mindre, men det får da være måte på. Moderatorene stenger jo alle diskusjoner, med grunnlaget "blalbla - dette har vi diskutert før".

 

Jeg ler over iq-nivået til de personene dere bare deler ut mod. aksess til.

 

Bare se på denne "yummy", som stengte denne posten;

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=35532&forum=24

 

Dette er bare et av mange eksempler, også veldig mange på konsoll-siden.

 

 

 

 

Men, denne posten blir vel også stengt under grunnlaget "Vi har da fått nok klager, vi trenger ikke fler."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken er at slike diskusjoner går om og om igjen. Det er ikke nødvendig all den tid man kan søke på forumet og lese det som allerede er skrevet. Diskusjoner om AMD versus Intel er en av de tingene som går igjen. Derfor valgte jeg å stenge tråden.

 

Tråder stenges som regel med begrunnelse. Dette forumet har visse kjøreregler. Dersom disse ikke overholdes, vil moderatorene ta sine forholdsregler. Dette er fordi vi vil heve kvaliteten, ikke for å være vanskelig.

 

For øvrig diskuteres det innad om vi ikke skal lage FAQ's, der trivielle spørsmål svares på. Det vil nok også bli lagt linker til eksisterende tråder på disse FAQ'ene.

Høres dette ut som en god idé? I såfall kunne kanskje dere hjelpe til med spørsmål dere synes skulle komme med i slike FAQ's?

 

Mvh. Vidar Fagerjord, aka. Yummy.

Lenke til kommentar

Dette var noe held uskyldigt. La oss/dem få diskutere AMD vs Intel vist det er det vi vill. Hvorfor stenge tråden fordi den har diskutert før. Ta og bruk energien deres på og gjøre viktigere ting som og "rydde opp i idioti postene" som andre syter om istede for og sten en post som noen vil diskutere.

Lenke til kommentar

Hallo Yummy?

 

Har det ikke gått opp for deg at datautviklingen går like fort som lysets hastighet? Det som har blitt diskutert i forrige uke er gammelt denne uken. En AMD/Intel diskusjon som er 1 mnd gammel kan være ubrukelig, med tanke på at nye prosessorer og andre ting lanseres hele tiden...

Lenke til kommentar

Når det gjelder akkurat den posten som du refererer til skjønner jeg godt at den blir stengt, da den evindelige og til tider usaklige amd/intel diskusjonen går her på forumet i tide og utide.Det virker for meg som om noen bare må dra igang den diskusjonen om og om igjen, vent heller til det skjer noe virkelig nytt fra en av disse da kan en reel diskusjon vere på sin plass, når det gjelder andre poster skall jeg ikke utale meg da jeg ikke har full oversikt

Lenke til kommentar

Ja... noe jeg lurer på..

 

 

Moderatorer leser jo her, så håper de svarer...

 

Hvorfor blir tråder sperret på grunnlag av at diskusjoner har vært oppe før?

 

Nye folk som kommer til er jo ikke interessert i å diskutere på gamle topic...

 

Spesielt dersom ingen lenger leser den. Da vil de ikke få svar på det de eventuelt lurer på.

 

Dersom du har et problem med PCen din og det går en uke uten at du får svar. Får du ikke da lov til å skrive ett nytt spørsmål?

 

Si at du skal kjøpe en ny CPU. Må du da søke i forumet. Slike tråder har vært oppe mange ganger, men priser og astigheter forandrer seg hurtig som vinden. Wosh.. Hørte du vinden?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 16:54, Orjanp skrev:

Mener det var riktig å stenge posten. Der var ikke kommet fram noen nye opplysninges som ikke fantes i andre poster. Det var bare en masse synsing om hva som er best. Det har vi lest før.



 

Ja, hvorfor ikke bare stenge alle poster, da slipper man det problemet, og man slipper moderatorer.

 

Nei la oss heller legge ned hele forumet, det er like greit.

Lenke til kommentar

Må snart lese en 300 sider bibel før man poster noe her. Er f. meg så mye stenging for ditt og datt at det er helt latterli. Moderatorene gjør mye godt osså, er ikke helt ræva :grin: Men mener bare at enkelte ting trenger man ikke og stenge men en gang liksom. Hadde den amd vs intel greia blitt helt på gjorde med en 20 poster som innholt "du er idiot, kjøp amd" eller visa versa så greit. Men, um?

