Gå til innhold

Shuttle problem, får ikke lagt inn OS


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har problemer med min Shuttle SN85G4V2, da den ikke vil starte opp etter innstalert OS.

Jeg har prøvd 3 forskjellige Win XP pro cd'er, 2 orginale og 1 rippet, men ingenting hjelper.

 

Det som først skjedde, var at den ikke startet i det hele tatt, dvs fikk ikke skjermbilde. Byttet om på plasseringen av RAM'en, og da kom jeg rett i bios. Det neste problemet jeg fikk var at samtlige xp cd'er (alle funker fint på andre maskiner forresten) stoppet opp i fase1 av innstaleringen av Os, dvs før du kommer til valg av partisjon etc.

 

Etter litt fram og tilbake fant jeg ut at det neste logiske valget ville være å resette bios, så jeg fikset med jumper-pin tingen, og bios ble med vellyket restartet.

 

Etter dette kom jeg helt fram til valg av partisjon etc og fikk vellykket innstalert filene, så sku jeg boote og starte vidre på xp innstaleringen. Det som da skjedde, var at jeg fikk en blåskjerm der det stod at bios ikke støttet "xxx" og jeg må innstalere xp på nytt, og trykke f7 under innstalering for å fjerne dette.

 

Jeg gjorde da dette, og tenkte: endelig skal maskinen funke!

Men som man vet, alt går ikke etter planen!

 

Denne gangen kom det at en system32/conf.sySE (ellerno) fil manglet, og jeg enten måtte reparere eller formatere på nytt..

 

Jeg har selvfølgelig planer om å formatere ennå en gang for å finne ut av ting, men jeg spørr: Er det noen som har noen anelse hva som kan være galt?

Jeg kan jo alltids formatere i hytt og gevær, men jeg har en ond følelse av at det er noe jeg overser!

 

Specs:

Shuttle SN85G4V2

XP 3000+

Geforce ti 4200

1024 un-named pc3200

140 gig maxtor (IDE)

 

Håper jeg forklarte problemet greit nok, håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...