Lenke til kommentar

Skal vi seee:

 

-utvikling på hardware:

Dersom man har et konkret spørsmål å komme med, får diskusjonen gå. Det er diskusjoner om utvikler seg til "hva er best" som stoppes. Dersom du lurer på hvordan AMD støtter RDRAM i forhold til Intel, kan du godt spørre om det. Eller "hva er best, AMD K6 eller Intel Pentium IV?". Da spør du spesifikt og ikke generelt, og tråden får leve.

 

-rydding av "idioti - poster":

Tråder som inneholder mye tull eller som utvikler seg dit, stenges. Meldinger som inneholder grove brudd på reglene eller på andre måter er uakseptable slettes. For øvrig håper moderatorene at brukerne selv kan bruke innsiden, så slipper vi å gjøre så mye. Det er ikke alltid like lett å skille Clinton fra hveten... Og det postes en del hundre meldinger per dag.

 

Når det gjelder posten det ble referert til, viser jeg til "Snekker`n"'s innlegg her. Klokt sagt!

 

-Dersom du spør og ikke får svar, kan du alltids spørre én gang til. Under samme tråd, helst mer spesifikt. Vurdér om tråden er postet på riktig kategori. Men ikke spør om og om igjen etter noen timer, eller dagen etterpå.

 

For øvrig får dere venne dere til at det kjøres en strengere linje på forumet. Det er ikke fordi vi vil være "hæstkuka", men fordi vi ønsker å forbedre kvaliteten på forumet. Den siste tiden har det vært mye tåpelig oppførsel, og dette skal vi ha en slutt på.

 

Det er DERE, brukerne av forumet, som skal tjene på dette. At noen blir snurte / fornærmed er vel ikke til å unngå, men vær så snill: prøv å forstå oss som skal sitte og moderere blandt over 13.000 medlemmer, over 1000 innlegg hver dag. Noen ganger tar vi for hardt i, noen ganger overser vi. I stedet for å syte og klage, prøv å tenk over hvorfor ting blir gjort som de er. Så kan du komme med velbegrunnet _kritikk_ istedet for masse syt. Da blir du også tatt mer seriøst.

Mener ikke å si at dere syter og klager - forstå hva jeg mener her.

 

For øvrig setter jeg pris på at dere gir meg feedback på det jeg gjør. På denne måten kan jeg gjøre en bedre og riktigere jobb som moderator. MEN: denna mannen hører ikke på usakligheter! Nå er dere advart! :smile: :smile: :smile:

 

PS: Ha en fortsatt fin dag!

Mvh. Vidar Fagerjord, aka. Yummy

Lenke til kommentar

kom igjen! det er ikke så mye som skjer. svaret på hva som er 'best' ( :roll: ) av intel og AMD ligger i ekte tester, og de viser det samme i dag som de viste før, og det er også nevnt i den artikkelen på hw.no

 

AMD har lagt seg på en linje (midlertidig eller ei) hvor de har bedre ytelse for penga, men ligger et lite (ubrukelig) hakk under, dvs:

 

AMD: hvis du er en vanlig bruker som ikke skal overklokke (kanskje T-bred endrer dette, men det skal så dokumenteres under ok.no). AMD er også best med tanke på oppgradering (bytter socket sjeldnere. Hammer bytter trolig socket)

 

Intel: Hvis du skal ha best briefepc, skiter penger eller skal overklokke.

 

[END]

 

Og argumentet med 'newkids': kanskje newkids ikke vil diskutere i gamle tråder med et så (gjesp) kjedelig emne, men det vil ikke vi heller! emnet er dødt, ingen stor revolusjon har skjedd, skjer det skal den dokumenteres. AMD vs Inteltråder kommer ALDRI med noe svar; en gjennomført artikkel med benchmark og personlig mening HAR svaret.

 

EDIT: yummy; du kom meg i forkjøpet :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: sjanten på 2002-06-10 17:08 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...